یگان‌های مدافع خلق کرد: دمشق علیه ما اعلان جنگ کرده است

رکنا سیاسی: این حملات که مسکو آن را تکذیب کرده در حالی انجام شده که اخیرا شرکت کنندگان در نشست آستانه با ایجاد منطقه کاهش تنش در ادلب توافق کردند. به نظر می‌رسد حملات علیه مقرهای یگان‌های مدافع خلق کرد در شرق دیرالزور به مثابه اشاره سیاسی از سوی مسکو به آنکارا علیه این نیروها باشد.
همچنین این حملات فشار روسیه بر هم‌پیمانانشان و واشنگتن در شرق رود فرات برای ترسیم خطوط و تفاهم‌های جدید است که از جمله این تفاهم‌ها اجازه دادن به نیروهای نظام سوریه و حزب‌الله برای عبور از کرانه شرقی رود فرات جهت محاصره البوکمال است.
در همین راستا، سبان حمو، فرمانده یگان‌های مدافع خلق کرد در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط گفت: این حمله در نزدیکی کارگاه بافندگی در شمال شرق دیرالزور رخ داد و ما می‌خواهیم طرف‌هایی که این حمله را انجام دادند توضیح بدهند. ما با داعشی می‌جنگیم که خطری علیه جهان است. ما داعش ISIS را در مناطق زیادی از بین بردیم و به پیروزی‌هایی علیه این گروه دست یافتیم. داعش در آستانه نابودی است چرا به نیروهای ما حمله می‌کنند؟ آیا از نابودی داعش ناراحتند.
وی گفت: ما به روس‌ها و آمریکایی‌ها پیشنهاد دادیم که از نیروهای سوریه دموکراتیک در جنگشان علیه داعش حمایت کنند. ما این پیشنهاد را چند روز پیش به روسیه نیز دادیم. روسیه می‌گوید خواهان مبارزه با تروریسم است پس چگونه علیه طرفی می‌جنگد که خود طرفی کارآمد علیه تروریست‌هاست.
یک مسئول غربی عالی‌رتبه اعلام کرد که آمریکایی‌ها مشکلی با عبور نیروهای نظام از رود فرات و رفتن به سمت شهر البوکمال و مرزهای عراق ندارند.
وی گفت: این حمله داعش را تا شهرک البوکمال هدف قرار خواهد داد.
اما حمو تأکید کرد: ما نمی‌خواهیم از رود فرات عبور کنند. نیروهای ما مناطق شرق فرات و حومه دیرالزور را از مزدوران داعش پاکسازی کردند. ما به جامعه جهانی اعلام کردیم که این مناطق را آزاد خواهیم کرد.
وی مدعی شد که "نیروهای نظام با داعش در عقیربات در حومه حماه همکاری کرده بودند و یکی از بندهای توافق‌نامه این بود که نیروهای داعشی که به دیرالزور منتقل می‌شوند با نیروهای نظام در آنجا نجنگند."برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 306650 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟