درمان عفونت های مزمن

عفونت‌های مزمن می توانند به مرور زمان به عفونت حاد تبدیل شوند. ازجمله عفونت‌های مزمن عفونت های گوش و ... است. عفونت‌های مزمن را باید به موقع درمان کرد. عفونت‌های مزمن هم می توانند خطرناک باشند. روش‌های جدیدی برای معالجه عفونت‌های مزمن کشف شده است.

به گزارش رکنا، دانشمندان دانشگاه بینگهامپتون و دانشگاه ایالتی نیویورک در آمریکا تنظیم کننده‌های کلیدی را کشف کرده‌اند که برای شکل گیری بیوفیلم‌ها ضروری هستند و کشف این تنظیم کننده‌ها می‌تواند به شناسایی روش‌های جدید برای معالجه عفونت‌های مزمن کمک کند.

نقش بیوفیلم‌ها در عفونت های مزمن

این بیوفیلم‌ها اجتماعاتی از باکتری‌ها در یک نوار خودکفا هستند و ممکن است تقریبا در هر جا از جمله در جامدات و مایعات دیده شوند و نیز در بیمارستانها یا تجهیزات صنعتی نیز وجود داشته باشند.

این بیوفیلم‌ها در بروز التهاب‌های مزمن و بیماریهای عفونی از جمله عفونتهای گوش، زخم‌های روده‌ای و درون دستگاه گوارش،‌عفونتهای مجاری ادراری و عفونتهای ریوی نقش دارند. مقابله به بیوفیلم‌ها با روش‌های معمول ضد میکروبی امکانپذیر نیست یا کار دشواری است.

عفونت های مزمن قابل درمان است

در پژوهش جدید محققان مسیری را برای کنترل نحوه شکل گیری بیوفیلم‌ها شناسایی کرده‌اند که مقابله با آنها را امکان پذیر می‌کند. آنها امیدوارند با این کشف بتوانند در آینده، عفونتهای مزمن را به شیوه‌ای موثرتر درمان کنند.

شرح این یافته در مجله «کتابخانه عمومی علم» منتشر شده است.

کدخبر: 701554 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟