مصرف هل برای چه کسانی ضرر دارد؟ / انواع هل + روش نگهداری از هل

به گزارش رکنا، زیاده روی در مصرف هل (بیش از حد در غذاها) به خانم های باردار و کودکان توصیه نمی شود. مصرف هل در افرادی که به زخم معده، ورم پروستات و ناراحتی ریوی مبتلا هستند توصیه نمی شود. مصرف بیش از حد در بیمارانی که پلاویکس، آسپرین، وارفارین و ایبوپروفن مصرف می کنند باعث افزایش خطر خونریزی می شود.

بسیاری از افراد از هل برای از بین بردن بوی دهان یا خوشبو کردن تنفس استفاده می کنند. با جویدن هل از چنین مشکلاتی رهایی می یابد. خواص بسیاری در آن وجود دارد که بسیار سودمند هستند.

استفاده های معمول

از هل علاوه بر غذا در دستورالعمل های مربوط به تهیه چای یا شیر نیز استفاده می شود. این امر باعث می شود، بو و طعم آنها زیاد شود. حتی اگر به برنج اضافه شود، برنج معطر می شود و هنگام خوردن مزه بسیار خوبی دارد. هل اغلب در تهیه بریانی استفاده می شود. بعلاوه از آن برای تمیز کردن دهان یا فقط برای سرگرمی نیز ​​استفاده می شود. مصرف هل برای سلامتی مفید است، اما مصرف بیش از حد آن خوب نیست. هل در تهیه شیرینی و تهیه چای نیز به دلیل عطر دلپذیر و طعم خوب آن مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع هل

2 نوع هل اصلی وجود دارد: هل سیاه و هل سبز. هل سفید نیز وجود دارد که نسخه سفید شده هل سبز است. هل سبز نوعی است که بیش تر در غذاهای شمال اروپا و خاورمیانه مشاهده می شود، در حالی که دستور العمل های هند و آسیا اغلب تعیین می کند که از هل سبز یا سیاه استفاده می شود.

هل سبز

هل سبز (Elettaria cardamomom) به عنوان هل واقعی شناخته شده است. این رایج ترین نوع است که در ادویه های سوپرمارکت فروخته می شود. هل سبز بهترین انتخاب برای غذاهای شیرین است اما در غذاهای دیگر نیز برای خوش طعم کردن، خوب عمل می کند. نسخه سفید شده، هل سفید، طعم کم تری دارد. در مناطق گرمسیری از جمله هند، مالزی و کاستاریکا پرورش می یابد.

هل سیاه

هل سیاه (Amomum subulatum) دارای غلاف های بزرگتر است که قهوه ای تیره هستند و یک عنصر دودی دارد که باعث می شود آن را برای غذاهای خوش طعم مناسب تر کند، اما از آن در غذاهای شیرین و همچنین در جنوب هند استفاده می شود و در شرق هیمالیا رشد می کند.

جایگزین های هل

پیدا کردن یک جایگزین واقعی برای طعم بی نظیر هل دشوار است اما با مخلوط کردن ادویه های گرم دیگر به جایگزینی آن کمک می کنید. دارچین کلیدی خواهد بود و بهترین ترکیب، قطعات مساوی دارچین و جوز هندی می باشد. اگر جوز هندی ندارید، از زنجبیل یا میخک زمینی به همراه دارچین استفاده کنید.

نگهداری هل

بهتر است هل را به شکل غلاف های کامل در یک ظرف در بسته در یک مکان خنک و خشک نگهداری کنید. پودر هل را می توان به طور مشابه ذخیره کرد، اما به سرعت قدرت خود را از دست می دهد و باید در اسرع وقت استفاده شود.

کدخبر: 948023 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟