گیاه تمیز کننده کبد و کلیه ها

پاکسازی کبد و کلیه ها بسیار مهم است.  گیاه قاصدک برای این منظور مناسب است.

به گزارش رکنا، گیاه گل قاصدک که در طب سنتی به طرشقوق معروف است، دارای خواص بی شماری برای بدن است. از دیرباز از این گیاه به عنوان دارو برای التیام برخی از بیماری‌ها استفاده می‌شده است. یکی از موارد مصرفی گل قاصدک درمان آکنه و جوش است.

ریشه این گیاه، خواص پاک کنندگی سموم را دارد و برای پاکسازی کبد و کلیه بسیار مناسب است. همین خواص می‌تواند به پاک کردن خون از سموم کمک کند و استفاده از چای گل قاصدک می‌تواند درمانی طبیعی برای آکنه و جوش باشد.

به طور عمومی جوش می‌تواند به دلایل مختلف بروز کند که مهمترین دلایل آن شامل موارد ذیل می‌شود:

۱- اختلالات هورمونی و زیاده روی در تولید هورمون

۲- دلایل ژنتیکی مانند سابقه خانوادگی

۳- دلایل روانی مانند بالا رفتن سطح اضطراب فرد

۴- دلایل باکتریایی که یکی از اصلی‌ترین دلایل بروز آکنه است

۵- رژیم غذایی نامناسب

اگر از افرادی هستید که دلیل بروز آکنه و جوش در شما ژنتیکی و روانی است، باید بدانید که چای گل قاصدک نمی‌تواند، مشکل شما را حل کند. شما باید با ریشه یابی مشکل خود، به دنبال یافتن راه حل باشید.

چای گل قاصدک بهترین درمان برای جوش‌های ناشی از اختلالات هورمونی و عوامل باکتریایی است. در حقیقت این چای با بهبود عملکرد کبد به از بین بردن آکنه کمک می‌کند. کبد نقش پاک کننده خون از مواد سمی را برعهده دارد و با پاکسازی این مواد، جوش‌ها نیز از بین می‌رود.

از بین رفتن جوش با قاصدک

همچنین اینولین موجود در گیاه گل قاصدک به طور فعالی باعث از بین رفتن جوش می‌شود. اینولین یک پلی ساکارید طبیعی است که باعث از بین رفتن باکتری‌های مضر در روده می‌شود. از بین رفتن این باکتری‌ها باعث بهبود زیبایی پوست و پاکسازی آن از جوش‌ها می‌شود.

تحقیقات نشان داده است ریشه و برگ‌های گل قاصدک دارای سطح قابل توجهی از ویتامین‌های A، ویتامین خانواده B، C و D است. همچنین مواد معدنی مانند پتاسیم، آهن، و روی که برای پوست مفید است به وفور در این گیاه وجود دارد.

برای تهیه چای گل قاصدک باید از ریشه یا برگ‌های این گیاه استفاده شود. یک تا دو قاشق چای خوری از خشک شده گل قاصدک را در آب جوش ریخته و اجازه دهید به مدت ۷ دقیقه دم بکشد. سپس می‌توانید با شیرین کنند‌های طبیعی مانند عسل آن را میل کنید و از خواص بی شمار آن بهره‌مند شوید.

کدخبر: 757345 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟