با موهای فر آشتی کنید / 12 نسخه طلایی برای شما که از موهای مجعد خود کلافه اید

موهای فر / به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا ، این افراد معمولا کوتاهی را تجربه می کنند اما باز هم از ظاهر یکنواخت خود خسته اند. باید بدانیدکه موهای فر زبان خودشان را دارند و با یاد گرفتن مهارت هایی به‌راحتی می‌توانید از موهای خود لذت ببرید. بنابراین باید این تکنیک ها را یاد بگیرند و با به کار بستن آنها موهای خود را بیاراید.روغنی که به خوبی در موها نفوذ می‌کند

خشکی موهای فر را با روغن جوجوبا هم می‌توان تا حدی درمان کرد. این نوع روغن در بسیاری از شامپو‌ها وجود دارد و علاوه بر این می‌توانید به صورت خالص نیز آن را تهیه کنید و مصرف کنید. در حقیقت روغن جوجوبا می‌تواند به خوبی در ساقه موها نفوذ و آب آنها را تامین کند. تنها کافی است پوست کف سر و خود موها را با این روغن ماساژ دهید، البته پیشنهاد می‌کنیم فر موها را نیز با همین روغن حالت دهید تا ببینید چگونه موهایتان بهتر از همیشه حالت می‌گیرد.

چگونه صبح‌ها موها را حالت دهید

یکی از مشکلات موهای فر این است که همیشه بعد از حمام زیباست ولی بعد یک شب خوابیدن حالت خود را از دست می‌دهد و ژولیده و درهم ریخته به نظر می‌رسد. شما می‌توانید شب حمام بروید، ‌موهایتان را آنگونه که دوست دارید با محصولات مخصوص موهای فر حالت دهید و صبح فقط کمی به آنها آب بپاشید تا مواد حالت‌دهنده دوباره فعال شوند و موها حالت خود را بازیابند.

با وزها بجنگید

سریع‌ترین راهی که بتوانید از شر وزها خلاص شوید، استفاده از سشوار است اما اگر بخواهید این وزها را از بین ببرید بعد از حمام باید اول موها را با حوله تا حد ممکن خشک کرده و کمی صبر کنید که موها تا حدی با هوا خشک شوند وقتی بیشتر موها خشک شده‌ بودند قسمت‌های کوچکی از موهای روی سر را دور یک برس بزرگ گرد بپیچید و با حرارت بالا موها را سشوار کنید، بهتر است نازل سر سشوار بگذارید تا حرارت به طور مستقیم به موها بخورد و وز آنها را از بین ببرد. اگر بعد از این کار همچنان وز موها از بین نرفته ‌بود، مقداری از یک سرم ضد وز که حاوی سیلیکون باشد را کف دست‌ها بریزید و آن را به موهای رویی که بیشترین وز را دارند بمالید و سپس موها را اتو کنید تا کاملا وزها از بین بروند.

ماده فر بسازید

آرایشگرها برای اینکه بتوانند فرهای زیبایی روی سر ایجاد کنند، گاهی از مواد شیمیایی استفاده می‌کنند. مثلا یکی از کارهایی که آرایشگرهای معروف انجام می‌دهند این است که یک‌چهارم فنجان کاندیشنر(نرم‌کننده) را در 5/1 فنجان آب حل کرده و به موها اسپری می‌کنند. البته باید این مخلوط را خوب تکان داد تا کاملا مخلوط شود و سپس به موهای خشک اسپری کرد تا مرطوب شود و سپس به آنها حالت فر داد. این کار نه‌تنها موها را نرم می‌کند بلکه آنها را براق نیز می‌کند. اگر وقت دارید بعد از این کار کمی موها را با سشوار خشک کنید و با یک فر کننده مخروطی شکل به آنها بهتر حالت دهید، اگر هم وقت ندارید اجازه دهید موها با جریان هوا خشک شوند و خودشان حالت بگیرند.

قبل از خواب موها را حالت دهید

برای اینکه بتوانید صبح خیلی زود حاضر شوید، می‌توانید موها را از شب قبل حالت دهید؛ شب قبل از خواب به حمام بروید و بعد موهای تر را به‌صورت فرهای تخت روی سرتان سنجاق کنید. برای جلوگیری از وارفتگی یک روسری ابریشمی نیز سرتان کنید. موهای وزتر را می‌توانید به هم بتابید تا بافت فرشان باز شود و صبح فقط یک ربع یا کمتر وقت لازم خواهید داشت تا موهایتان را باز کنید و راهی شوید.

راه درخشان‌کردن موها

برای درخشنده‌کردن فر موها مرطوب‌کردن آنها با کرم‌های آبرسان بسیار موثر است، همچنین می‌توانید پوست کف‌سر و موها را با مقدار نسبتا زیادی از یک نوع روغن تصفیه شده مثل روغن کنجد یا زردآلو ماساژ دهید. بهتر است بعد از اینکه به موها روغن زدید، آنها را با یک حوله گرم بپوشانید و اجازه دهید حدود یک ساعت روغن روی موها باقی بماند. بعد حوله را از دور سر بردارید. در این مرحله استفاده از گل سرشور می‌تواند بسیار موثر باشد، کافی است مقداری از آن را به حالت خمیر درآورید و به موها بمالید و بعد از چند دقیقه موها را با آب ولرم و شامپو بشویید، بعد موها را کمی با حوله خشک کنید و در آخر مقدار خیلی کمی از همان روغن قبلی را روی موهای مرطوب‌تان بمالید و اجازه دهید موها به هوا و به‌طور طبیعی خشک شوند.

راهی برای تقویت موهای فر

موهای فر نسبت به دیگر انواع موها بسیار ضعیف‌تر هستند، بنابراین نیاز به مراقبت بیشتری هم دارند، مخلوط شیر و عسل می‌تواند به‌خوبی موها و پوست کف‌سر را تغذیه کند، ‌درواقع مواد مغذی درون شیر و عسل روی بافت موها و صاف‌شدن آنها تاثیر فوق‌العاده‌ای دارد. کافی است یک فنجان شیر را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید بعد چند توت‌فرنگی له شده را به آنها اضافه کنید و سپس این مخلوط را به موهایتان بمالید، اجازه دهید این مخلوط حدود 2 ساعت روی موها باقی بماند و سپس موها را شامپو کنید، می‌بینید که چگونه موهایتان صاف و نرم و ابریشمی می‌شود. می توانید از این نسخه هفته ای یکی دو بار استفاده کنید و بعد از حدود یک ماه تاثیر آن را در ساقه موهایتان ببینید.

چگونه موهای فر را بشویید

موهای فردار و خشن روغن اضافی ندارند و شست‌وشوی بیش از حد آنها باعث ازدست دادن چربی طبیعی پوست‌سر می‌شود و موها را خشک، شکننده و وز می‌کند. شست‌وشوی موها یک بار در هفته، با یک شامپو بچه ملایم بسیار مفیدتر است. همچنین بهتر است پس از شست‌وشو از نرم‌کننده استفاده کنید تا موها نرم و قابل‌انعطاف شوند، درنهایت بعد از شستن برای اینکه موها در هم گره نخورند باید شانه ‌کردن آنها با دقت انجام شود تا موها نشکند. برای شانه کردن موها بهتر است از شانه دانه درشت یا برس‌های نرم استفاده کنید. هرگز موهای فر کاملا خشک را شانه نکنید و قبل از شانه زدن مقداری کرم مرطوب‌کننده یا روغنی مثل روغن زیتون برای جلوگیری از گره خوردن به موها بزنید.

چطور موهای فر یا موج‌دار را صاف کنیم

مرحله اول: ابتدا سرم صاف‌کننده و ضد وز و فر مو را داخل دست ریخته از ریشه تا ساق مو بزنید تا موهایتان نرم و انعطاف‌پذیر شود.

مرحله دوم: سشوار را در درجه گرم روشن کرده و در قسمت جلوی سر بگیرید و از برس گردی که داخل آن سوراخ وجود دارد استفاده کنید تا حرارت سشوار به همه قسمت‌های مو برسد. سشوار را مستقیم روی برس گرد، ابتدا از بالا و سپس به پایین نشانه بگیرید.

مرحله سوم: بعد از سشوار (وقتی هنوز موها گرم هستند)، پایین هر قسمت مو را داخل بیگودی بگذارید. با این کار همان‌طور که مشغول سشوار کردن مو هستید، از اینکه موها با باد سشوار پراکنده و نامرتب شود جلوگیری می‌شود و درضمن موها را خوش‌فرم نشان می دهد.

مرحله چهارم: وقتی موها کاملا خشک شد بیگودی‌ها را خارج کنید. سپس با 25سانتی‌متر فاصله اسپری تافت مو را بزنید تا درجای خود ثابت و در کل روز بدون فرشدگی و صاف باقی بماند.

معجزه اسپری آب

همیشه روی میز آرایش‌تان یک اسپری آب بگذارید، آرایشگرها برای اینکه اثر مواد حالت‌دهنده مو را بیشتر کنند، معمولا روی موها آب اسپری می‌کنند، همچنین وقتی تمام موها را با آب مرطوب کنید دیگر کمتر روی موها احساس ناراحتی می‌کنید، اسپری کردن مقدار کمی آب روی موها حالت‌دهی آنها را خیلی راحت‌تر می‌کند. البته می‌توانید دور موها را با یک حوله مرطوب بپوشانید تا همان اثر را داشته باشد.

اگر... نیم ساعت وقت دارید:

وصل کردن یک پخش‌کننده باد به سر سشوار سریع‌ترین و بهترین راه خشک کردن موهای فر است. از هوای داغ برای خشک کردن پرهیز کنید، وگرنه موهایتان مثل یال شیر پف خواهد کرد و برایتان چیزی به جز یک خرمن مو باقی نخواهد ماند، توصیه می‌کنیم موهایتان را وارونه تاب بدهید و از پخش‌کننده برای خشک کردن، حالت دادن به فر موها و حجم دادن بدون وز استفاده کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 522497 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟