توصیه های طلایی برای تقویت ریه ها در شرایط کرونا

به گزارش رکنا ، شما با انجام چند راهکار ساده و بسیار حیاتی می توانید سلامت ریه هایتان را تضمین کنید.

▪️ریه‌ها به بدن اکسیژن می‌رسانند و ضایعات دی‌ اکسید کربن را بیرون می‌کنند. کارهای ساده‌ای وجود دارد که سلامت ریه و عملکرد آن را بهبود بخشد.

▪️سیگار نکشید؛ استعمال دخانیات شما را در مقابل بیماری‌های تنفسی آسیب‌پذیرتر می کند.

▪️تمرینات تنفسی انجام دهید؛ نفس عمیق بکشید. با قوس پشتی بایستید و نفس بکشید، ده ثانیه نفس خود را حبس کنید و مجددا بازدم داشته باشید.

▪️به اندازه کافی ویتامین D مصرف کنید؛ در تابستان می‌توانید بیشتر ویتامین D دریافت کنید. ماهی‌های روغنی، زرده تخم مرغ و گوشت قرمز هم منبع ویتامین دی هستند.

▪️ آواز بخوانید؛ آواز خواندن به ظرفیت ریه شما کمک می‌کند. این کار برای بیماری‌های تنفسی بسیار مفید است.

▪️ فعالیت جسمانی و ورزشی داشته باشید، ورزش کردن ظرفیت ریه را افزایش می دهد و سیستم تنفسی قوی‌تری می شود.

▪️کیفیت هوای خانه خود را بهتر کنید

نگهداری از گیاهان خانگی بسته به نوعی که دارند، به سلامت ریه کمک می کنند. در روزهایی که هوا سالم است، پنجره‌ها را باز کنید.

▪️دنده‌های خود را بکشید؛ این کار اجازه می‌دهد ریه‌های شما تا جای ممکن هوا بخورد. با دستان روی باسن خود در حالت ایستاده و قائم قرار بگیرید و هوا را به آرامی استنشاق کنید تا ریه‌های شما پر شود. نفس خود را بیست ثانیه نگه دارید و به آرامی بازدم کنید. استراحت کنید و این کار را سه بار انجام دهید.

▪️توجه داشته باشید اگرچه تمرینات ریه در بهبود سلامت شما موثر است اما اگر به بیماری مزمن ریه مبتلا هستید، حتما قبل از شروع ورزش با پزشک خود مشورت کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 561710 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟