در سفر به مراکش خوشمزه ترین غذای این کشور را تست کنید

فرهنگ غذایی مراکش تحت تاثیر تعاملات و معاملات این سرزمین با فرهنگ‌ها و کشورهای مختلف در ادوار مختلف قرار دارد. غذای مراکشی معمولا ترکیبی از غذای عربی، اسپانیایی (Andalusian)، بربر و مدیترانه‌ای با تاثیر اندکی از غذای اروپایی و شمال آفریقا است. در مراکش طیف گسترده‌ای از میوه‌ها و سبزیجات مدیترانه‌ای و حتی استوایی به عمل می‌آید. گوشت رایج این کشور گوشت گاو، گوشت بز، گوشت گوسفند و بره، مرغ و ماهی است که به عنوان ماده اصلی در غذاها استفاده می‌شود. طعم دهنده‌های خاصی که در تهیه غذای استفاده می‌شوند ترشی لیمو، روغن آرگان، آب میوه، روغن تصفیه نشده و میوه‌های خشک هستند. به طور کلی در غذای مدیترانه‌ای مواد اصلی برای تهیه غذا گندم برای تهیه نان و کوسکوس، روغن زیتون؛ عنصر جدانشدنی از غذای مدیترانه‌ای و انگور به عنوان دسر است.

ادویه‌جات در غذای مراکشی جایگاه مهمی دارند. با این حال بسیاری از ادویه‌جات به مدت هزاران سال از سوی اعراب به این کشور آورده شده‌اند، از آن جمله زعفران، نعنا، پرتقال و لیمو که در خانه‌ها کشت می‌شده‌اند و در اصل کالای وارداتی بوده‌اند. ادویه‌جات رایج در مطبخ مراکشی دارچین، زیره، زردچوبه، زنجبیل، فلفل، پاپریکا، کنجد، زعفران، رازیانه و... هستند. سبزیجاتی نظیر نعنا، جعفری، گشنیز، مریم گلی و... نیز در آشپزی مراکشی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کوسکوس خوراک لذیذ، ملی و قدیمی مراکش است که در جهان نیز شناخته شده است. در تهیه کوسکوس یا بلغورعربی از سمولینای گندم و آرد گندم استفاده می‌شود. برای درست کردن و بخارپز کردن کوسکوس سنتی زمان زیادی لازم است. این غذا با داشتن ویتامین B6، نیاسین، ریبوفلاوین و اسید فولیک جزء سالم‌ترین محصولات غله‌ای است.

 

کدخبر: 379785 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟