قوانین سفر به بلغارستان

حمل و نقل عمومی

وسایل حمل و نقل عمومی در بلغارستان ممکن است گاهی با تاخیر حرکت کنند ، بخصوص قطار ها. اما در هر حال شاید بتوان گفت راحت ترین و ارزان ترین راه برای گشتن و سفر در این کشور قطار باشد ، حتی اگر بلیت درجه یک هم بگیرید باز هم هزینه هنگفتی برایتان نخواهد داشت. بسیاری از شهرهای اصلی از طریق اتوبوس های شرکتی به هم متصل هستند بنابراین برای رفتن از شهری به شهر دیگر هم می توانید از قطار استفاده کنید هم اتوبوس. همچنین شهرهای بزرگ با شهرهای کوچک و روستاها نیز از طریق اتوبوس متصل می شوند. اگر بخواهید به دهکده ای دورتر از محل اقامتتان بروید شاید بهتر باشد از تاکسی های ون استفاده کنید که چند بار در طول هفته به این نقاط حرکت می کنند. اتوبوس های بین شهری معمولا از قطارها سریع تر هستند اما هزینه آنها نیز بیشتر است.

رانندگی در بلغارستان

اگر تصمیم به رانندگی در بلغارستان گرفتید باید خیلی هشیار بوده و دقت بالایی داشته باشید چرا که معمولا بلغاریها رانندگی خشنی دارند.یکی دیگر از نکاتی که هنگام رانندگی در بلغارستان باید به آن توجه کنید وجود چاه ها است که ممکن است در مسیرتان در خیابان ها یا جاده ها با آنها مواجه شوید بنابراین باید بسیار با دقت رانندگی کنید. نکته دیگر این است که ممکن است در برخی از جاده ها بخصوص جادهای روستایی و محلی ، در خیابان با اسب یا گاو برخورد کنید پس باز هم دقت بالا در رانندگی را فراموش نکنید.

مراقبت های بهداشتی

در بلغارستان تماس با آمبولانس برای موارد اورژانسی رایگان است ، اما اگر بیمار شما در شرایط خیلی اورژانسی قرار نگرفته باشد باید مبلغی را بابت معاینه پرداخت کنید. اگر بیمه مسافرتی دارید حتما با خود همراه داشته باشید.

واحد پول و تبدیل ارز

در هر کشوری بهتر است پول رایج آن کشور را برای خرید بهمراه داشته باشید ، در بلغارستان نیز اینچنین است. واحد پول بلغارستان لو (Lev) است که اختصارا آن را با (BGN) نشان می دهند. شاید در برخی فروشگاهها از شما یورو یا دلار قبول نکنند پس بهتر است پیش از اینکه به خرید بروید یا بخواهید به گشتن در شهر بپردازید در صرافی ها پولتان را تبدیل کنید.

تعطیلات ملی

موزه ها ، سازمان های دولتی و برخی فروشگاهها در روزهایی که تعطیلات رسمی کشور هستند بسته اند اما معمولا سوپرمارکتها و فروشگاههای مواد غذایی در این روزها باز هستند اما ممکن است ساعت کمتری در آن روز باز باشند. تعطیلات رسمی بلغارستان شامل این روزها می شود :

کوهنوردی و پیاده روی

بلغارستان پارک های ملی زیبا و کوههای بکر و تماشایی دارد ، اما اگر برای تفریحاتی همانند کوهنوردی می خواهید به این کشور سفر کنید مطمئن شوید بیمه مسافرتی شما موارد اورژانسی و نجات در کوهستان ها را نیز در بر می گیرد چرا که اگر بر حسب اتفاق در منطقه ای دور افتاده گیر بیفتید ممکن است مجبور شوید هزینه هنگفتی بابت نجات و کمک بپردازید.

غذا

همانطور که گفته شده بلغارستان یکی از اعضای اتحادیه اروپا است بنابراین می بایست از قوانین سلامت غذاها پیروی کند و همین موجب می شود شما اطمینان داشته باشید غذاهایی که در این کشور می خورید چه غذاهای خیابانی چه غذاهای رستوران های لوکس از سلامت و بهداشت بالایی برخوردار هستند.

 

کدخبر: 392201 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟