۱۱ اشتباهی که دشمن زیبایی دندان سالم هستند

برای مسواک زدن وقت کافی اختصاص دهید. مدت زمان مسواک زدن : برای تمیز کردن دندان ۳ دقیقه حداقل باید مسواک بزنید اما برخی افراد ۴۵ ثانیه بیشتر این کار را انجام نمی دهند و این زمان برای از بین بردن میکروب ها کافی نیست.

بعضی افراد دانسته یا ندانسته به سلامت دندان هایشان آسیب می زنند اجتناب از برخی موارد از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند.

رعایت بهداشت دهان و دندان نه تنها روی سلامتی بلکه روی زیبای افراد هم تاثیر گذار است همین طور که بیشتر ما روی پوست حساس هستیم که مبادا دچار جوش و لک شود و اگر هم شد سریع در صدد از بین بردن آن بر آییم ، بعضا باید در مراقبت دندان دقت بیشتری دقت بیشتری داشته باشیم . روزی ۲ بار مسواک زدن وقتی که دندان کرم خورده ای دارید که موجب درد می شود مناسب است و با مراجعه به پزشک عارضه برطرف می شود . در ذیل لیستی از اشتباهاتی که در مراقبت از دندان اتفاق می افتد و باید از آن ها اجتناب کنید را به شما معرفی می کنیم.

۱- استفاده از مسواک کهنه : یکی از اشتباهات رایج مردم استفاده از مسواک کهنه است یک مسواک حدود ۳ ماه بیشتر انقضا ندارد بعد از آن خراب می شود و تاثیری در تمیزی دندان ندارد.

۲-مدت زمان مسواک زدن : برای تمیز کردن دندان ۳ دقیقه حداقل باید مسواک بزنید اما برخی افراد ۴۵ ثانیه بیشتر این کار را انجام نمی دهند و این زمان برای از بین بردن میکروب ها کافی نیست

۳-روزی دوبار مسواک نزدن : روزی ۲ با مسواک زدن باعث از بین رفتن باکتری ها و میکروب ها می شود و شانس پوسیدگی و بیماری های زبان را کاهش می دهد.

۴-نگه داری مسواک در محیط مرطوب: حمام ، توالت محیط مرطوب و پر از باکتری هستند مسواک را در محیط های باز قرار دهید که میکروب و باکتری جذب نکند.

۵-استفاده نکردن از آب هنگام شست و شوی دهان : خمیر دندان های معمولی فلورید زیادی دارند که چسپناک هستند و داخل دهان می مانند بعضی افراد به جای استفاده از آب از دهان شوی برای شست و شوی دهان استفاده می کنند.

۶-بارها مسواک زدن در طول روز : بیشتر از ۲ بار مسواک زدن در روز باعث ساییدگی و آسیب های مینای دندان می شود.

۷-مراقبت نکردن از زبان : زبان تمیز بخش جدایی ناپذیر سلامت دندان است . بیشتر مردم روزی یک یا دوبار مسواک می زنند ، مراقبت از زبان نیز تنفسی دلپذیر را به همراه دارد.

۸-سرکه سیب : سرکه سیب فواید زیادی را برای کاهش وزن دارد و متابولیسم را بالا می برد اما اسید موجود در آن باعث ساییدگی و آسیب به مینای دندان و حساسیت دندان می شود.

۹-سیگار کشیدن : سیگار برای ریه ها و قلب و دندان بسیار مضر است کم کردن سیگار اولین قدم برای بهبود در سلامت دهان و دندان است.

۱۰-مراجعه نکردن به دندانپزشک : منظم مراجعه کردن به دندانپزشک برای بهداشت و سلامت کل دندان ضروری است مراجعه به پزشک از درد و پوسیدگی نابهنگام جلوگیری می کند

۱۱-استفاده نکردن از کلسیم و ویتامین D : مواد معدنی و ویتامین ها در ساخت استخوان ها و در نهایت دندان مناسب هستند که کمبود هرکدام از این مواد باعث بروز مشکلاتی از قبیل پوسیدگی دندان می شودبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 458732 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟