پوستی جوان و زیبا با روغن رزماری

رز ماری یک گیاه است که در مناطق مدیترانه ای به وفور یافت میشود و در زمان باستان ، یونانی ها از این گیاه برای کمک به حافظه و تحریک مغز استفاده میکردند.این گیاه حاوی یک روغن ضروری است که به زنده ماندن و افزایش حافظه کمک می کند.

رزماری یکی از ادویه جاتی است که بالاترین میزان آنتی اکسیدان را دارد و میتواند به مبارزه با باکتری ها و سرطان کمک کند. رزماری یعنی معدن خاصیت، یعنی دوست سلامت بدن، یعنی عطر دل انگیز تندرستی!

در این مطلب کوتاه گلچینی از خواص این گیاه معطر و روش های استفاده از آن را مرور می کنیم. با ما در این بخش از سلامت نمناک همراه باشید. رزماری حاوی ترکیباتی به نام «کولین» است که چربی های کبد را کنترل می کند و برای دستگاه گوارش بسیار مفید است.

خواص فوق العاده رزماری برای زیبایی و سلامتی

خواص آنتی اکسیدانی عصاره های رزماری متفاوت هستند:

شرایط ژنتیکی و رشد

ناحیه ای و منشا جغرافیایی

شرایط آب و هوایی

روند استخراج آنها

کیفیت گیاه اصلی

تاریخ برداشت

عصاره رزماری

رزماری چه خواصی دارد؟

روند نگهداری گیاه رزماری

از رزماری میتوان به روش های مختلفی استفاده کرد:

پودر

چای

عصاره

روغن

اشکال مختلف رزماری میتواند اثرات متفاوتی نیز داشته باشد و این عصاره ها، بویژه با توجه به اینکه چگونه استخراج میشود متفاوت هستند.

رزماری از چه چیزی تشکیل میشود:

رزماری از طیف وسیعی از روغن ها، فنولیک اسیدها و فنولیک دیترپن ها ساخته شده اند و همچنین خواص آنتی اکسیدانی، ضد میکروبی و اثرات ضد سرطانی دارد.دیترپنهای موجود در رزماری، دارای اثرات آنتی اکسیدانی است که از کبد محافظت میکند و روند بیماری را در افراد آلزایمری بهبود میبخشد.

مزایای سلامتی Health و خواص و فواید رزماری:

1.رزماری باعث بهبود عملکرد مغز میشود و حافظه را تقویت می کند:

در یک مطالعه در بین 144 داوطلب، آرماتوراپی با رزماری بهبود پیدا کرد و عملکرد حافظه ،کیفیت حافظه را بهبود بخشید و باعث افزایش هوشیاری شد.با این حال سرعت حافظه در مقایسه با کنترل آن کمی کاهش یافت.

در یک آزمایش از 28 سالمند 750 میلی گرم پودر رزماری باعث بهبود سرعت حافظه شان شد اما در دزهای بیشتر از 1500 میلی گرم سرعت حافظه ، توجه و کیفیت ان کاهش میابد. باید بدانید که چای رز ماری نیز میزان افسردگی را کاهش میدهد.

بهبود حافظه

خواص رزماری برای مغز و حافظه

خواص رزماری برای سلامت بدن

2.رزماری از مغز محافظت میکند:

اسید کارنوزیک موجود در رزماری،از نورون های مغز در برابر استرس و فشار بیش از حد محافظت میکند. این اسید در سلول های عصبی و دیگر سلول های محافظتی در مغز ایجاد میشود و این عملکرد باعث کاهش لخته شدن خون و تورم مغز میشود.رزماری همچنین از پلاک بتا آمینواید که یکی از علل اصلی آلزایمر است جلوگیری میکند.

3. رزماری میتواند با سرطان مبارزه کند:

در سلول های سرطانی تخمدان، بعضی از اجزای فعال رزماری رشد سلول های سرطانی را متوقف کرده و مابقی را میکشد.لیستی از سرطان های که رزماری بر روی آنها اثر بخشی دارد شامل :

لوسمی

کولون

پانکراس

پستان

پروستات

تخمدان ها

گردن رحم

مثانه

کبد

ریه

مبارزه با سرطان

4. رزماری از پوست محافظت میکند:

در مطالعه ای بین 10 فرد سالم ، مشاهده شد که عصاره های رزماری پوست را از آسیب های uvمحافظت میکند و اثر های آن را با زمان افزایش میدهد.افرادی که از عصاره های رزماری استفاده میکنند ، سلول های پوستی زنده بیشتری دارند و این روند به کاهش پیری ، سرطان یا آسیب ناشی از نور uv کمک میکند.

5.رزماری درد را کاهش میدهد:

در طب سنتی، رزماری برای مبارزه با قاعدگی درهم ، بویژه گرفتگی شکم و درد کولیک کلیه که ناشی از انسداد ادرار از کلیه به مثانه است، استفاده میشود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 446594 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟