فواید خرما برای افراد

به گزارش رکنا، خرما گرم و تر است اما طبع، طبیعت یا مزاج خرمای خشک که به آن تمر می گویند گرم و خشک در درجه دوم است. خرما غذاییت زیادی دارد ولی چاق کننده است. موجب رفع خستگی و تقویت قوای جنسی، بینایی و هاضمه می شود. خرما سبب تحریک قوای جنسی، استحکام کمر و تقویت آن می شود. خرما تقویت کننده قوای جنسی ( در سردمزاجان) است و برای تشدید این خاصیت می توان تعدادی خرما را در شیر تازه خیساند و قدری دارچین نیز به آن افزود. خرما به واسطه گرمی طبع آن رطوبت بدن (مخصوصا بلغم معده) را از بین می برد.

خرما تقویت کننده کلیه است. اگر خرما را همراه مقداری شنبلیله دم کرده و صاف شده میل کنید می تواند برای دفع سنگ کلیه و مثانه موثر باشد. خرما به درمان بیماری های سرد بلغمی کمک می کند. خرما در طب سنتی برای کسانی که دچار سرماخوردگی های مکرر در فصول سرد می شوند مفید است. این میوه شیرین موجب رفع رطوبت زاید ناشی از عفونت و تب می شود. افرادی که چاق هستند و مزاج گرم و تر دارند باید از خوردن خرما پرهیز کنند چون این افراد استعداد غلبه خون و حرارت خون را دارند و خرما آن را تشدید می کند و این خون غلیظ ممکن است موجب تغییر در تناسب اخلاط شود.

توصیه شده بعد از خوردن خرما با آب جوشیده نیم گرم چند بار مزمزه و غرغه کنید (می توان در این آب کمی هم سرکه ریخت) که این عمل از بروز عوارض ناشی از خرما مخصوصا در گرم مزاجان جلوگیری می کند.

مصلح خرما چیست؟

کاهو ، گلاب، خشخاش، بادام درختی شیرین، آب انار، سکنجبین و روغن مصلح و بهبوددهنده خواص و مزاج خرما هستند.

کدخبر: 869195 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟