ورود اولین محموله واکسن کرونا به کشور توسط بخش خصوصی و تحویل آن به وزارت بهداشت

شرکت کوبل دارو در اولین مرحله، تعداد 315 هزار دوز واکسن آسترازنکا که بصورت تحت لیسانس، در شرکت R-Pharm روسیه با نام تجاری R-Covi تولید شده است را تامین نمود و شامگاه چهارشنبه 6 مرداد ماه تمامی این محموله را پس از انجام تشریفات گمرکی در فرودگاه امام خمینی تهران به مسئولان وزارت بهداشت تحویل داد. با توجه به اهمیت موضوع، فرایند انبارش، توزیع و تزریق واکسن کماکان توسط این وزارتخانه انجام خواهد شد.

با توجه به شرایط کنونی کشور از نظر شیوع ویروس کرونا و نرخ پایین واکسیناسیون، میزان تامین شده توسط این شرکت در اولین گام، محدود می باشد؛ اما امید است با ادامه تلاش های این شرکت و همکاری فعالان بخش خصوصی  و دولت، در آینده نزدیک مقادیر قابل توجهی از واکسن جهت رفع نیاز هموطنان تامین گردد.

با توجه به اهمیت تامین به موقع واکسن کووید-19 در اوضاع بحرانی پاندمی ویروس کرونا، در کنار مکانیزم کووکس ( COVAX) ، شرکت آسترازنکا با بیش از10 تولیدکننده معتبر واکسن با ظرفیت تولید بالا در سراسر دنیا، توافقاتی انجام داده است که هر کدام مسئول تولید و تامین مستقیم واکسن برای منطقه مشخصی از گستره جغرافیایی جهان هستند و بر این اساس، کشورهای منطقه خاورمیانه از جمله ایران، بخشی از آسیای میانه، بخشی از شرق اروپا ، روسیه و شمال آفریقا تحت پوشش شرکت Pharm-R روسیه می‌باشند. شرکت آسترازنکا در راستای توزیع عادلانه و ایجاد امکان دسترسی مناسب به این واکسن از سیاست فروش بدون سود (Zero Profit) برای قیمت گذاری در زمان پاندمی استفاده کرده است.

کدخبر: 708587 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟