درخواست شویگو از دی‌میستورا برای تسریع در کمک‌رسانی‌ها در سوریه

رکنا سیاسی: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به استفان دی‌میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه پیامی فرستاده و از وی خواسته میزان کمک‌های بشردوستانه به سوریه هر چه سریع‌تر افزایش یابد.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: اسناد نشان می‌دهند که نیروهای دولتی با کمک نیروهای هوایی روسیه مساحت بزرگتری از خاک سوریه را از چنگال تروریست‌ها آزاد کرده‌اند و شرایط برای بازگشت زندگی صلح‌آمیز فراهم شده است. اما شویگو تاکید دارد که همه مردم سوری نمی‌توانند به سرعت به منازل خود بازگردند، زیرا تروریست‌ها بسیاری از شهرهای مسکونی را نابود کرده‌اند.
روسیه کمک‌های بشردوستانه به دیرالزور ارسال کرده و با راه اندازی درمانگاه‌های موقت کار خدمات رسانی به بیماران و آسیب دیدگان جنگی در این منطقه را آغاز کرده است.
وزارت دفاع روسیه همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد، وضعیت در مناطق کاهش تنش بنا به نظر طرف‌های درگیر آرام است.
این وزارتخانه افزود:‌ طی ۲۴ ساعت گذشته کمیته مشترک ترکیه و روسیه که بر نقض آتش‌بس نظارت دارد اعلام کرد، روسیه متوجه سه مورد نقض آتش‌بس در استان‌های حماه، حلب و قنیطره شده در حالی که ترکیه هفت مورد نقض را در استان‌های دمشق و حماه رصد کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 304132 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟