از ورود دکتر محسن دهنوی محقق برجسته ایرانی به آمریکا جلوگیری شد

رکنا سیاسی: دکتر محسن دهنوی محقق ایرانی در زمینه سرطان، هنگام ورود به آمریکا برای سفر کاری و حضور در بیمارستان کودکان بوستون، در فرودگاه بین المللی لوگان ظاهرا" بازداشت شده است و اجازه ورود به خاک آمریکا را نیافته است.

مسئولان بیمارستان کودکان بوستون می گویند یک محقق برجسته ایرانی سرطان که برای حضور در این بیمارستان در حال سفر به ماساچوست بود در فرودگاه بین المللی لوگان به همراه همسر و فرزندانش بازداشت شد.

روادید کاری دکتر محسن دهنوی در ماه مه دو هفته پس از آن صادر شده بود که دادگاه عالی با صدور حکمی اعلام کرد دولت ترامپ Trump می تواند دستور اجرایی درباره ممنوعیت سفر شش کشور مسلمان از جمله ایران را به اجرا درآورد. این دادگاه همچنین حکم داد که این ممنوعیت شامل بازدید کنندگانی که از قبل روادید معتبر داشتند، نمی شود. نشریه علمی استات متعلق به بوستون گلوب نخست این خبر را منتشر کرد.

به نقل از العالم، راب گراهام سخنگوی بیمارستان کودکان بوستون در بیانیه ای گفت که امیدوار است این مسئله سریعا حل شود و دکتر دهنوی و خانواده اش آزاد شوند.

دهنوی براساس روادید نوع یک که برای محققان و دانشمندان برای شرکت در برنامه های کاری صادر می شود، در حال سفر به آمریکا بود.

تکذیب خبر بازداشت سید محسن دهنوی در آمریکا/ مشکل خاصی نیست

دهنوی برادر «سید محسن دهنوی» پژوهشگر ایرانی ضمن تکذیب بازداشت برادرش در فرودگاه بین المللی لوگان شهر بوستون آمریکا به همراه همسر و فرزندانش که امروز در رسانه ها منتشر شد اظهار کرد: بر اساس اطلاعاتی که ما کسب کرده ایم مشکل خاصی وجود نداشته است.

وی گفت: برادرم به دلیل عدم تطابق مدرک اداری و دانشگاهی اجازه ورود نیافته است که امیدواریم این مشکل کوچک حل شود و ایشان بتواند به کار تحقیقاتی خود ادامه دهد.

دهنوی افزود: اگر این مشکل حل نشود برادرم باید به ایران باز گردد و بعد از رفع نقص مدارک دوباره برای ادامه کارهای پژوهشی عازم شود. تحقیقات وی در زمینه درمان سرطان کودکان است که برای تحصیلات تکمیلی در دانشگاه هاروارد و برای دوره پسا دکتری عازم آمریکا شده است.

وی ادامه داد: دوستان ایشان به ما گفتند که مشکلی نیست و اگر مشکل حل نشود احتمالا ۵ صبح از بوستون به قطر پرواز خواهد کرد.

منبع: مهربرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 281565 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟