ماسک های گیاهی برای مبارزه با چربی پوست+دستور تهیه

سبوم یکی از مواد ضروری برای تامین سلامتی Health پوست است. اما فعالیت بیش از حد غدد تولیدکننده این ماده و ترشح چربی مازاد، موجب چرب شدن پوست می‌شود. چرب شدن پوست زمینه بروز انواع جوش‌های پوستی، براق شدن صورت، جذب آلودگی‌ها و مواردی از این دست را فراهم می‌کند. دارو‌ها و درمان‌های شیمیایی مختلفی برای کنترل چربی پوست و جلوگیری از مشکلاتی که به همراه آن به وجود می‌آید، وجود دارد. ماسک‌های خانگی، اما راه‌حل‌های بهتری برای درمان این معضل هستند. در این گزارش با چند ماسک خانگی برای تنظیم چربی پوست آشنا می‌شوید.

۱- ماسک لیمو و ماست برای روشن شدن پوست چرب

اسیدسیتریک موجود در آبلیمو، می‌تواند به خنثی کردن و از بین بردن چربی مازاد پوست کمک کند. این ماده بخاطر خاصیت اسیدی، محیط پوست را هم از آلودگی‌ها و سلول‌های مرده پاکسازی می‌کند. آبلیمو همچنین به عنوان یک ماده روشن کننده پوست شناخته می‌شود. از طرفی اسیدلاکتیک ماست هم، به از بین بردن سلول‌های مرده و روشن شدن پوست صورت کمک می‌کند. این ماسک را به روش زیر تهیه کنید:

۲ قاشق آبلیمو

۲ قاشق ماست کم چرب

مواد را به خوبی ترکیب کرده و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید. سپس با آب سرد آبکشی کنید. توجه داشته باشید که آبلیمو، پوست شما را نسبت به نور خورشید حساس‌تر می‌کند، بنابراین حتماً از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

ماسک ماست و لیمو

۲- پاکسازی پوست چرب در خانه با ماسک جوش شیرین

جوش شیرین یک ماده عالی برای تنظیم pH پوست و جلوگیری از بروز جوش است. از ترکیب آن با آبلیمو یک معجون عالی برای از بین بردن آلودگی‌های قارچی و باکتریایی به دست می‌آید. برای تهیه این ماسک برای پوست چرب از دستورالعمل زیر کمک بگیرید:

۲ قاشق جوش شیرین

۱ قاشق آبلیمو

مواد را به خوبی ترکیب کرده و روی پوست قرار دهید. توجه داشته باشید که به هیچ وجه ماسک با چشم‌ها و پوست اطراف آن‌ها تماس نداشته باشد. پس از ۲۰ دقیقه آبکشی کنید.

ماسک جوش شیرین

۳- بنتونیت بهترین ماسک اسکراب پوست چرب

حتماً تا به حال اسم گِل سرشور به گوشتان خورده است. این خاک در گذشته کاربردی شبیه صابون داشت و برای شستشو به کار می‌رفت. گِل سرشور در واقع همان بنتونیت است که امروزه خواص زیادی برای آن شناخته شده است. از آنجا که ذرات خاک بنتونیت قدرت جذب بسیاری بالایی دارند، می‌توانند به راحتی آلودگی‌های موجود در پوست را جذب کرده و چربی پوست را هم تعدیل کنند. می‌توانید ماسک بنتونیت را به شکل زیر تهیه کنید:

۲ قاشق بنتونیت

۱ قاشق ماست

این مواد را به خوبی ترکیب کرده و روی پوست قرار دهید، پس از اینکه ماسک کاملاً خشک شد، با آب ولرم پوست را ماساژ Massage دهید. ذرات بنتونیت پوست شما را اسکراب و پاکسازی خواهند کرد. توجه داشته باشید اگر به بنتونیت دسترسی ندارید از شکر استفاده کنید. ماسک شکر و ماست را به شکل زیر تهیه کنید:

۲ قاشق شکر

۱ قاشق ماست

۱ قاشق آبلیمو

مواد را به خوبی ترکیب کرده و روی پوست پخش کنید. پس از ۱۰ دقیقه با آب ولرم ماساژ دهید و آبکشی کنید.

ماسک اسکراب پوست

۴- آبرسانی پوست چرب با ماسک خیار

یکی از مهمترین خواص ماسک خیار، آبرسانی پوست و تأمین آب و اکسیژن مورد نیاز سلول‌هاست. علاوه بر این، خیار می‌تواند به تنظیم pH پوست و تعدیل چربی کمک کند. خیار با داشتن ویتامین C. در ساختار خود، برای جوانسازی و روشن شدن پوست هم موثر عمل می‌کند. با کمک آبلیمو، قدرت کنترل چربی توسط ماسک خیار بیشتر نیز خواهد شد. برای تهیه این ماسک برای پوست چرب به روش زیر عمل کنید:

۳ قاشق آب خیار رنده شده

۲ قاشق آب لیمو

۱ قاشق خاک بنتونیت یا ماست

مواد را به خوبی ترکیب کنید تا خمیر یکنواختی ایجاد شود. ماسک را روی پوست پخش کرده و پس از ۲۰ دقیقه با آب سرد یا ولرم آبکشی کنید.

ماسک خیار

۵- پاکسازی پوست چرب و جوش دار با گوجه و عسل

اگر به یک درمان قطعی برای از بین بردن جوش‌، جای جوش ، جوانسازی پوست و روشن شدن آن نیاز دارید، ماسک گوجه را امتحان کنید. از آنجایی که گوجه به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی شناخته می‌شود، قدرت جذب بالایی برای جذب و دفع انواع آلودگی‌ها دارد. از طرفی ویتامین C. و مولکول‌های آب موجود در ساختار آن، فرآیند آبرسانی و جوانسازی پوست صورت را هم به خوبی انجام میدهند. ترکیب گوجه و عسل باعث نرم و شفاف شدن پوست می شود

۱ قاشق گوجه رنده شده

۱ قاشق عسل.

این دو ماده را ترکیب کنید و روی پوست پخش کنید. توجه داشته باشید ماسک با چشم‌ها و منطقه اطراف آن‌ها تماس نداشته باشد. پس از ۱۵ دقیقه پوست را با آب سرد یا ولرم آبکشی کنید.

ماسک عسل و گوجه

مراقبت‌ از پوست چرب

اگر پوست شما چرب است باید بدانید برخی مراقبت‌های ساده، اما موثر به درمان این معضل کمک خواهند کرد. نکته مهم این است که به صورت منظم و متوالی نکات مراقبت از پوستتان را رعایت کنید. به عنوان مثال:

همیشه از یک پاک‌کننده غیرصابونی، مثل ژل‌ها یا فوم‌های شستشوی صورت استفاده کنید. پاک‌کننده‌های صابونی چربی طبیعی پوست را حذف کرده و باعث افزایش فعالیت غدد سبوم می‌شوند.

هرشب قبل از خواب از یک تونر غیرالکلی برای پاک کردن آلودگی‌های پوست و تعدیل چربی استفاده کنید. گلاب یک تونر طبیعی برای پاک کردن و ضدعفونی کردن پوست است.

توجه داشته باشید که پیوسته پوست خود را مرطوب نگه دارید. اگر پوست شما فاقد رطوبت باشد، غدد سبوم به منظور محافظت از پوست ناچار به تولید چربی بیشتر می‌شوند.

تحت هیچ شرایطی استفاده از ضدآفتاب را هنگام خروج از خانه از یاد نبرید.

شکر و غذا‌های شیرین و چرب را از رژیم غذاییتان حذف کنید.

مصرف سبزیجات و میوه را افزایش دهید. اسید‌های چرب گیاهی به خوبی چربی مورد نیاز شما را تأمین کرده و pH پوست را تنظیم می‌کنند.

مراقبت از پوست

استفاده منظم از این ماسک‌ها و رعایت نکات مراقبت از پوست ، علاوه بر تنظیم چربی پوست، منافذ پوستی را هم کاهش داده و سلامت این بافت را بهبود می‌بخشند. شما می‌توانید سوالات و پیشنهادات خود را درباره پوست چرب و روش‌های مراقبت از آن در بخش نظرات مطرح کنید.

 

 

کدخبر: 391100 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟