درمان خراشیدگی پوست با فوت وفن های ماردبزرگ ها

با درمان های خانگی خراشیدگی پوست آشنایی دارید؟ آیا می دانید چگونه می توانید زخم های ناشی از خراشیدگی را سریعا درمان کنید؟ درمان های خانگی برای خراشیدگی پوست شامل تمیز کردن زخم، استفاده از ژل آلوئه ورا، عسل،گیاه ترشک و چیزهای دیگر می شود. این درمان های خانگی برای بهبود آسیب های پوستی، افتادگی پوست و یا خراش در اثر سطح سخت و تیز مفید هستند. آن ها همچنین در درمان جوش ها و یا خراش سطحی موثر هستند و هم چنین در جراحت های قرنیه کاربرد دارند.

حتما تا به حال دچار خراشیدگی پوستی شده اید. در این مواقع از چه روش هایی برای تسریع بهبود علائم استفاده کرده اید؟ محافظت از زخم کمک می کند تا کمتر به عفونت منجر شود و از عوارض ثانویه پیشگیری می کند. خوب است بدانید که خراش های ایجاد شده می توانند به راحتی با استفاده از درمان های خانگی و طبیعی، درمان شوند. بگذارید در زیر جزئیات آن ها را مورد بحث قرار دهیم.

تمیز کردن زخم و خراشیدگی پوست

اول از همه، تمیز کردن زخم برای جلوگیری از هر نوع عفونتی که توسط میکروب ها ایجاد می شود ضروری است. این کار باید با شستن زخم با صابون ضد عفونی کننده و آب گرم صورت بگیرد و سپس آن را با یک پارچه تمیز خشک کنید.

گذاشتن پانسمان:

بسیار مهم است که پانسمان زخم خود را به دلایل بهداشتی تعویض کنید. آلوئه ورا باعث می شود درمان زخم ها سریع تر صورت گیرد.

ژل آلوئه ورا:

ژل آلوئه ورا یکی از رایج ترین درمان های خانگی است که برای درمان خراشیدگی پوست به کار می رود. توصیه می شود این ژل را در خانه نگه دارید تا به عنوان یک درمان خانگی سریع و موثر برای خراشیدگی پوست استفاده کنید.

عسل:

همچنین می توانید از عسل برای درمان سریع زخم و خراش های ایجاد شده استفاده کنید. شما می توانید یک لایه عسل را بر روی منطقه آسیب دیده برای تسکین سریع بمالید. این کار هم چنین به کاهش خارش شما کمک می کند.

گل های همیشه بهار و برگ جعفری:

شما می توانید گل های همیشه بهار و برگ جعفری و برگ های درخت چنار را خرد و مخلوط کرده و خمیری درست کنید و آن را روی محل خراش خود بمالید تا درمان شود.

برگ های گیاه ترشک:

این برگ ها می توانند مستقیما روی سطح زخم به منظور درمان خراش های موجود استفاده شوند.

فراسیون سفید (نوعی نعنا) و چربی گاو

پماد تهیه شده از چربی گاو و فراسیون سفید نیز به عنوان یکی از درمان های خانگی موثر برای درمان خراشیدگی پوست عمل می کند.

گل انگور یا آقطی:

یک ایده منحصر به فرد دیگر گل انگور گرم شده برای یک دوره زمانی کوتاه است. می توانید کمی دنبه نیز به آن اضافه کنید. پماد مرطوب کننده به دست آمده، یک درمان خانگی عالی برای درمان زخم های پوستی است.

روغن:

ترکیب آب گرم با انواع مختلفی از روغن ها مثل روغن بابونه، روغن اسطوخدوس، روغن درخت مرمکی، روغن شکوفه پرتقال، آویشن سرخ و روغن درخت چای به عنوان یک درمان بزرگ در نظر گرفته می شود.

ترکیب ید و سرکه:

ید و سرکه نیز می توانند نقش بسیار مفیدی در درمان خراشیدگی پوست بازی کنند.

رژیم غذایی سالم:

بیش از هر چیز دیگری، یک رژیم غذایی مناسب با ارزش غذایی متعادل، نقش قابل توجهی در درمان این زخم ها بازی می کند. این به این دلیل است که مواد مغذی ضروری موجود در غذاهای مفید سیستم ایمنی را تقویت می کند که در نهایت باعث بهبود زخم در دوره ی کوتاه تری می شود. حتی بعضی از غذاها باعث می شوند که بازسازی پوست بهتر انجام گردد.

شما از چه روش های دیگری برای درمان و بهبود جای زخم ناشی از خراشیدگی استفاده می کنید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با دیگر کاربران دکتر سلام به اشتراک بگذارید.

دکتر سلام

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 470901 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟