نماینده شهرضا: تعداد بیکاران در کشور بسیار بیشتر از آمارهای موجود است

رکنا سیاسی: سمیه محمودی در جلسه بررسی مسائل و معضلات شهرستان‌های شهرضا و دهاقان اظهار داشت: مجوز تأسیس فروشگاه‌های بزرگ باید با هماهنگی مدیران شهرستانی انجام شود زیرا روندی که در حال حاضر وجود دارد به صلاح مناطق مختلف نیست.

وی ادامه داد: نباید تنها یک عده خاص مجوز فروشگاه‌های بزرگ را صادر کنند، احداث غیراصولی این فروشگاه‌ها در شهرستانی همچون شهرضا که سابقه زیادی در حوزه تجارت دارد، باعث تعطیلی بسیاری از واحدهای صنفی کوچک و باسابقه‌تر شده است.

نماینده مردم شهرستان شهرضا در مجلس شورای اسلامی، گفت: آمار و ارقامی که به مسئولان ارشد کشوری می‌رسد با واقعیات موجود تفاوت بسیار زیادی دارد.

محمودی اضافه کرد: در شهرستان‌های شهرضا و دهاقان حدود 8 شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد که مهم‌ترین معضلات این نواحی و شهرک‌ها مربوط به نبود زیرساخت‌های لازم است.

وی تصریح کرد: متأسفانه زمین‌های صنعتی در حالی که زیرساخت‌های آن تکمیل نشده، به بهای زیادی به صاحبان صنایع فروخته می‌شود در حالی که یک قطعه زمین بایر قیمتی به مراتب کمتر از این مبالغ دارد.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی به کارخانه یا واحد صنعتی جواز تأسیس داده می‌شود، تعداد اشتغال ایجاد شده توسط آن نیز در آن قید می‌شود که بعد مسئولان همین آمار را جمع می‌بندند و به عنوان آمار اشتغال اعلام می‌کنند در حالی که بسیاری از این واحدهای صنعتی هرگز ایجاد نمی‌شود.

محمودی یکی از مشکلات کشور را سیاست زدگی در همه امور دانست و افزود: نباید صنعت را سیاسی کنیم، برای کمک به رشد و توسعه اقتصاد کشور باید صنعت را به دست افراد کاردان و شایسته اداره کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت رعایت شایسته سالاری در اداره بخش‌های مختلف کشور، گفت: در حوزه اقتصاد ملی نخبگانی وجود دارند که می‌توانند به مردم و کشور کمک کنند، پس نباید صرفاً از افراد سیاسی برای تصدی پست‌های مدیریت استفاده کنیم زیرا ضرر چنین وضعیتی فقط نصیب مردم می‌شود.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی گفت: باید زمینه‌ای فراهم کنیم که زمینه گردش نخبگان در کشور فراهم شود، اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون پست‌های مدیریتی تنها بین 200 تا 300 نفر از افراد دست به دست شود، صحیح نیست.

محمودی تصریح کرد: اگر چشم خود را بر واقعیات موجود نبندیم و به آمار و ارقامی که به دست ما می‌رسد اکتفا نکنیم، می‌توانیم مشکلات را برطرف کنیم، اما اینکه تنها پشت میز بنشینیم و درباره مسائل تصمیم بگیریم، کار درستی نیست.

وی اظهار داشت: اخیراً شاهد احداث کارخانه‌هایی در خارج از محدوده شهرک‌های صنعتی هستیم، وقتی از صاحبان این‌گونه شرکت‌ها علت این کار را می‌پرسیم متأسفانه بیان می‌کنند که اگر زمین کارخانه را از اداره منابع طبیعی خریداری کنند برای آن‌ها بسیار باصرفه‌تر است، مسئولان درباره علت آن پاسخ دهند.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت فولاد مبارکه مواد اولیه را به صنعتگران داخلی و از آن جمله صنعتگر مستقر در شهرک رازی شهرضا که تنها چند کیلومتر با آن فاصله دارد، با قیمت زیادی می‌فروشد اما همین محصول را با قیمتی ارزان‌تر به خارج از کشور صادر می‌کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 286489 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟