9 اعدامی در سمنان قصاص نشدند + جزییات

رئیس کل دادگستری استان سمنان از نجات ۹ اعدامی در این استان از قصاص خبر داد و گفت: پویش «به حرمت علی می‌بخشم» ادامه دارد.

محمدجعفر عبداللهی رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: برای سه زندانی محکوم به قصاص پس از ۹ سال حبس در قالب پویش مردمی «به حرمت علی می‌بخشم» از اولیای دم رضایت گرفته شد.

نجات ۶ اعدامی در این استان از قصاص هم سال گذشته انجام شده بود.

رهایی از قصاص

وی گفت: با تأکید به دادستان عمومی و انقلاب گرمسار و تلاش‌های هیأت صلح و سازش شورای حل اختلاف و مددکاری زندان گرمسار و پس از گذشت جلسات متعدد در دو سال اخیر با اولیای دم این پرونده قصاص، خوشبختانه تلاش‌های انجام‌شده در آن شهرستان منجر به ایجاد مصالحه شد.

به گفته رئیس کل دادگستری استان سمنان در نتیجه آن فعالیت‌های انجام‌شده، اولیای دم با روحیه عفو و رأفت اسلامی، رضایت قطعی خویش را اعلام کردند و محکومان این پرونده از قصاص نفس رهایی یافتند.

عبداللهی می گوید در راستای اجرای اولویت‌های ۱۵ گانه مطرح‌شده از سوی رئیس قوه قضاییه از ابتدای سال ۱۴۰۱، با استقبال از مشارکت معتمدان محلی برای پیگیری ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قصاص نفس در شورای حل اختلاف، با تشکیل کارگروه‌های استانی و شهرستانی به دنبال تحقق افزایش صلح و سازش در پرونده‌ها هستیم.

وی می گوید در سال گذشته هم ۶ زندانی از محکومان به قصاص با تلاش‌های مسؤولان قضایی استان و واحد‌های مددکاری زندان‌های این استان زمینه رضایت آنان مهیا شد و از قصاص نفس رهایی یافتند.

به گفته رئیس کل دادگستری استان سمنان در سال جاری نیز این تلاش‌ها با همت مضاعف ادامه دارد تا با اشاعه فرهنگ صلح و سازش که در دین مبین اسلام به آن تأکید شده است، شاهد کاهش اختلافات و توسعه بیش از پیش فرهنگ صلح و سازش در جامعه باشیم.

کدخبر: 781538 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟