قوانین طلایی برای مردان تمیز

بهداشت و سلامت آقایان به عنوان پدران و مردان خانواده از اهمیت بالایی برخوردار است. خوشبختانه روز به روز آقایان توجه بیشتری به بهداشت فردی خود می کنند. در واقع گذشت آن زمانی که مردها به بوی بد پاها، موهای بهم ریخته، ریش اصلاح نشده و غیره اهمیت نمی دانند و شاید آن را به مردانگی نسبت می دادند. همانطور که بزرگان ما گفته اند نظافت نشانه ایمان است. در این مطلب توصیه های ساده ای داریم تا آقایان بهداشت بهتری داشته باشند.

بوی پاها را از بین ببرید

اولین و مهم ترین قانون طلایی بهداشت آقایان، از بین بردن بوی بد پاها است. در واقع امروزه نگاه مثبتی از طرف افراد جامعه نسبت به فردی که پاهایش بوی بد می دهد وجود ندارد. هر روز بعد از آمدن به خانه (از محل کار، مدرسه و ...)، پاهایتان را به دقت بشویید و آنها را با حوصله خشک کنید. حتما حوله را از بین انگشتان پاها نیز رد کنید تا این نواحی نیز به خوبی خشک شوند. جوراب هایتان را هم هر روز بشویید و از جنس نخی بخرید.

اگر هر کاری می کنید باز پاهایتان بو می گیرد، قبل از پوشیدن جوراب روی پاهایتان مام ضدعرق بزنید. مقداری پودرسنگ زاج سفید داخل یک پارچه توری کوچک بریزید و بعد از رسیدن به منزل و در آوردن کفش ها داخل آنها قرار دهید. سنگ زاج سفید، بوگیر طبیعی و قابلی است.

مراقب ریش تراش تان باشید

فرایند اکسیداسیون می تواند تیغه ریش تراش را کند نماید. اما می توانید با استفاده از روغن های معدنی این فرآیند را کند کرده و عمر ریش تراش را بیشتر کنید.

این کار همچنین باعث ضدعفونی شدن ریش تراش شده و به این ترتیب امکان انتقال میکروب ها به پوست کمتر می شود.برای این کار بعد از تراشیدن ریش، به مدت چند دقیقه ریش تراش تان را در ظرفی حاوی مقداری روغن معدنی(روغن بچه) قرار دهید و سپس با الکل آن را تمیز کنید.

نبودن حمام را بهانه نکنید

گاهی پیش می آید که امکان دسترسی به حمام وجود ندارد. در این گونه موارد می توانید چهار قاشق غذاخوری جوش شیرین را در یک لگن کوچک پر از آب بریزید و لیف تان را در آن خیس کرده و از سر تا پایتان را تمیز کنید. در روز بعد به محض دسترسی به حمام حتما حمام کنید.

از موی زاید بینی و گوش غافل نشوید

یکی دیگر از مسائلی که آقایان برای رعایت هر چه بیشتر بهداشت فردی باید به آن توجه کنند کوتاه کردن موهای اضافی بینی و گوش ها است. با یک قیچی کوچک، موهایی که از بینی تان بیرون زده است را کوتاه کنید. همین کار را با موهای زاید گوش ها نیز انجام دهید. ولی یادتان باشد موهای بینی را با موچین از ریشه نکنید که این کار ضرر دارد.

زیر بغل ها را اصلاح کنید

اکثر آقایان توجهی به اصلاح موهای زاید زیر بغل شان ندارند. اما باید بدانید که زیر بغل ها لانه باکتری بوده و منبع ایجاد بوی بد بدن هستند. بنابراین لازم است که روزانه بعد از کار یا ورزش دوش بگیرید و این نواحی شسته شود. حتما موهای این قسمت را اصلاح کنید تا عرق، آن را تبدیل به لانه باکتری ها نکند.

از رشد موهای زیرپوستی جلوگیری کنید

اگر متوجه رشد موهای زیر پوستی شده اید بهتر است قبل از اصلاح به مدت ۵۵ دقیقه ریش تان را با خمیر یا موس اصلاح بپوشانید تا موها کاملا نرم و مرطوب شوند. از فرچه اصلاح کمک بگیرید. از ریش تراش با تیغ های تیز استفاده کرده و آن را در جهت رشد موها روی صورت بکشید. در نهایت بعد از اصلاح نیز از یک کرم مرطوب کننده ملایم استفاده کنید. می توانید به جای خمیر اصلاح، از روغن زیتون نیز استفاده کنید.

زیر بغل ها را خوشبو کنید

همانطور که باید تلاش تان را برای بوزدایی از پاها انجام دهید لازم است که زیر بغل ها را نیز خوشبو کنید.

می توانید از اسپری ها و مام های ضدعرق و خوشبوکننده نیز استفاده کنید.برای این کار می توانید یک تکه پنبه را به روغن درخت چای آغشته کرده و به زیر بغل ها بزنید. این کار باعث از بین رفتن باکتری های این نواحی شده و بوی بد را از بین می برد.

با اصلاح ریش تان، پنج سال جوان تر می شوید

ریش با تمام محاسنی که دارد، سن شما را بالا می برد. احتمالا شنیده اید که ریش باعث جوان تر ماندن پوست صورت می شود. اما در عین حال ریش گذاشتن صورت شما را پیرتر نشان می دهد. بهتر است ریش خود را بزنید و ته ریشی داشته باشید. این کار باعث جذاب تر و شاداب تر شدن چهره تان می شود.

به جنس لباس تان دقت کنید

لباس با جنس الیاف مصنوعی مانند نایلون مانع از تنفس پوست شده و باعث ایجاد بوی بد بدن می شود. بهتر است لباس ها بخصوص لباس زیرتان را از جنس های نخی تهیه کنید. این کار باعث جریان هوا در پوست می شود. توجه داشته باشید که لباس هایتان به اندازه کافی آزاد و راحت باشند. پوشیدن لباس تنگ باعث تعریق بیشتر پوست می شود و نه تنها جای عرق روی لباس باقی می ماند، بلکه باعث ایجاد بوی بدن نیز می شود.

منبع: تبیان

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 465302 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟