7 بیماری که 50 ساله ها را مبتلا می کند

دلایل متنوعی برای علت چاقی ارائه شده است. اما مهمترین علت موثر در چاقی و اضافه وزن، عبارت است از تمایل بدن ما برای ذخیره انرژی بصورت چربی این تمایل به صورت تکاملی به انسان امروزی به ارث رسیده است.

 آلودگی به ویروس اپشتین بار ، بیماری لثه، تبخال، اچ.پی.وی، نورو ویروس، چاقی و آبله مرغان هفت بیماری هستند که انسان احتمال ابتلا به آنها تا پنجاه سالگی در انسان وجود دارد.

احتمال ابتلا به یکی از این بیماری ها تا سن پنجاه سالگی در انسان وجود دارد اما در عین حال راه های مبارزه با آن نیز وجود دارد.

در این گزارش به هفت بیماری که احتمالا انسان تا پنجاه سالگی به یکی از آنها مبتلا می شود اشار شده است.

ویروس اپشتین بار (Epstein-Barr)

ویروسی که باعث این بیماری می شود از طریق بزاق دهان فرد بیمار به فرد سالم منتقل می شود. علاوه بر روبوسی، هنگام عطسه یا سرفه بیمار و یا استفاده مشترک از لیوان و ظروف غذاخوری بیمار عامل ابتلا به این بیماری است . البته مونونوکلئوز به اندازه برخی بیماری های عفونی مثل سرماخوردگی، مسری و واگیردار نیست.

طبق نتایج مطالعه ای که در مجله New England Journal of Medicine منتشر شده است، حدود ۹۵ درصد از بزرگسالان بالای ۳۰ سال حامل این ویروس هستد.

بیماری لثه

طبق یک مطالعه که در مجله Journal of Dental Research منتشر شده است، بیش از نیمی از افراد به بیماری لثه مبتلا می شود.

این مطالعه که توسط محققان ژاپنی انجام شده است ، احتمال ابتلا به بیماری لثه در افرادی که از نخ دندان استفاده نمی کنند، ۹۵ درصد بیشتر است.

همچنین خطر ابتلا به بیماری لثه در افراد سیگاری ۷۷ درصد و افرادی که روزی یکبار و یا کمتر دندان های خود را مسواک می زنند ۳۳ درصد بیشتر است.

تبخال

طبق نتایج یک تحقیق که توسط مرکز کنترل و پیشگیری از ابتلا به بیماری در آمریکا انجام شد، حدود ۵۴ درصد از بزرگسالان حامل ویروس هرپس سیمپلکس ۱ (HSV-۱) و ۱۶ درصد افراد حامل ویروس هرپس سیمپلکس ۲ (HSV-۲) هستند.

ویروس های هرپس سیمپلکس ۱ و۲ از مهمترین ویروس های بیماریزای انسانی هستند. ویروس هرپس سیمپلکس ۱، موجب تب خال و ویروس هرپس سیمپلکس ۲، موجب تب خال تناسلی می شود.

این ویروس ها بسیار شایع و مسری هستند. HSV-۱ از طریق بزاق آلوده منتقل می شود اما HSV-۲ از طریق تماس جنسی انتقال پیدا می کند.

اچ.پی.وی

اچ.پی.وی ویروس پاپیلومای انسانی، عفونتی است که از طریق تماس جنسی منتقل می شود و باعث ابتلا به زگیل تناسلی می شود.

یک مطالعه که توسط مرکز همه گیری سرطان انجام شد نشان می دهد که نیمی از مردان ۱۸ تا ۴۰ ساله دست کم به یک گونه از ویروس اچ.پی.وی آلوده می شوند. این احتمال در زنان نیز به همین نسبت است.

بسیاری از گونه های اچ.پی.وی ضرورتا بی ضرر هستند اما اچ.پی.وی ۱۶ و اچ.پی.وی ۱۸ با افزایش خطر ابتلا به انواع سرطان ارتباط دارد.

نورو ویروس

نورو ویروس ها گروهی از ویروس ها هستند که سبب التهاب معده و دیواره روده بزرگ (گاستروآنتریت) می شوند.

نورو ویروس ها گاهی آنفولانزای معده نیز نامیده می شوند، هرچند که ویروس آنفولانزا نیستند.

طبق ارزیابی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا، متوسط افراد ممکن است در طول زندگی خود به پنج عفونت دستگاه گوارش بر اثر نورو ویروس مبتلا خواهد شد.

فرد به طور متوسط پنج عفونت دستگاه گوارش-نورو ویروس ایجاد می شود را در زندگی خود با توجه به تخمین CDC دارند.

انسان می تواند از طریق غذا، تماس با سطوح مختلف و انسان های دیگر به این ویروس آلوده شود.

انسان می تواند از طریق غذا، سطوح و افراد دیگر به این ویروس مبتلا شوند.

چاقی

اطلاعات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا نشان می دهد که ۶۹ درصد از بزرگسالان یا اضافه وزن دارند و یا چاق هستند.

دلایل متنوعی برای علت چاقی ارائه شده است. اما مهمترین علت موثر در چاقی و اضافه وزن، عبارت است از تمایل بدن ما برای ذخیره انرژی بصورت چربی این تمایل به صورت تکاملی به انسان امروزی به ارث رسیده است.

چاقی احتمال ابتلا به بیماری های گوناگون، به خصوص بیماری های قلبی، دیابت نوع دوم، آپنه مسدود کننده خواب، انواع مشخصی از سرطان، آرتروز استخوان و آسم را افزایش می دهد.

مرض چاقی بیشتر به وسیله ترکیب بیش از اندازه انرژی غذایی ورودی، تحرکات بدنی کم، و استعداد ژنتیکی، ایجاد می شود.

هرچند اندک مواردی در ابتدا به وسیله ژن، اختلالات غدد درون ریز، داروها یا امراض روانی ایجاد می شوند.

آبله مرغان

طبق تحقیق منتشر شده در نشریه گزارش بهداشت عمومی، ۹۸ درصد از بزرگسالان با این ویروس آلوده شده اند ، که می تواند باعث ابتلا به آبله مرغان و زونا شود. در این تحقیق توصیه شده است که هر بزرگسالی که تا کنون به آبله مرغان مبتلا نشده است ، واکسن آبله مرغان بزند.

این واکسن در دو مرحله و در فاصله ۲۸ روز زده می شود.اخبار 24 ساعت گذشته را از دست ندهید.

 

کدخبر: 452973 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟