اقامت دائم فرانسه از چه طریقی به دست می آید؟

 

اگر شما هم می‌خواهید در کشور رؤیایی فرانسه اقامت کنید، راه‌های مختلفی پیش روی شماست. شما می‌توانید با توجه به شرایط سنی و کاری خود یکی از روش‌های مختلف دریافت اقامت دائم فرانسه را انتخاب نمایید. در این مطلب شما را با هر یک از این روش‌ها آشنا کرده و مدارک موردنیاز برای دریافت آن را به شما اعلام می‌کنیم.

فرانسه مقصدی رؤیایی برای مهاجران

اگر شما هم می‌خواهید به کشور فرانسه در حوزه اروپا مهاجرت کنید می‌توانید از ویزای کوتاه‌مدت شنگن با اعتبار سه ماهه و یا ویزای اقامت دائم با اعتبار ۱۰ سال استفاده کنید. برای دریافت این نوع ویزاها نیاز دارید تا مدارک خاصی را تهیه نمایید. در ادامه به معرفی روش‌های اخذ اقامت دائم در کشور فرانسه اشاره خواهیم کرد.

اقامت از طریق تحصیل

دانشجویانی که برای ادامه تحصیل به کشور فرانسه مهاجرت می‌کنند با توجه به طول دوره تحصیلی خود، اقامت موقتی در این کشور دریافت می‌نمایند. مدت زمان اعتبار ویزاهایی که برای این افراد صادر می‌شود، بین ۶ ماه تا پایان دوره تحصیلات است. 

تمام کسانی که می‌خواهند به ادامه تحصیل در کشور فرانسه بپردازند باید حداقل مدرک دیپلم و مدرک معتبر زبان فرانسوی را دریافت کنند. اگر دانشگاهی که انتخاب کرده‌اید، دوره‌ها را به زبان انگلیسی برگزار می‌کند باید برای شرکت در آن، مدرک آیلتس 6.5 داشته باشید. شرایط برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد نیز به همین ترتیب است. 

برای پذیرش در مقطع دکتری شرایط کمی متفاوت است و حتماً باید یکی از اساتید این کشور شما را پذیرش کند. پس از آنکه دوره تحصیل شما به اتمام رسید فرصتی دارید تا به دنبال پیشنهاد شغلی مناسب در این کشور بگردید. در صورتی که شغل مناسب را پیدا کنید ویزای تحصیلی شما به ویزای کاری تبدیل شده و اقامت موقت، جای خود را به اقامت دائم ۱۰ ساله می‌دهد. شما به راحتی می‌توانید پس از ۱۰ سال این مجوز را تمدید کرده و مجدداً در این کشور سکونت کنید.

اقامت از طریق کار

اگر دیگر شرایط ادامه تحصیل ندارید اما در زمینه‌ای مهارت شغلی پیدا کرده‌اید می‌توانید به کشور فرانسه مهاجرت کنید. برای این کار باید پیشنهاد شغلی مناسبی را در این کشور دریافت نمایید. قوانین استخدام کارجویان بین‌المللی در کشور فرانسه بدین صورت است که کارفرما باید ابتدا عنوان شغلی را در فرانسه و کشورهای اتحادیه اروپا آگهی کند. 

سپس اگر نیروی مناسب برای این ردیف شغلی جذب نکرد می‌تواند از میان متقاضیان بین‌المللی نیروی موردنیاز خود را استخدام نماید. توجه داشته باشید که در صورت خرید ملک در فرانسه به شما اجازه کار و فعالیت شغلی داده نمی‌شود. پس اگر قصد دارید در این کشور مشغول به کار شوید باید از طریق ثبت شرکت یا استخدام توسط کارفرمایان فرانسوی اقدام نمایید.

اقامت به روش سرمایه‌گذاری

اگر فردی که قصد مهاجرت به فرانسه را دارد شرایط ادامه تحصیل یا انجام فعالیت شغلی را نداشته باشد می‌تواند با استفاده از تمکن مالی در این کشور سرمایه‌گذاری نماید. از آنجایی که اقتصاد فرانسه بسیار باثبات و پایدار است هرگونه سرمایه‌گذاری در خاک این کشور بسیار سودآور خواهد بود. در صورتی که به هر یک از روش‌های زیر در فرانسه سرمایه‌گذاری کنید، ویزایی برای اقامت شما در این کشور صادر می‌شود:

•    ثبت انواع شرکت

•    خرید کسب‌وکار فعال

•    راه‌اندازی انواع استارتاپ

•    تمکن مالی

توجه داشته باشید که با خرید خانه در فرانسه نمی‌توانید مجوز اقامت دائم آن را دریافت کنید. ما به متقاضیان اخذ اقامت در کشور فرانسه پیشنهاد می‌کنیم که ابتدا ویزای خود حمایتی را با استفاده از تمکن مالی دریافت کرده و سپس خانه‌ای در این کشور خریداری نمایند.

اقامت به روش سرمایه‌گذاری

در ادامه انواع روش‌های اخذ اقامت دائم توسط سرمایه‌گذاری را به شما توضیح می‌دهیم:

اثبات تمکن مالی به دولت فرانسه

اگر شما وضعیت مالی خوبی دارید می‌توانید از طریق دریافت ویزای خود حمایتی در کشور فرانسه اقامت کنید. برای این کار باید تمکن مالی خوبی داشته و بتوانید هزینه‌های زندگی در این کشور را بپردازید. کسانی که از این روش اقدام می‌کنند نباید قبلاً درخواست ویزای شنگن آن‌ها ریجکت شده باشد. برخی از شرایط دریافت اقامت در کشور فرانسه از طریق اثبات تمکن مالی بدین ترتیب است:

•    حداقل سرمایه ۴۰ هزار یورو برای متقاضی، ۲۰ هزار یورو برای همسرش و ۱۰ هزار یورو برای هر یک از فرزندان که در یکی از حساب‌های بانک‌های فرانسه سپرده‌گذاری شده است.

•    درآمد غیر شغلی این افراد برای فرد متقاضی ۳۰۰۰ یورو، همسر ۱۴۰۰ یورو و برای هر کدام از فرزندان ۷۵۰ یورو در ماه باشد.

•    این افراد باید در ایران مالکیت کامل ملکی را در اختیار داشته باشند.

•    متقاضیان باید در گذشته به یکی از کشورهای حوزه شنگن سفر کرده باشند.

ثبت شرکت در خاک فرانسه

یکی از بهترین و مؤثرترین راه‌ها برای دریافت اقامت در کشور فرانسه ثبت یکی از شرکت‌های تجاری در خاک این کشور است. در صورتی که سرمایه کافی و طرح تجاری یا اقتصادی مناسبی دارید می‌توانید برای ثبت شرکت در کشورهای اتحادیه اروپا اقدام نمایید. در این صورت ویزای سرمایه‌گذاری و اقامت دائم 10 ساله فرانسه برای شما صادر می‌شود. برای دریافت این ویزا نیازی به دریافت مدرک زبان یا مدرک نشان‌دهنده پایان دوره تحصیلات ندارید.

راه‌اندازی استارتاپ در کشور فرانسه

اگر شما هم توانایی راه‌اندازی یک استارتاپ را دارید، کشور فرانسه مقصد خوبی برای شماست. در سال ۲۰۲۱ رکورد استارتاپ‌ها در کشور فرانسه بیش از یک میلیون شرکت رسید. این نشان‌دهنده آن است که این کشور آماده جذب انواع سرمایه‌های خارجی و راه‌اندازی استارتاپ‌های مختلف در خاک خود است. 

زمانی که شما کسب‌وکار مخصوص خود را در این کشور راه می‌اندازید ویزای Pass Talent برای شما صادر می‌شود که به مدت ۴ سال اعتبار دارد. با استفاده از این ویزا می‌توانید به تمامی کشورهای اتحادیه اروپا سفر کنید. طرحی که برای راه‌اندازی استارتاپ دارید باید کاملاً خلاقانه و نوآورانه باشد. بدین ترتیب به راحتی می‌توانید در این کشور به فعالیت بپردازید.

اخذ اقامت دائم فرانسه با موسسه رویال مهاجرت

اگر شما هم می‌خواهید از روش امن و مطمئن ویزای ورود به کشور فرانسه و در نهایت اقامت دائم این کشور را دریافت کنید ما به شما استفاده از خدمات موسسه رویال مهاجرت را پیشنهاد می‌کنیم. کارشناسان حقوقی که در این موسسه مشغول به کار هستند، سال‌ها سابقه درخشان در اخذ ویزا به روش‌های مختلف را دارند. این افراد با تمام قوانین کشور فرانسه آشنایی داشته و بهترین روش متناسب با شرایط متقاضی را به او معرفی می‌کنند. برای استفاده از خدمات این مجموعه به وب‌سایت رویال مهاجرت مراجعه کنید.

کدخبر: 956354 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟