تصمیم آمریکا برای ادامه فعالیت «داعش»  افشا شد / تروریست ها به کدام کشور منتقل می شوند؟

رکنا سیاسی: پایگاه خبری روسیا الیوم در مقاله ای با عنوان «آمریکا در سوریه با چه کسی و برای چه مبارزه می کند»، نوشت: آمریکا نیازی به صلح در منطقه ندارد و حوادث Accidents سوریه می تواند رویارویی بین مسکو و واشنگتن را شدت بخشد.

اولگا سوخاریوا، نویسنده مقاله آورده است: با افزایش موفقیت های نیروهای دولتی و قدرت هوا - فضای روسیه در سوریه تمایل واشنگتن برای حفظ قدرت جنگی داعش ISIS بیش از پیش برملا می شود.

نویسنده افزود: تشکیلات شبه نظامی معارض در سوریه که با یکدیگر درگیر هستند همچون ارتش آزاد، نیروهای سوریه دموکراتیک در ظاهر امر هدف واحدی که همانا سرکوب داعش است دنبال می کنند در حالی که در واقع امر امور به شیوه ای متفاوت پیش می رود.

سوخاریوا به اظهارات سرگئی سوروویکین، فرمانده نیروهای زمینی ارتش روسیه در سوریه اشاره کرد که در آن ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا و اتحاد نیروهای دموکراتیک کرد سوریه را به همدستی با داعش برای عقب نشینی این گروه تروریستی از مناطق مسکونی تحت اشغال یگان های کرد و انتقال به استان های تحت تسلط نیروهای دولت سوریه متهم کرد.

نویسنده در خصوص واقعیت همکاری محافل نظامی آمریکا با داعش به اظهارات مصطفی ایزدی معاون راهبردی و اشراف فرماندهی کل قوا در ستاد کل نیروهای مسلح ایران اشاره کرد که گفت: ما اسناد و اطلاعاتی داریم که حمایت مستقیم امپریالیسم آمریکا از داعش در منطقه را تایید می کند.

سوخاریو دلایل و اسناد حمایت آمریکا از داعش را بسیار زیاد برشمرد و گفت: در ماه گذشته تشکیلات کردهای سوریه بدون هیچ مانعی به عناصر داعش اجازه دادند به سمت منطقه تدمر تحت سیطره نیروهای دولتی است بروند .

نویسنده تاکید کرد: آمریکا در پس این رفتارهای خود قصد به فرسایش کشیدن نیروهای دولتی سوریه در جنگ دیگری با داعش در صحرای سوریه را دارد.

نویسنده روسی افزود: چنین وضعیت کاملا مشابهی در مرزهای جنوب سوریه نیز آشکار شده است جایی که ارتش آزاد سوریه که تحت نظارت آمریکاست در رویارویی با ارتش سوریه به سر می برد بدون اینکه در درگیری ها با تروریست Terrorist های داعش شریک باشد .

علاوه بر این نیروی هوایی آمریکا برای سومین بار نیروهای دولتی را به بهانه حفاظت از پایگاه های نظامی خود بمباران کرده است.

نویسنده روسیه افزود: در سایه چنین اوضاعی نیروهای آمریکایی که به طور غیرقانونی در خاک کشوری با حاکمیت مستقل حضور دارند مشغول چه کاری هستند بخصوص که بشار اسد، رئیس جمهور سوریه آنها را به این کشور دعوت نکرده است.

سوخاریوا تاکید کرد: آمریکا و متحدانش به جای سرکوب تروریست های داعش شرایط برای تجمع آنها در مناطقی را ایجاد می کند که می توانند در آنجا نیروهای دولتی در صحرای سوریه و الانبار عراق را به فرسایش کشند.

سوخاریوا به نقل از زبیر مسعود، عضو کمیته امنیت ملی افغانستان نیز تاکید کرد: تروریست های داعش در حال تجدید قوا و تنظیم صفوف خود برای رفتن از سوریه و عراق به افغانستان و بخصوص ولایت بدخشان افغانستان در مرز با جمهوری تاجیکستان هستند .

نویسنده روسی افزود: این اطلاعات را حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان نیز تایید کرد که گفت که نیروهای آمریکایی در افغانستان به دنبال تقویت مواضع داعش هستند.

سوخاریوا ضمن تاکید بر اینکه آمریکا نیازی به راه حل مسالمت آمیز در منطقه ندارد، گفت: اوضاع کنونی تهدیدی درباره درگیری مسلحانه بین روسیه و آمریکا در خاک سوریه است.

وی افزود: با این وجود جنگی که برخی نخبگان سیاسی آمریکا طراحی کرده اند تنها محدود به سوریه نخواهد بود چرا که حوادث این کشور می تواند بهانه ای باشد تا از آنجا تنشی جدیدی برای رویارویی بین روسیه و آمریکا آغاز شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 278073 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟