نقش متخصص تغذیه در بهبود خوردن

کسانی که دچار اختلالات خوردن می‌شوند معمولاً تمایلی به صحبت کردن در مورد آن ندارند. ولی باید بدانید که صحبت کردن در مورد مشکل کمک زیادی به بهبود آن خواهد کرد. روش‌های درمانی مختلفی برای بهبود و درمان اختلالات خوردن وجود دارد که اگر در همان مراحل اول اقدام شود، اثر گذاری بیشتری خواهد داشت و مشکل زودتر برطرف خواهد شد. مهم‌ترین نکته همین است که اگر دچار اختلالات خوردن هستید موضوع را باکسی در میان بگذارید و بعد به یک متخصص در این زمینه مراجعه کنید. به این شکل از تجارب و تخصص یک تیم پزشکی بهره مند خواهید شد و مشاوره تغذیه‌ای و روحی و فیزیکی لازم را دریافت می‌کنید.

اولین و مهم‌ترین کاری که یک متخصص انجام می دهد این است که رابطه مشکل ساز بیمار با غذا را درست کند. ولی پیش از آن باید توجه داشت که درست کردن مشکل و تصحیح نوع نگاه و ارتباط با موضوع غذا خوردن و عادت‌های غذایی زمان می‌برد و نباید انتظار درمان یک شبه را داشت. مسئله ی مهم این است که قدم اول برداشته شود. بعد از آن دیگر افراد مختلفی مثل متخصص تغذیه هستند که کمک می‌کنند مشکل برطرف شود و برای ادامه مسیر برنامه ریزی دارند. مطمئناً وقتی بدن مواد مغذی بهتری دریافت کند، در وضعیت بهتری قرار خواهد داشت و در نتیجه درمان های پیچیده هم هم ساده‌تر خواهند شد

یکی از مهم‌ترین نقش‌های متخصص تغذیه در این موارد حمایت از بیمار است. متخصص تغذیه به مشکلات بیمارش گوش می‌کند، این مشکلات را تجزیه و تحلیل نموده و برای پیشرفت فرایند درمانی بیمار را حمایت می‌کند تا چالش‌هایی را که با آن رو به رو است ؛ با موفقیت پشت سر بگذارد. در کنار این روند یکی از کارهای متخصص تغذیه آموزش مجدد بیمارش است تا عادت‌ها و رفتارهای اشتباه تصحیح شوند.

باید توجه داشته باشید که وقتی از درمان و تصحیح عادت‌ها صحبت می‌کنیم، منظورمان کاهش وزن و ... نیست! در واقع تناسب وزن معمولاً هدف اول درمان نیست. هدف اصلی درمان این است که غذا خوردن به شکل نرمال و طبیعی باز گردد و فرد بتواند از تغذیه مناسبی بهره مند شود.. در واقع متخصص سعی می‌کند بیمار را قدم به قدم به سمت بازگرداندن تعادل مواد مغذی در بدن پیش ببرد.

برای این کار متخصص آموزش‌های مختلف به بیمارش می‌دهد و دائماً بازخورد می‌گیرد. به‌علاوه برنامه غذایی مشخصی طرح ریزی می‌کند و اهدافی در جهت برخورداری از تغذیه مناسب در این برنامه ریزی در نظر می گیرد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 470477 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟