چگونه به آبشار چال مگس شمیران برویم؟ / فیلم
حجم ویدیو: 15.64M | مدت زمان ویدیو: 00:00:56

به گزارش رکنا، پناه بردن به طبیعت زیبا و پر انرژی، از کارهایی است که نیاز است تا هر کسی برای بهبود وضعیت روحی خود انجام دهد. این روزها که اکثر افراد برای دیدن طبیعت دنبال یک مکان خوبی هستند تا خستگی خود را تخلیه کنند، شناخت مکان‌های زیبا و چشم نواز خالی از لطف نیست. این آبشار زیبا و جذاب هم می‌تواند برایتان ارمغانی از طبیعت باشد. کوهستان‌ها منشأ شروع حرکت آب هستند. آب‌هایی که در اثر بارش در دل کوه‌ها جمع می‌شود، راهی می‌یابد و از آن خارج می‌شود. هنگامی که این آب‌های روان به صخره‌های بزرگ می‌رسند، خود را از بالای آن پرتاب کرده و آبشارهای زیبایی را رقم می‌زنند.

آبشار چال مگس شمیران از رشته کوه توچال به پایین می‌ریزد و زیبایی خارق‌العاده‌ای را به گردشگران عطا می‌کند. در این منطقه خوش آب و هوا مسیری زیبا را طی می‌کنید تا به این آبشار برسید. هر چند حدود ۵ کیلومتر را باید برای رسیدن به این آبشار پیاده‌روی کنید؛ اما زیبایی‌های طبیعت و مسیر خاص آن باعث می‌شود تا نگرانی از بابت خستگی در مسیر نداشته باشید. برنامه‌ریزی برای دیدن این آبشار و حتی اقامت در نزدیکی آن همگی یک روز عالی را برایتان رقم می‌زنند. جایی که طبیعت زیبا دست و دل بازی می‌کند و شما را به یک گردشگری بی نظیر دعوت می‌کند. آب و هوای منطقه هم چیزی از اکسیژن خالص کم ندارد. به همین علت است که پس از گشتن در این طبیعت زیبا، حسابی سرحال و پر انرژی می‌شوید.

چگونه به آبشار چال مگس شمیران برویم؟

ممکن است از خودتان بپرسید مسیر رسیدن به آبشار چال مگس شمیران کجاست؟ بهتر است قبل از سفر مسیر را به خوبی بشناسید. مسیر عمومی کوهنوردی که به سمت دارآباد است یک راهنمای خوب برایتان است. از تهران به سمت دارآباد حرکت کنید در قسمتی از مسیر پارکینگ خودرو است که باید خودروی‌تان را در آنجا پارک کنید و مسافت حدود ۵ کیلومتر را در یک مسیر پیاده‌روی کوهستانی طی کنید تا به این آبشار زیبا برسید.

افشین پوررحیمی

کدخبر: 909077 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟