شب یلدا را با خوراکی های سالم بگذرانید

به گزارش رکنا ، سیدابوالفتح شیرمردی در شهرکرد در رابطه با خوردن میوه‌هایی با طبع سرد همچون هندوانه و کدو در فصل سرد از جمله پاییز و شب یلدا گفت: طبع هندوانه سرد است اما سرخی رنگش گرم و نماد خورشید است که حرارت و گرمی را به افراد هدیه می‌کند، در واقع هندوانه در کنار سردی، گرمی نیز دارد مخلوط این دو طبع معتدلی را ایجاد می‌کند.

وی افزود: علم«هومئوپاتی» یا همسان درمانی یکی از راه‌های تقویت و درمان بیمار است یعنی اگر فرد بیماری دارد از جنس همان بیماری ماده‌ای تهیه و به فرد بخورانید تا درمان شود پس این دیدگاه قابل توجیه است که در فصل سرد میوه سرد نیز میل شود.

شیرمردی ادامه داد: به قول ابوعلی‌سینا قوت فرد به عین و درمان به ضد است و ازآنجایی که ما هدف قوت‌بخشی داریم پس خوردن میوه سرد همچون هندوانه در شب و فصل سرد مانعی ندارد.

وی تصریح کرد: طب سنتی به خوردنی‌های موجود انتقاد شدید دارد و اعتقاد داریم باید به همان اصلی که جنبه تقویتی و خواص بسیاری دارند رجوع شود زیراکه مواد صنعتی امروز نه تنها خاصیت ندارند بلکه عوارض بالایی نیز دارند و بهتر است شیربادام، انجیر، کدو، کلم، ماش، نخود، غذاهای بخار پز، میوه‌جات و سبزیجات جایگزین چیپس و پفک شود.

این کارشناس طب سنتی اظهار کرد: طب سنتی در هر بخش خوراکی برای شب یلدا توصیه‌هایی دارد به طور مثال در میوه‌ها هندوانه، انار، کدو، سیب قرمز و لبو در غذاها پلو و چلو کشمش، پلو عدس و پلوماش و انواع آش از جمله آش اوماج، آش آبغوره و آش جو را توصیه کرده است.

شیرمردی توضیح داد: همچنین در بخش دمنوش نیز چای ناخنک یا اکلیل‌الملک و چای عناب و در خوراکی نیز فندق، بادام،گردو، سنجد، گندم و نخود برشته، برنجک، شاه‌دانه، مویز، کشمش و انجیر توصیه شده که در این استان بادام و گردو در اولویت هستند.

وی در پایان گفت: امیدواریم که در این شب یلدا که بزرگترین شب است و بعد از آن روزها بلند و شب‌ها کوتاه می‌شود به همین نسبت هم مشکلات مردم کم شود و روزگار خوش‌تر و شادی‌هایشان زیاد شود و شاهد رخت بستن کرونا بعد از یلدا باشیم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 642129 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟