دریاچه ای در اتریش که در زمستان ناپدید می شود/مکانی فوق العاده برای عکاسان گردشگر

همانطورکه می دانید آب دارای ویژگی هایی طبیعی است که برخی از این ویژگی ها کمی غیر عادی به نظر می رسند: دریاچه ای صورتی در استرالیا، استخرهای طبیعی پله ای و تراورتنی (Travertine) در ترکیه و آبشاری به رنگ خون در قطب جنوب همگی نمونه هایی از خواص منحصربفرد آب می باشند. اما این مورد کمی جالب تر است: هر سال در زمانی مشخص، میزان عمق این دریاچه هفت برابر شده و پس از مدتی خود به خود تقریبا ناپدید می شود و در هنگام افزایش دما پارکی که اطرافش وجود دارد را به زیر آب فرو می برد.

گرونر سی (Grüner See) که به معنی دریاچه سبز می باشد، در کوه های هاکش واب (Hochschwab) در ایالت استوریا (Styria) در کشور اتریش و در نزدیکی دهکده تراگوئس (Tragöess) قرار دارد. این مکان جایی عالی برای عکاسی است و مردم محلی تا اواسط ماه ژوئن، هنگامی که کل منطقه زیر 11 متر آب فرو می رود، مکررا برای قدم زنی و استراحت بر روی نیمکت ها به اینجا می آیند.همانطور که در بهار دما بالا می رود، برف هایی که بر روی کوه های اطراف وجود دارند آب می شوند و به حوضه رودخانه راه پیدا می کنند. رودخانه ای که دارای یک حوضچه به عمق 1 تا 2 متر در زمستان می باشد و باعث غرق شدن درختان، مسیرها، نیمکت ها و حتی یک پل Bridge پیاده روی کوچک نیز می شوند.این پدیده طبیعی هر سال یک پارک زیرآبی سورئال را به وجود می آورد که با پایین آمدن سطح آب در ماه جولای از بین می رود و راه ورود به پارک را برای مردم باز می کند.

چون این آب از آب شدن برف ها به وجود آمده، به شدت سرد و بسیار شفاف است. معمولا دمای این آب از 7 درجه سانتیگراد بالاتر نمی رود. همچنین این دریاچه به دلیل داشتن رنگ محنصربفردش به نام "کارائیب آلپ" نیز شناخته می شود.جای تعجب ندارد که بدانید این دریاچه جادویی و زمرد رنگ هر ساله تعداد زیادی گردشگر را به خود جذب می کند و تبدیل به کانونی برای غواصان نیز شده است. علاقه شدید بسیاری از مردم به این مکان باعث شده تا دفتر گردشگری محلی به دنبال اجرای سیاست ها و قوانینی مشابه با دیگر خلیج های درخشان (Bioluminescent) در دنیا باشد تا از این مکان در برابر خطرها حفاظت کند.

به نقل از دایو مگزین (Dive Magazine)، این دفتر گردشگری در اطلاعیه ای بر روی صفحه فیس بوکش به صورت رسمی اعلام کرده که در سال 2016 تمامی فعالیت های مربوط به ورزش Sport های آبی در اینجا ممنوع هستند که این اطلاعیه یعنی در آب های دریاچه سبز کارهایی مانند غواصی، شنا یا قایق سواری امکان پذیر نمی باشند. این دفتر گردشگری محلی پس از مشورت با متخصصان بسیاری در این زمینه این تصمیم را اتخاذ کرده است. متخصصان معتقد هستند که برهم زدن رسوبات موجود در دریاچه که در اثر انجام ورزش های آبی روی می دهد احتمالا باعث تغییر رنگ و آلودگی دریاچه خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 340265 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟