بخش دوم دومین مناظره ریاست جمهوری 96 + دانلود

به گزارش گروه سیاسی رکنا،در ابتدا جهانگیری برای پاسخگویی به سئوال مجری برنامه مبنی بر اینکه دولت جنابعالی در استفاده از ظرفیت های فرهنگی، هنری و سینمایی کشور برای حفظ گفتمان انقلاب  و امام چیست گفت: فرهنگ ایرانی اسلامی سهم بسیار مهمی در اقتدار کشور دارد.

خوشبختانه هنرمندان کشور در تولیدات هنری که منطبق با مسائل انقلابی و اسلامی ایران باشد گام‌های بلندی برداشته‌اند.

باید به هنرمندانمان آزادی Freedom عمل بیشتری دهیم.

به هیچ وجه از هیچ‌کس پذیرفته نیست هنرمندی همه مراحل قانونی را برای انجام کنسرت طی کند و یک مقامی جلوی آن را بگیرد.

هنرمندی فیلم سینمایی Movie تهیه کند و برای اکران فیلم سینمایی دچار مشکل شود.

بخش آموزش و پرورش به صورت جدی به عنوان طرح تحول نظام آموزشی جایی که مبنا و آغاز فعالیت فرهنگی کشورهاست مورد توجه جدی دولت آینده خواهد بود.

در دولت بعدی دانشگاه‌ها به عنوان تولید علم و فناوری و اینکه مدیران از آنجا بیرون می‌آیند از آزادی کامل برای انجام امور خودشان برخوردار خواهند بود.

 

 

اظهارات قالیباف در خصوص سئوال برنامه عملی شما برای تقویت بعد پروش نظام آموزشی کشور چیست در برنامه مناظره:

امروز صحبت‌ها نشان می‌دهد که دو تفکر وجود دارد. یک تفکر اینکه نداریم، یعنی به منابع مالی، انسانی و ... توجه ندارند و بیشتر دنبال سرمایه خارجی هستند. یا نمی‌شود و رویکردهای مدیریتی کار و یا نمی‌توانیم.

بحث تفکری که باعث شده که ما نه از منابع استفاده کنیم و نه اینکه می‌شود و نه می‌توانیم.

این چهار سالی که گذشت دیگر بس است هم برای شعار و هم برای حرف.

دولت مردم معتقد است که ما به اندازه کافی منابع مالی و انسانی داریم، روش‌های مناسب و خوب با جوانان عزیزمان و تکنولوژی داریم.

می‌توانیم پنج میلیون شغل را ایجاد کنیم.

 

اظهارات سید مصطفی میرسلیم در پاسخ به سئوال در برنامه مناظره انتخاباتی 96:

اهمیت قوه مجریه بسیار بسیار زیاد است. قوه مجریه باید خود در درجه اول مجری قانون Law باشد. قانون را معطل نگه ندارد و آیین‌نامه‌ها را هرچه سریع‌تر به اجرا بگذارد.

ما در دولت‌های سابق شاهد بودیم که برخی مقررات و قوانین نادیده گرفته می‌شد و مجلس نیز اعتراض داشت.

باید یک همکاری نزدیک و مستقیم بین قوه مجریه و قوه قضاییه باشد.

یک بحث بسیار مهم که جز با همکاری قوه مجریه قابل اجرا نیست پیشگیری از جرائم است. چگونگی پدیدار شدن جرائم مختلف و علل و عواملشان را مشخص کنند تا همکاری دستگاه قضایی دیگر شاهد آن نباشیم.

با چنین هماهنگی به ویژه با توجه به ضرورت اهتمام دولت نسبت به مراعات و قوانین و جلوگیری از خلاف‌ها و جرائم، رفع خواهد شد.

پاسخ هاشمی طبا به پرسش مجری در پخش زنده مناظره ریاست جمهوری 96:

به نظر من به طور طبیعی پس از مدتی این ولع و حرص فرو نشسته و به طور طبیعی از مراد لازم استفاده می‌شود

فضای مجازی هم فرصت است و هم تهدید ولی در فضای موجود بیشتر تهدید محسوب می شود، که به دلیل یک ولعی است که مردم دوست دارند اطلاعات را بیش از حد دریافت کنند

کنترل دولت بر فضای مجازی این با مسله آزادی مغایرت ندارد و دولت وظیفه دارد آنچه به صلاح و نیاز مردم است آزاد بگذارد

دولت دو وظیفه دارد یکی کنترل موبایل برای کودکان و همچنین بدون هیچ پرده پوشی کانال هایی را که مشکل دارند کنترل کند و این هیچ مشکلی ندارد

دولت موظف است آزادی های لازم را در عرصه های هنری، علمی، اقتصادی و سیاسی را در اختیار مردم بگذارد و تنها در مسائل اخلاقی سعی در کنترل محتوا داشته باشد.

 

اظهارات روحانی در قبال سئوال مجری در برنامه مناظره 96:

مسأله ساده زیستی ما در مقام عمل باید با قوانین و مقررات و آیین نامه تنظیم کنیم و در مقام شعار یک نفر با لباس ساده زیست فساد می‌کند.

10 ماه فرصت بود که اوراق منتقل و از دست مردم گرفته شود خیلی مهم است که از اموال مردم حفاظت کنیم. آن 9میلیارد چقدر به زندگی مردم کمک می‌کرد.

در سال های گذشته دیدیم عده ای چگونه خود را ساده زیست نامیدند و میلیاردها دلار پول مملکت را به فنا دادند. به عنوان مثال 2میلیارد دلار از پول کشور را به اسم دور زدن تحریم ها در اختیار آمریکا گذاشتند که امروز دیگر به آن دسترسی نداریم.

ما باید شبکه ای ایجاد کنیم که در آن همه چیز شفاف شود. همه چیز اگر شفاف شد اطمینان و اعتماد و ساده زیستی ایجاد می‌شود و دولت الکترونیک در راستای همین است.

پاسخ رئیسی به سئوال مجری در بخش دوم دومین مناظره ریاست جمهوری 96:

معلمی شغل انبیاست و حقیقتاً باید محترم و جایگاهشان در کشور حفظ شود.

سخنرانی و شعار برای حفظ شان معلمان کافی نیست، اینها محترم هستند.

معلمان باید به روزتر شوند.

در دولت کار و کرامت مسئله فرهنگیان در اولویت کارها است.

نمی‌شود در تصورات آموزش و پرورش در عدالت آموزشی و ... فرهنگیان را به حساب نیاوریم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 262257 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟