درمان پوکی استخوان با یک معجون خانگی

یک متخصص طب سنتی گفت: نوشیدن ترکیب پودر سنجد و شیر می‌تواند با تامین کلسیم و منیزیم شما را از خستگی روزمره خلاص کند.

محمد باقر مینایی متخصص طب سنتی درباره فواید مصرف ترکیب شیر و پودر سنجد، اظهار کرد: ترکیب شیر و پودر سنجد یکی از پرخاصیت‌ترین نوشیدنی‌های ارائه شده در طب سنتی است که می‌تواند به جذب املاح معدنی و مواد مغذی مثل منیزیم و کلسیم کمک کند.

مینایی اظهار کرد: ترکیب پودر سنجد وشیر می‌تواند از بروز بیماری‌هایی مثل پوکی استخوان جلوگیری کند و به طو کلی قوای استخوانی را بهبود بخشد؛ همچنین از بروز خستگی‌های زودهنگام پیشگیری می‌کندزیرا اغلب خستگی‌های زودهنگام به دلیل کمبود منیزیم و کلسیم ایجاد می‌شود که با مصرف این ترکیب، خستگی رفع می‌شود و شادابی و انرژی به بدن بازمی‌گردد.

وی ادامه داد: بهتر است سنجد استفاده شده در این ترکیب توسط خودتان پوست کنده و مغز آن آسیاب شود تا از کیفیت پودر سنجد تهیه شده اطمینان داشته باشید؛ در هنگام تهیه سنجد هم به کیفیت آن دقت کنید تا محصول نهایی اثر بخشی لازم را داشته باشد.

شیوه صحیح ترکیب پودر سنجد و شیر

مینایی درباره شیوه صحیح ترکیب پودر سنجد و شیر گفت: برای تهیه این نوشیدنی پودر سنجد را با مقدار مناسبی شیر ترکیب کنید؛ توجه داشته باشید که برخی افراد شیر گرم و برخی افراد شیر سرد را برای استفاده از این ترکیب ترجیح می‌دهند، پس می‌توانید مطابق مزاجتان از شیر با دمای مناسب استفاده کنید.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: مصرف این ترکیب برای جوانان محدودیتی ندارد اما ممکن است افراد میانسال و مسن را با اختلالات گوارشی مثل یبوست مواجه کند؛ اگرچه شیر گرم خاصیت مسهل بودن دارد اما مصرف این ترکیب گاهی افراد با سن بالاتر را با مشکل مواجه می‌کند.

وی درباره راه‌های مصرف این ترکیب در سنین بالا گفت: افراد میانسال می‌توانند با مصرف همزمان سیر و سنجد با مربای بالنگ، مربای به، مربای گل و عسل از عوارض گوارشی این ترکیب جلوگیری کنند و از خواص آن بهره برند.

این متخصص طب سنتی تشریح کرد: ترکیب پودر سنجد و شیر به دلیل املاح معدنی سرشاری که دارد سطوح مفصلی را روان و از بروز آرتروز و عوارض ناشی از آن جلوگیری می‌کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 470980 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟