6 ترفند خانگی برای کاهش چین و چروک پوست

به گزارش خبرنگار گروه ترجمه رکنا،برای اغلب افراد ایجاد چین و چروک در پوست پیری به شمار می رود در حالیکه در سن کم نیز ممکن است خطوطی در صورت در نواحی مانند پیشانی و گوشه لب ها ایجاد شود که نشانه اهمیت ندادن به سلامت پوست است.گاهی اوقات قرار گرفتن در معرض آفتاب این مسئله را گسترش می دهد و گاهی نیز عامل و فاکتور ارث سبب چین و چروک زودهنگام می شود.اگر به دنبال نرم شدن و کاهش چین و چروک پوست تان با استفاده از روش های طبیعی هستید این موارد را بخوانید.

ایروبیک

انجام ورزش ایروبیک باعث گردش جریان خون در پوست می شود و به مرور زمان خطوط تشکیل شده در چهره را کمتر می کند این تمرین را روزی 15 دقیقه انجام دهید. کشیدن دهان خود را در موقعیت لبخند بسته راهکار دیگری است که به کمتر شدن چین و چروک پوست کمک می کند.یک راه دیگر این است که لب های خود را به جلو و پایین برای 2 ثانیه بکشید و نگه دارید.این چرخه را 20 بار تکرار کنید تا عضلات صورت خود را تقویت کنید.

ماساژ

ماساژ دادن پوست هم گردش خون را به جریان می اندازد و منجر به تقویت پوست می شود.به سادگی چهره خود را در حرکات دایره ای آهسته ماساژ دهید.

یخ

بر اساس یک مقاله در مورد مراقبت های طبیعی پوست صورت با استفاده از یخ می توانید تا حد زیادی چروک های پوستی تان را بهبود بخشید.برای استفاده، یک مکعب یخی کوچک را در اطراف چهره خود بمالید با احساس خنکی که در پوست تان ایجاد می شود احساس خوبی پیدا خواهید کرد این کار را روزانه 15 تا 20 دقیقه انجام دهید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا یک درمان ساده و موثر است و باعث مرطوب شده پوست صورت می شود و در کاهش چین و چروک پوست تاثیر بسزایی دارد با استفاده از ژل این گیاه می توانید پوستی شاداب داشته باشید.آلوئه ورا را روی پوست تان بمالید و بعد از 15 دقیقه پوست را بشویید.

موز

موز یکی از میوه هایی است که برای پوست مفید بوده و ویتامین آ موجود در این میوه لکه های تیره پوست را کمرنگ تر می کند.ویتامین ب در جلوگیری از پیری پوست تاثیر بسزایی داشته و ویتامین ای از آسیب اشعه های مضر uv محافظت می کند.یک موز را با یک قاشق چایخوری آب پرتقال و یک قاشق چایخوری ماست مخلوط کنید و بعد از 20 دقیقه که روی پوست تان قرار داشت آن را بشویید این ماسک طبیعی ویتامین های لازم را به پوست می رساند.

تخم مرغ

یک گزینه مناسب برای مبارزه با چین و چروک پوست تخم مرغ است.سفیده تخم مرغ به کاهش چین و چروک پوست کمک می کند می توانید مقداری سفیده تخم مرغ را روی پوست تان بمالید تا خشک شود بعد از 5 دقیقه آن را شسته و احساس می کنید پوست تان مرطوب شده است .

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 321223 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟