چگونه راه رفتن از سلامت درون خبر می دهد؟

در مطالعه انجام شده در دانشگاه کنت، از شرکت کنندگان خواسته شد تا در یک مسیر مستقیم و مشخص، تا هدفی از پیش تعیین شده راه بروند. به‌علاوه از پیش، تستی از آن‌ها گرفته شد و میزان آرام یا عصبی بودن افراد تعیین شد. با کمال تعجب مشخص شد که افرادی که مضطرب یا عصبی هستند، بیشتر به سمت چپ متمایل هستند. درواقع مسائل روانی که در نیمکره راست مغز پردازش می‌شوند، مانند اضطراب یا نگرانی، باعث تمایل بدن به سمت چپ می‌شوند.

 شاید به راحتی متوجه شوید که شخصی که سریع از کنار شما عبور می‌کند حتما عجله داشته و یا دختری که جلوی شما با سرعت حلزون حرکت می‌کند حتما مشغول چک کردن تلفن همراه خودش است. اما گاهی اوقات شیوه راه رفتن می‌تواند نشانه برخی بیماری‌ها یا شرایط زندگی باشد.

۱. شما فردی مضطرب هستید

براساس مطالعه‌ای که محققان انجام داده‌اند، اضطراب بالا، بر شیوه راه رفتن تأثیر می‌گذارد. در مطالعه انجام شده در دانشگاه کنت، از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا در یک مسیر مستقیم و مشخص، تا هدفی از پیش تعیین شده راه بروند. به‌ علاوه از پیش، تستی از آن‌ها گرفته شد و میزان آرام یا عصبی بودن افراد تعیین شد. با کمال تعجب مشخص شد که افرادی که مضطرب یا عصبی هستند، بیشتر به سمت چپ متمایل هستند. درواقع مسائل روانی که در نیمکره راست مغز پردازش می‌شوند، مانند اضطراب یا نگرانی، باعث تمایل بدن به سمت چپ می‌شوند.

۲. شما در معرض ابتلا به زوال عقل هستید

براساس مطالعه‌ای که اخیرا در مجله عصب‌شناسی (Neurology) به چاپ رسیده است، ارزیابی سرعت راه رفتن افراد، می‌تواند به تشخیص زوال عقل در مراحل اولیه کمک کند. محققان مدرسه آلبرت اینشتین، موفق به تشخیص سندرمی به نام سندرم ریسک شناختی حرکتی (MCR) شدند که نشانه آن کاهش علایم شناختی مانند افت حافظه به همراه کاهش سرعت در راه رفتن است. در این مطالعه، ۲۶ هزار و ۸۰۲ فرد بزرگسال بالای ۶۰ سال، مورد آزمایش قرار گرفتند و مشخص شد که علایم بیش از ۱۰ درصد از آن‌ها با معیارهای MCR یکسان است. بنابراین محققان، با مطالعه بیشتر بر روی این افراد و پس از ۱۲ سال پیگیری، متوجه شدند که افرادی که با سندرم ریسک شناختی حرکتی تشخیص داده شدند، دو برابر بیشتر از دیگر افراد به زوال عقل مبتلا شدند.

۳. شما در روزهای تخمک‌گذاری هستید

وقتی در روز تخمک‌گذاری هستید، با غرور راه می‌روید. مطالعه‌ای که در مجله تفاوت‌های شخصی و فردی به چاپ رسیده است نشان می‌دهد که مردان، نسبت به حرکت و راه رفتن زنان در روزهای تخمک‌گذاری بیشتر جذب می‌شوند. محققان آلمانی، ۴۸ خانم را از نظر روزهای چرخه قاعدگی مورد بررسی قرار دادند و مشخص کردند که کدام یک در روز تخمک‌گذاری خود هستند. سپس با تصویربرداری از حرکات و راه رفتن آن‌ها و پخش آن برای مردان شرکت‌کننده در مطالعه، دریافتند که مردان، حرکات و نوع راه رفتن زنانی که در روزهای تخمک‌گذاری خود بوده‌اند را جذاب‌تر می‌دانند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 357523 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟