راز تندرستی در کدام سبزی ها نهفته است؟

به گزارش «MSN» با استشمام برگ گیاهان می توان گیاه تازه را از غیرتازه تشخیص داد.در این مطلب به چند نوع گیاه و خواص آن اشاره می کنیم:

ریحان؛ سرشار از ویتامین C ، A ، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر و پتاسیم است. این گیاه برای درمان سردرد، سرگیجه، درد معده، یبوست و حالت تهوع به کار می رود و روغن آن در التیام گزیدگی حشرات موثر است. دم کرده این گیاه نیز درمان سریعی برای رفع برونشیت و سرماخوردگی است.

برگ بو؛ مواد مغذی مهم در این گیاه کلسیم، آهن، منیزیم، ویتامین CBA و E می باشند. برگ بو برای درمان میگرن، استرس، اضطراب و سم زدایی سیستم گوارشی به کار برده می شود. روغن این گیاه خاصیت ضدباکتریایی دارد و به طور طبیعی برای فراری دادن حشرات خانگی به کار می رود. کافی است مقداری از برگ های خرد شده را در کابینت های آشپزخانه قرار دهید.

گشنیز؛ این گیاه غنی از ویتامین CBA، کلسیم و روی است. این گیاه ادرارآور است و به سم زدایی سیستم گوارشی کمک می کند. علاوه بر آن در بهبود کیفیت خون و کاهش میزان کلسترول نیز مفید است.

نعناع؛ مواد مغذی مهم در این گیاه شامل کلسیم، فسفر، آهن، ویتامین CA و E است. نعناع برای درمان سوءهاضمه، سوزش سردل، نفخ و قولنج به کار برده می شود. علاوه بر آن، نعناع اشتهاآور است و حالت تهوع و سردرد را رفع می کند. چای نعناع نیز برای التیام بخشیدن به خشکی گلو موثر است. خوب است بدانید روغن نعناع در قرص های مکیدنی گلو، دهان شویه و خمیردندان استفاده می شود.

شوید: این گیاه سرشار از کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، ویتامین CA و E است. شوید برای درمان قولنج، نفخ، سوءهاضمه، تحریک اشتها و زیاد کردن شیر مادر مفید است.

خواص سبزیجعفری؛ مواد مغذی موجود در این گیاه عبارتند از ویتامین C، کلسیم، سدیم، آهن و منیزیم، جعفری برای بهبود هاضمه، کیفیت خون، کاهش فشار خون و درمان کم خونی موثر است.

مرزنگوش؛ این گیاه سرشار از کلسیم، آهن، فسفر، پتاسیم، منیزیم، منگنز، ویتامین A و C است. این گیاه دارای خاصیت قوی ضدسرطانی و آنتی اکسیدانی است. مرزنگوش در هاضمه، رفع انگل روده ای، درمان حالت تهوع و اسهال مفید است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 459443 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟