نشانه های ضعیف شدن تصفیه خانه بدن

زرد شدن چشم ها نشانه ای از عملکرد نامناسب کبد است و احتمالا آشکارترین نشانه بیماری کبدی محسوب می شود. ماده ای زرد رنگ به نام بیلی‌روبین به طور معمول توسط کبد تجزیه می شود و امکان دفع آن از بدن فراهم می شود، اما زمانی که کبد عملکرد درستی ندارد، میزان بیلی‌روبین در بدن افزایش می یابد و به زرد شدن سفیدی چشم ها منجر می شود.
افزایش فشار در رگ های خونی اطراف کبد می تواند به تجمع مایع در شکم منجر شود. مراجعه به پزشک برای بررسی دقیق شرایط و شناسایی دلیل نفخ و تورم شکم بهترین گزینه است.
 شایع‌ترین انواع عفونت کبد ویروس های هپاتیت هستند. هپاتیت A به واسطه تماس با مدفوع فرد آلوده یا مصرف غذا یا نوشیدنی وی شکل می گیرد، در شرایطی که انواع B و C بیشتر به واسطه انتقال از طریق تماس با خون، رابطه جنسی یا دیگر مایعات بدن فرد آلوده سرایت می کنند.
کبدی که بیمار است  موجب شکل گیری احساس خارش در سراسر بدن می شود. دلیل دقیق این مساله همچنان نامشخص بوده، اما به نظر می رسد این احساس خارش با نمک صفرا مرتبط است. صفرا یک ماده گوارشی است که توسط کبد تولید می شود، اما در افراد مبتلا به سیروز صفراوی اولیه (یک بیماری خود ایمنی کبد که موجب تخریب مجرای صفراوی می شود)، تجمع صفرا موجب شکل گیری نشانه های مشهودی مانند خارش می شود.خستگی پایدار تقریبا همیشه نشانه ای از بروز مشکل در بدن است. بیماری کبد می تواند دلیل این خستگی پایان ناپذیر باشد.کبد به دفع مواد شیمیایی و سموم از بدن کمک می کند و مصرف مداوم الکل به معنای هرچه سخت‌تر کار کردن این اندام است. ابتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی، به ویژه در میان افرادی که در دهه های چهارم و پنجم زندگی خود قرار دارند، روند رو به رشدی را دنبال می کند، که اساسا به معنای تجمع چربی در و اطراف کبد است. گاهی اوقات این شرایط به سیروز کبدی منجر می شود. خبر خوب این است که می توان عواملی مانند چاقی، کلسترول بالا، و دیابت که خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می دهند، مدیریت کرده یا تغییر داد.
زمانی که کبد قادر نیست سموم را به درستی از بدن دفع کند امکان ابتلا به بیماری آنسفالوپاتی کبدی وجود دارد که به طور معمول در بیماران مبتلا به بیماری کبدی مزمن، سیروز، یا هپاتیت دیده می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 317355 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟