زمان بازپرداخت تسهیلات برای اشتغال روستائیان ۶ سال تعیین شد

نمایندگان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 14 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی با 123 رای موافق، 11 رای مخالف و 7 رای ممتنع از مجموع 205 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس ماده 2 این لایحه را که بانک‌های مذکور و صندوق کارآفرینی امید را مکلف کرد تا بازپرداخت منابع صندوق توسعه ملی را تضمین کرده و حداقل معادل منابع موضوع این قانون از محل منابع خود به صورت تلفیقی تسهیلات را اعطا کنند، را مصوب کردند.

همچنین نماینده ماده 3 این لایحه را 123 رای موافق، 4 رای مخالف و 7 رای ممتنع از مجموع 203 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس تصویب کردند.

براساس ماده 3 این ماده حدا کثر دوره تنفس تسهیلات موضوع این قانون پس از بهره‌برداری یک سال تعیین و دوره بازپرداخت تسهیلات حداکثر 6 سال است که متناسب بانوع طرح محاسبه می‌شود.

در تبصره ماده 3 نیز ذکر شده بانکهای عامل و صندوق کارآفرینی امید مجاز به تسویه تسهیلات پرداخت شده قبلی از محل منابع موضوع این قانون نمی‌باشند. همچنین نماینده با الحاق یک تبصره به ماده 3 به شرح زیر موافقت کردند.

بانک‌های عامل و صندوق‌های مذکور موظف هستند جهت تسهیل پرداخت تسهیلات مذکور از انواع تضامنی شامل منازل مسکونی روستایی، سند زمینی کشاورزی، سند واحدهای دامپروری و تجاری در روستاها و نواحی صنعتی سفته دریافت کنند.

 

کدخبر: 279360 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟