انتقاد یک نماینده به رویکرد برخی مسئولان در عقب نشینی مقابل دشمن

رکنا سیاسی: محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران در واکنش به شنیده شدن زمزمه‌های مبنی بر اینکه دولت به دنبال آماده‌سازی «لایحه ایجاد نهاد ملی حقوق بشر و شهروندی» است، گفت: مسائل حقوقی و لوایح قضائی باید از سوی قوه قضائیه تهیه شود و دولت نباید پیرامون مسائل مربوط به قوه قضائیه لایحه‌ای تدوین کند.

وی ادامه داد: اگر دولت پیرامون مسائل قضائی لایحه‌ای را آماده کند، در صورتی در مجلس شورای اسلامی قابل رسیدگی است که قوه قضائیه هم آن لایحه را تایید کند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی یادآور شد: دولت در گذشته درباره قاچاق Contraband کالا لایحه‌ای را آماده کرده بود، اما شورای نگهبان تا زمانی که قوه قضائیه نظرش را ارائه نداده بود آن لایحه را نپذیرفت.

دهقان با بیان اینکه از لحاظ شکلی مسائل مربوط به حقوق بشر از اختیارات قوه قضائیه است، تصریح کرد: با این حال تا زمانی که متن لایحه مورد نظر دولت برای ایجاد نهاد ملی حقوق بشر و شهروندی را نبینیم، نمی‌توانیم در مورد جزئیات محتوایی آن اظهارنظر کنیم.

نماینده مردم طرقبه و چناران با تاکید بر اینکه مذاکره ایران با غرب و آمریکا پیرامون حقوق بشر راه به جایی نخواهد برد، گفت: غرب و آمریکا به دنبال آن هستند که با مطرح کردن مسائلی چون حقوق بشر ما را وادار به پذیرش زیاده‌خواهی‌های خود کنند، اما کشور ما ثابت کرده که زیر بار حرف زور آنان نمی‌رود.

وی با بیان اینکه رویکرد عقب‌نشینی به نفع کشور و ملت نیست، تصریح کرد: برخی از سیاستمداران ما تصور می‌کنند با عقب‌نشینی همه مشکلاتمان با دشمن حل می‌شود در حالی که در مسئله هسته‌ای دیدیم حتی با مذاکره هم آمریکایی‌ها نه تنها تحریم‌های ایران را لغو نکردند بلکه به بهانه‌های مختلف و واهی بر تحریم‌های ضدایرانی اضافه کردند.

دهقان با تاکید بر اینکه در حوزه حقوق بشر کمبود قانون Law نداریم، اظهار داشت: غربی‌ها ادعای حقوق بشر دارند در حالی که از سال ٥٨ در قانون اساسی ما توجه ویژه‌ای به حقوق بشر شده است.

وی با بیان اینکه ما بر اساس هنجار‌های اخلاقی و مبانی دینی خود معتقد به حقوق بشر هستیم، خاطر نشان کرد: کسانی که ایران را متهم بهرفتار‌های ضد حقوق بشر می‌کنند، فقط ادعا را دارند و خودشان بدترین جنایت‌های ضدبشری را مرتکب می‌شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 280098 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟