نسخه مادربزرگ ها برای کنترل کودکان شیطون

 شربت ۶ عرق (عرق سنبل‌الطیب، کیالک (زالزالک)، گلاب، بیدمشک، بهار نارنج و فرنجمشک) حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۶ ، پروتئین، فیبر، قند، اسید فولیک، منگنز، آهن، فسفر، سدیم، پتاسیم، منیزیم، والرین، هورمون سروتونین، تانن و تِرپن است.

برای بررسی خواص شربت ۶ عرق و موارد مصرف این شربت با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص شربت ۶ عرق

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص شربت ۶ عرق اظهار کرد: این شربت تاثیر چشمگیری در بهبود بیش‌فعالی کودکان دارد؛ شربت ۶ عرق اختلالات کم‌توجهی را رفع می‌کند و تمرکز مغز را هم افزایش می‌دهد؛ کودکان بیش فعال برای برطرف شدن مشکلشان باید علاوه بر مصرف این شربت، اسید چرب امگا ۳ را هم استفاده کنند.

وی درباره خواص دیگر شربت ۶ عرق بیان کرد: این شربت آرام‌بخش قلب Heart و اعصاب است و تپش قلب، اضطراب، استرس و افسردگی را هم برطرف می‌کند؛ شربت ۶ عرق کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد و بی‌خوابی و خواب‌های آشفته را هم رفع می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: شربت ۶ عرق ضربان قلب را تنظیم و از بروز تصلب شرایین (آترواسکلروز) در افراد جلوگیری می‌کند؛ این شربت نقش موثری در برطرف شدن اسپاسم‌های (گرفتگی‌های) گوارشی و عصبی دارد.

عظمایی تاکید کرد: شربت ۶ عرق انواع سردردها، سرگیجه و حالت تهوع را از بین می‌برد و درد‌های قاعدگی را هم تسکین می‌دهد؛ این شربت به کنترل قند، فشار و چربی خون کمک شایانی می‌کند.

وی تصریح کرد: شربت ۶ عرق اگزمای پوستی ناشی از استرس را رفع می‌کند و برای بهبود ناراحتی‌های گوارشی با منشا عصبی مفید است؛ این شربت به درمان نوعی از اختلالات تیروئیدی به نام بیماری گریوز کمک شایانی می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شربت ۶ عرق قوای جنسی را افزایش می‌دهد و سندروم پای بی‌قرار را هم درمان می‌کند؛ این شربت به علت داشتن ویتامین‌های A ، C و E خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند.

عظمایی یادآوری کرد: شربت ۶ عرق تاثیر بسزایی در کاهش صفرا و غلظت خون، تصفیه خون، تسکین درد‌های روماتیسمی، رفع دلشوره، تشویش، نگرانی، درد‌های شکم و معده و تقویت پوست و مو دارد.

مواد لازم برای تهیه هشت لیتر شربت ۶ عرق برای یک دوره درمانی

عرق سنبل‌الطیب یک و نیم لیتر

عرق بیدمشک یک و نیم لیتر

عرق فرنجمشک یک و نیم لیتر

عرق کیالک یک لیتر

گلاب یک لیتر

عرق بهار نارنج یک لیتر

شربت سکنجبین عسلی نیم لیتر

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز نظافتچی بیمارستان به یک زن بی هوش

سمیه 18 ساله از وحید 15 ساله آبستن شد / 8 روز در ویلا چه گذشت؟!

ازدواج موقت در قم هم دردسر ساز شد !

حمله وحشیانه به فوتسالیست زن در قم پس از پایان مسابقه ! +عکس

صیغه 100 هزار تومانی مینا ! + جزییات

برای اولین بار/ تصاویر واقعی دیده نشده از وضعیت وحشتناک اسرای ایرانی درعراق

بچه داخل شکم مائده از شوهرش نبود! / روز طلاق فاش شد!

عکس لحظه اعدام 6 تبهکار مشهدی در یک اتاق/ آنها قبل مرگ چه گفتند !؟

جزئیات حادثه هولناک مرگ داماد آملی درسقوط با ماشین شاسی بلند به دره+عکس

رسوایی با کفش پاشنه بلند برای عروس خانم در ماه عسل

اولین اسامی اختلاسگران کشور اعلام شد / 17 مجرم کلان اقتصادی را بشناسید

عکس اعدام 6 مرد در زندان مشهد

تجاوز به خانم منشی تنها در مطب دندانپزشکی شهرک غرب +عکس

 

 

 

کدخبر: 408912 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟