شادی قلب شما را حفظ می‌کند

دانشمند یونان باستان ارسطو در حدود ۲۰۰۰ سال قبل برای اولین بار به این موضوع پرداخته است.

شادی یک معنای بسیار گسترده در مورد همه ابعاد زندگی‌ است یعنی احساس مثبت، و شادی. علاوه بر آن نتایج تحقیقات اخیر نشان داده است که شادی در افزایش سطح سلامت زندگی‌ موثر است. در این مقاله به صورت مختصر به این موضوع که چگونه شاد بودن سبب افزایش سطح سلامت می‌شود پرداخته شده است. تحقیقات نشان داده است که آدم‌های شاد سالمتر غذا می‌خورند، دریافت سبزیجات و میوه‌ها در آنها بیشتر است.
نتیجه یک مطالعه در بین ۷۰۰۰ فرد بالغ نشان داده که مثبت زندگی‌ کردن، تا حدود ۴۷% بیشتر از سایر افراد سبزی و میوه می‌خورند. رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها و سبزیجات به صورت کاملا مشخص با کاهش خطر بیماریهای قلبی، دیابت، بسیاری از شاخصه سلامت در ارتباط است. نتیجه همین تحقیقات همینطور نشان داده است که افراد شاد در حدود ۳۳ % بیشتر فعالیت بدنی دارند، در حدود ۱۰ ساعت بیشتر در هفته. رابطه قوی بین فعالیت بدنی و قدرت ماهیچه، استخوان قوی، بهبود دیابت، جلوگیری از بیماری قلبی و پیشگیری از فشار خون بالا وجود دارد. علاوه بر همه این موارد شاد زندگی‌ کردن در رابطه با بهبود کیفیت خواب است. افراد شاد معمولا صبر و حالت روانی متعادلتری دارند.

شاد زندگی‌ کردن با بهبود وضعیت ایمنی بدن در ارتباط است
سیستم ایمنی قوی برای داشتن سلامت عمومی بسیار مهم است. تحقیقات نشان داده است که شاد زندگی‌ کردن با سیستم ایمنی قوی در ارتباط است. افراد شاد معمولا کمتر سرما می‌خورند و بروز التهاب را کاهش می‌دهد. در یک مطالعه آماری بین ۳۰۰ نفر نشان داده شده است که خطر بروز بیماری در افراد شاد کمتر است.

شادی به مبارزه با استرس کمک می‌کند
به صورت نرمال، افزایش استرس سبب افزایش سطح هورمون کورتیزول در خون می‌شود، این هورمون اگر به صورت مداوم بالا باشد اثر بدی روی سلامت به ویژه افزایش خطر دیابت و افزایش وزن دارد.

شادی قلب شما را حفظ می‌کند
شادی باعث کاهش فشار خون، و کاهش چشمگیر خطر بیماریهای قلبی می‌شود. نشان داده شده که شادی افراد را از خطر بیماری قلبی محافظت می‌کند.

افزیش طول عمر
در یک مطالعه بسیار گسترده نشان داده شده است که شاد بودن با طول عمر رابطه مستقیم دارد. خطر مرگ‌و میر در طول ۳۰ سال مطالعه در افراد شاد در حددو ۱۴ % کمتر در مقایسه با افراد کمتر شاد بود است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 303888 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟