روش های ضدعفونی کردن مسواک ها/راه هایی برای فرار میکروب ها

شاید تا به حال کسی به شما نگفته باشد که مسواکتان می‌تواند بستری مناسب برای رشد و تکثیر باکتری‌ها و میکروب‌ها باشد.

متخصصان بهداشت و دهان دندان می‌گویند: آیا تاکنون از خودتان پرسیده‌اید که چرا با وجودی که بهداشت دهان و دندانهایتان را به خوبی رعایت می‌کنید ولی باز هم با مشکلاتی چون خونریزی لثه، دردناک و حساس بودن دندانها و یا بوی بد دهان مواجه هستید؟ پاسخ این سوال و مشکلاتی از این دست به احتمال زیاد در قفسه‌ای است که مسواک خود را در آنجا نگهداری می‌کنید.

میکروب‌ها و باکتری‌ها می‌توانند به راحتی از مسواک به دهان راه پیدا کنند. عدم نگهداری صحیح مسواک می‌تواند این وسیله ضروری را به سوپرمارکتی از بیماری‌ها تبدیل کند. برای مصون ماندن در برابر بیماری‌ها باید مسواک خود را در شرایط تمیز و شسته قرار دهید.

البته نیازی نیست که دستگاه گران قیمت استریل کننده برای این کار تهیه کنید بلکه کافیست چند دستورالعمل ساده را که در زیر به آنها اشاره شده برای تمیز نگهداشتن مسواک خود بکار ببندید:

۱-‌ پس از مسواک زدن هرگز مسواک خود را در وضعیت افقی قرار ندهید بلکه آن را به حالت ایستاده بگذارید تا آب به راحتی از روی آن عبور کند. بعلاوه در حالت ایستاده رطوبت برس‌های مسواک نیز به راحتی تبخیر می‌شوند. همچنین مسواکتان را در جا مسواکی‌هایی که برای همین‌کار طراحی شده‌اند، بگذارید و مطمئن شوید که با مسواک افراد دیگر تماس پیدا نکند.

۲-‌ پس از هر بار مسواک زدن حداقل یک یا دو دقیقه مسواکتان را زیر شیر آب نگه داشته و آبکشی کنید. سپس آن را با محلول دهان شویه قوی بشویید. اما مطمئن شوید که پس از خارج کردن مسواک از محلول دهان شویه آن را به خوبی آبکشی کرده باشید تا چیزی از محلول روی آن نماند.

۳- مسواک خود را هفته‌ای یک نوبت در آب جوش قرار دهید. هر چند این کار به تدریج موجب نرم شدن برس مسواک می‌شود اما روشی بسیار موثر برای کشتن میکروب‌ها است. برای جلوگیری از آسیب دیدن مسواک فقط هفته‌ای یکبار از این روش استفاده کنید.

۴- مسواک خود را برای چند دقیقه در کاسه‌ای پر از سرکه قرار دهید و سپس با آب داغ آبکشی کنید. مراقب باشید دست‌های خود را نسوزانید.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 453770 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟