اولین وعده‌های انتخاباتی 6 کاندیدای نهایی انتخابات ریاست جمهوری

شورای نگهبان نهاد عالی ناظر بر انتخابات ریاست جمهوری که به موجب اصل 99 قانون Law اساسی بر تمامی فرآیند انتخابات نظارت استصوابی دارد، دیشب (پنجشنبه شب) در آخرین دقایق مهلت نخست رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، از میان 1636 فرد ثبت‌نام‌کننده، صلاحیت 6 شخصیت را منطبق با شرایط مندرج در اصل 115 قانون اساسی تشخیص داد و اسامی آنها را به عنوان احراز صلاحیت‌شدگان به وزارت کشور معرفی کرد.

بر این اساس آقایان حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی، حجت الاسلام و المسلمین روحانی، محمد باقر قالیباف، اسحاق جهانگیری، سید مصطفی میرسلیم و مصطفی هاشمی‌طبا به عنوان 6 کاندیدای نهایی انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم که در روز 29 اردیبهشت برگزار می‌شود، انتخاب شدند.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به اظهارات این شخصیت‌ها هنگام ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی:با استفاده از فرهیختگان صاحب‌نظر می‌توان قدم‌های بزرگی را در عرصه اقتصادی برداشت

6 کاندیدای نهایی انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم هنگام ثبت نام چه گفتند؟

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در روز جمعه 25 فروردین با مراجعه به ستاد انتخابات کشور برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ثبت نام کرد؛ وی پس از ثبت نام با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از افتخارات نظام اسلامی ما آن است که تمامی اجزای نظام با رای مردم رقم می خورد. رای مردم در نظام ما تشریفاتی نیست و سرنوشت کشور را رقم می‌زند.

وی بیان داشت: کشور ما بعد از گذشت سه دهه دولتهای مختلفی را تحربه کرده است؛ در این دولت‌ها گام‌هایی در جهت پیشرفت ملت برداشته شده است؛ لکن علیرغم همه تلاش‌های انجام شده شرایط کشور به طوری است که مردم سوال می‌کنند چرا بیکاری وجود دارد؟ مردم سخنانشان این نیست کشور با این همه منابع عظیم آیا در شان ملت ماست که شخص بیکاری شرمنده خانواده‌اش شود؟

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی تصریح کرد: با مدیریتی که فرای جناح ها و دسته‌جات سیاسی فکر کند، برون رفت از این وضعیت امکان پذیر است؛ بیش از سه دهه مدیریت در کشور داشتم؛ میتوان بسیاری از ساختارهای کشور را اصلاح کرد.

وی گفت: من با مسئولیت آستان قدس رضوی که افتخاری عظیم برایم نصیبم شد در این مدت تمام تلاشم این بود که آنچه از حکم رهبری استفاده می‌شود برای کمک به زائرین و فقرا تمام تلاش خودم را به کار گیرم.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه تا همین نزدیکی‌ها از ورود به عرصه انتخابات امتناع می‌ورزیدم، خاطرنشان کرد:بیشترین مراجعات به من در آستان قدس رضوی برای درخواست اشتغال بود؛ با استفاده از فرهیختگان صاحب نظر می‌توان قدم های بزرگی را در عرصه اقتصادی برداشت.

وی تصریح کرد: می‌توانم کاندیدای همه مردم ایران و دلسوزان انقلاب اسلامی قرار بگیرم؛ ما خودمان را منحصر به یک جریان سیاسی خاص نمی دانیم؛ به عنوان یک طلبه از مردم و با مردم و در مردم خواهم بود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت:در اعلام کاندیداتوری ضمن تشکر از حسن ظن همه عزیزان، متعلق به تمام جریانات هستم.

وی ادامه داد: همکاران ما در آستان قدس تمام تلاششان را انجام امور جاری به کار گرفته‌اند و از اقداماتی که ممکن است احیانا شائبه انتخاباتی داشته باشد حتما پرهیز کردند و انجام نخواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: بس است نگارش حقوق شهروندی؛ حقوق شهروندی باید در عمل پیاده شود.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی: من امروز دوباره برای ایران، اسلام و آرامش بیشتر در این سرزمین آمدم

6 کاندیدای نهایی انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم هنگام ثبت نام چه گفتند؟

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی نیز روز جمعه 25 فروردین با مراجعه به ستاد انتخابات کشور برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ثبت نام کرد. وی پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت:در دولت یازدهم از تورم 40 درصد به تورم 7 درصد رسیدیم و به اشتغال خالص بالای 630 هزار دست یافتیم.

وی با اشاره به توافقنامه هسته ای موسوم به برجام که در دولت او حاصل شده است، تصریح کرد: هوو هایی که بارها به قصد کشتن نوزاد برجام تصمیم گرفته بودند نمی‌توانند سرپرست خوبی برای این فرزند باشند.

روحانی تاکید کرد: همه ما باید دوباره بیاییم؛ من امروز دوباره آمدم برای ایران؛ دوباره آمدم برای اسلام و آرامش بیشتر در این سرزمین.

وی تصریح کرد: در سال 92 به مردم عزیز اعلام کردم که نجات اقتصاد ایران، احیای اخلاق و تعامل سازنده با جهان مهم است و امروز بسیار خوشحالم که در هر سه زمینه با حمایت و کمک مردم قدم های قابل توجهی برداشته شده است.

روحانی بیان داشت: از اشتغال خالصی که کمتر از 10 هزارنفر قبل از دولت یازدهم بود، به اشتغال خالص 620 هزار رسیدیم؛ این یک رکوردی برای 25 سال اقتصاد ایران بوده است. در زمینه اقتصادی پیشرفت های قابل توجهی داشتیم که در هفته آینده افتتاح بزرگترین سرمایه گذاری اقتصادی ایران را شاهد خواهیم بود.

قالیباف: رئیس‌جمهور با وعده 100 روزه بعد از 4 سال بی‌عملی مجبور به بی‌صداقتی می‌شود

6 کاندیدای نهایی انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم هنگام ثبت نام چه گفتند؟

محمد باقر قالیباف در آخرین دقایق ثبت‌نام از داوطلبین انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در روز شنبه 26 فروردین با مراجعه به ستاد انتخابات کشور اقدام به نام‌نویسی کرد؛ وی پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران گفت: "روزهای سرنوشت سازِ اردیبهشتِ 96، زمانی است برایِ یک انتخابِ تاریخی؛ چرا که قرار است تصمیمی بس بزرگ برای امروزِ خود و آینده ی فرزندانمان بگیریم.

یا رئیس جمهورِ فعلی مسیری که در پیش گرفته است را ادامه خواهد داد و یا در وضعِ موجود، تغییری بنیادین ایجاد خواهیم کرد.

وضعِ موجود، نتیجه حاکم شدنِ مدیریتی است که برداشت دقیقی از واقعیت های اجرایی کشور نداشته و ندارد، لذا برای کسبِ رای، وعده 100 روزه می دهد و بعد از 4 سال حرف و بی عملی، مجبور به بی صداقتی می شود و آن وعده را انکار می کند. حال آیا می توان به دیگر وعده های او اعتماد کرد؟ «من نگفتم» نتیجه ی همین بی عملی و بی صداقتی است.

آقایِ روحانی از بهتر شدنِ وضعیتِ اقتصادی می گویند، اما اگر ایشان پای خود را از درون اتاق شان بیرون بگذارند و میانِ مردم بروند، از واقعیت های ملموسِ دَرونِ جامعه، تصویر دقیق تری پیدا می کنند و برایشان روشن می شود که تنها 4 درصدِ جامعه از وضعِ موجود رضایت دارند.

واقعیت این است که اقشار مختلف از این که واحدهایِ تولیدیِ بزرگ و کوچک یکی پس از دیگری تعطیل می شوند یا کارگرانِ خود را به اجبار کاهش می دهند، بسیار ناراضی اند.

اگر آقایِ رییس جمهور میانِ مردم بودند، می دیدند خانواده ها چگونه از بیکاریِ فرزندانِ تحصیل کرده خود رنج می برند و پدران برای اینکه از عهده مخارجِ روزمره زندگی برآیند، هر روز ساعت ها کار می کنند.

اگر آقایِ روحانی میانِ مردم بودند، به جای اینکه با «آمارهایِ کاغذی» از وضعیتِ خوبِ اقتصادی سخن بگویند، با گوش های خود می شنیدند که مردم می پرسند: چقدر شعار!؟ چقدر وعده!؟ و چقدر حرف!؟

هم وطنانِ صبورم،من میانِ شما هستم و می بینم که از این همه وعده و حرف و شعار خسته شده اید؛ دادنِ یک فرصتِ چهارساله دیگر به دولتِ فعلی نیز، نخواهد توانست این اعتراضها و نارضایتی ها را برطرف کند و در صورتِ «تکرارِ» این تجربه، نباید انتظارِ فردایی بهتر از دیروز داشت؛ اگر فردا بدتر از امروز نگردد. حرف کافی است، 4 سال کافی است.

اگر اینجا بودید، سوالی را صریح از من می پرسیدید که « قالیباف! قبلی ها هم همین حرف ها را می زدند، روی چه حسابی باید به حرف های شما اعتماد کنیم؟». پاسخِ من به دغدغه به حقِ شما، یادآوری یک نکته است که این حرف ها را قالیباف می زند و شما او را کاملا می شناسید، با همه قوت ها و ضعف هایش.

شما می توانید به او اعتماد کنید، چون قالیباف هیچگاه از پشتِ میزها مدیریت نکرده است، بلکه با لباسِ کار میان شما، وسطِ میدانِ عمل بوده است. شما می توانید به او اعتماد کنید، چون مثل تمامِ مسئولیت های قبلی اش، برنامه ای عملیاتی و متکی به ظرفیت های بزرگِ داخلی دارد.

شما می‌توانید به او اعتماد کنید، چون تیمی توانمند و پرانرژی، با ترکیبی از جوانی و تجربه، و روحیه ای جهادی را مسئولِ امور اجرایی کشور خواهد کرد. قالیباف هم، کم خطایِ فردی و کاری ندارد، اما همیشه بر این باور تکیه داشته است: «حرفی بزن که بتوانی عمل کنی» و سابقه اش نشان داده که همیشه متعهد به وعده هایش بوده است.

و امروز یعنی 26 فروردین ماهِ 1396 من، محمد باقر قالیباف، به شما تعهد می دهم، با توکل به خداوند منان و به پشتوانه شما، «دولتِ مردم» را تشکیل دهم و در یک دوره چهارساله با انقلابی اقتصادی:درآمدِ کشور را دو و نیم برابر افزایش دهم،پنج میلیون شغل ایجاد کنم، نظامِ مالیاتی را به نفع 96 درصدِ مردم تغییر دهم. و از همه مهم تر، برنامه ای مدون و دقیق برای حلِ مشکلاتِ فوریِ اقشارِ کم درآمد، اجرا کنم.به عمل کار برآید به سخندانی نیست."

جهانگیری:به هیچ وجه احتمال رد صلاحیت روحانی را نمی دهیم/ مکمل روحانی هستم

6 کاندیدای نهایی انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم هنگام ثبت نام چه گفتند؟

اسحاق جهانگیری هم در آخرین دقایق ثبت‌نام از داوطلبین انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در روز شنبه 26 فروردین خود را به ستاد انتخابات کشور رساند و اقدام به نام نویسی کرد. وی پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران گفت: حضور گروه ها و جریان هاى سیاسى در انتخابات امر مبارکى است.

وی افزود: براى رساندن ایران به جایگاه واقعى خودش در سطح منطقه و جهان هیچگاه شرایط تا این حد مهیا نبود.

جهانگیری با بیان اینکه براى برون رفت از مشکلات انسجام و وحدت و حضور همه گروه ها در صحنه لازم است، گفت: ثبت نام در انتخابات در مقطع فعلى تصمیم سختى براى من بود؛ به صورت فشرده در یکى دو ساعت بعدازظهر امروز تصمیم به ثبت نام گرفتم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه با روحانی در کنار هم و مکمل هم هستیم، خاطرنشان کرد: بیکارى اَبر چالش پیش روى ماست.

وی خاطرنشان کرد: به هیچ وجه احتمال رد صلاحیت روحانی را نمی دهیم.

میرسلیم:برای احقاقِ حقوق بر جای ماندە شما مردم بزرگ ایران آمده‌ام

6 کاندیدای نهایی انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم هنگام ثبت نام چه گفتند؟

سید مصطفی میرسلیم در نخستین روز ثبت نام از داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم به ستاد انتخابات کشور رفت و اقدام به نام نویسی کرد؛ وی پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران گفت: من امروز برای احقاقِ حقوق بر جای ماندۀ شما مردم بزرگ ایران آمده‌ام. حق داشتن شغل مطلوب؛ حق برخوردارى از تأمین اجتماعى بویژه از نظر بیکارى، از کار افتادگى و بى سرپرستى و خدمات بهداشتى و درمانى، حق داشتن مسکن متناسب با نیاز، حقوقی که بکمال در قانون اساسی مترقی جمهوری اسلامی قید شده اما متاسفانه در این چند دهه معطل مانده است. من آمده ام تا منزلت معلمان و کارمندان و هنرمندان محترم شمرده شود و قدر خدمات پزشکان و پرستاران شناخته شود و ثمرۀ کوشش کشاورزان و اصناف و امدادگران و ازخودگذشتگى رزمندگان ارج نهاده شود.

هاشمی طبا:باید در اولویت‌ها تجدیدنظر شود

6 کاندیدای نهایی انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم هنگام ثبت نام چه گفتند؟

سید مصطفی هاشمی طبا در سومین روز ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در روز پنجشنبه 24 فروردین با مراجعه به ستاد انتخابات کشور اقدام به نام نویسی کرد؛ وی پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران گفت: هرچند آقای روحانی اقدامات خوبی در راه رسیدن به اهداف جمهوری اسلامی انجام دادند اما فکر می کنم اولویت های جمهوری اسلامی ایران باید تجدید نظر و براساس آن اقدامات لازم انجام شود؛ امروز، افراد مختلف حتی کسانی که در داخل نظام هستند خود را به عنوان اپوزیسیون مطرح کرده و خدماتی که نظام جمهوری اسلامی برای مردم داشته است را نادیده می گیرند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 258856 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟