مطالعات جدید نشان می‌دهند که کمبود مصرف «روی» در دوران بارداری با به دنیا آوردن فرزندانی که به بیماری اوتیسم Autism مبتلا می‌شوند، ارتباط دارد. در حالی که دانشمندان هنوز نتوانسته اند پاسخ قطعی به عوامل دخیل دربیماری اوتیسم را کشف کنند، اما اکثریت قریب به اتفاق تحقیقات نشان می‌دهند که این بیماری به ترکیبی از عوامل محیطی و نقص ژنتیکی ارتباط دارد.

دانشمندان آلمانی و آمریکایی بر این باورند که کمبود میزان روی در بدن مادر یکی از عوامل محیطی است که می‌تواند بذر ایجاد اختلال رفتاری را در جنین بپاشد. علاوه بر آن، محققان دریافتند که روی باعث برقراری ارتباط و یا ایجاد سیناپس‌های بین سلول‌های مغزی که در مراحل اولیه رشد جنین شکل می‌گیرند، می‌شود. سیناپس‌ها به وسیله یک مکانیسم مولکولی پیچیده که از طریق ژن‌های اوتیسم رمزگذاری می‌شوند، به وجود می‌آیند.

به گزارش خبرگزاری دیلی‌میل، این در حالی است که یافته‌های جدید نمی‌تواند به عنوان حکمی قطعی برای زنان باردار بوده و به آنان اجازه مصرف روی را از همان اوایل بارداری دهد.

به گفته پزشکان اکثر مردم به میزان کافی روی در رژیم غذایی خود دریافت می‌کنند و توصیه‌ای به مصرف بیش از ۲۵ میلی گرم مکمل روزانه روی نمی‌شود. در واقع مصرف بیش از حد روی منجر به کاهش مس در بدن شده و منجر به کم خونی و تضعیف استخوان‌ها می‌شود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 435184 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟