ماندگاری آنتی بادی های کرونا چقدر است؟

به گزارش رکنا، «مایکل سوارتز»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه تگزاس، می‌گوید: «تحقیقات ما نشان می‌دهد که سطح آنتی بادی‌ها در افرادی که قبلاً به ویروس آلوده شده بودند در ۱۰۰ روز اول پس از عفونت افزایش می‌یابد و سپس به تدریج طی ۵۰۰ روز آینده و بعد از آن کاهش می‌یابد.»

برای مطالعه جدید، محققان داده‌های بیش از ۵۷ هزار داوطلب بالای ۲۰ سال را که در نظرسنجی ثبت نام کرده بودند، تجزیه و تحلیل کردند. این نظرسنجی در اکتبر ۲۰۲۰ برای پیگیری وضعیت آنتی بادی کووید ۱۹ در طول زمان راه اندازی شد.

محققان نمونه خون جمع آوری شده از شرکت کنندگان را بین اول اکتبر ۲۰۲۰ و ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۱ بررسی کردند.

دوام آنتی‌بادی‌ها تا 1.5 سال پس از عفونت

طبق گزارش، در حالی که نتایج فردی بر اساس سن، وزن، استعمال سیگار و شدت عفونت متفاوت بود، همه داوطلبان کاهش مشابهی در آنتی‌بادی‌ها داشتند.

با وجود اینکه آنتی‌بادی‌ها می‌توانند تقریباً ۱.۵ سال پس از عفونت کووید ۱۹ دوام بیاورند، سوارتز تأکید کرد که واکسیناسیون بهترین محافظت را در برابر ابتلاء به عفونت، عفونت مجدد و بستری شدن در بیمارستان فراهم می‌کند.

وی افزود: «ما می‌دانیم که نرخ ابتلاء به عفونت مجدد یا بستری شدن در بیمارستان پس از واکسینه شدن بسیار کمتر از واکسینه نشدن است، بنابراین، اگر واکسن نزده اید، اکنون زمان انجام آن است.»

تحقیقات قبلی نشان داد که کودکان حداقل هفت ماه پس از ابتلاء به کووید ۱۹ دارای آنتی بادی در گردش در خون شأن بودند.

کدخبر: 790584 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟