کشف عجیب ترین موجود دریایی + فیلم
حجم ویدیو: 4.67M | مدت زمان ویدیو: 00:00:37

یک موجود دریایی که حرکت بسیار سریع دارد کشف شده است که می توان آن را به دلیل ساختار خاصش جزو عجیب ترین موجودات دریایی دانست.

به گزارش رکنا، اکنون یک سال پس از این ماجرا این شرکت تحقیقاتی اطلاعات بیشتری در مورد این موجود فاش کردند که هنگام بررسی لاشه کشتی مسافربری Peta در عمق ۸۵۰ متری از کنار آن‌ها عبور کرده است.

«مایک وکیون» جانورشناس و متخصص ماهی مرکب ویدیو محققان را بررسی کرده و به عقیده او علی رغم ابعاد آن، این موجود به دلیل تناسب بدن و شکل باله‌هایش یک ماهی مرکب غول پیکر نیست. در ویدیو منتشر شده از سوی اوشن‌ایکس، تجزیه و تحلیل وکیون و حرکت بسیار سریع این موجود عجیب را نشان می‌دهد.

کشف موجود دریایی بزرگتر از انسان

«متی رودریگ» سرپرست برنامه علمی اوشن‌ایکس، ادعا می‌کند این موجود دریایی که به عقیده او از یک انسان نیز بزرگتر بود را برای اولین بار هنگام عبور از کنار کمان لاشه کشتی دیده است. محققان دیگر نیز در طول غواصی‌های بعدی خود همان ماهی مرکب یا نمونه‌های دیگری را مشاهده کردند. به گفته وکیون آن‌ها نشان دهنده گونه غول پیکری از ماهی مرکب پرنده بنفش هستند.

برنامه اوشن‌ایکس روی تحقیقات اقیانوس، اکتشافات، توسعه و حفاظت متمرکز است. هدف آن‌ها در ماموریت دریای سرخ پاسخ به این سوال بود که «گونه‌های دریایی دریای سرخ به چه صورت رشد می‌کنند؟» محققان در این برنامه و دریای سرخ موجودات بزرگی مانند ماهی مرکب و مکان‌هایی با مرجان‌های مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی را کشف کردند.

آزمایشگاه‌ طبیعی به نام دریای سرخ

دریای سرخ یکی از بهترین آزمایشگاه‌های طبیعی کره زمین محسوب می‌شود که با دمای شدید و آب شور خود طیف وسیعی از زیستگاه‌های نادر روی زمین در آن یافت می‌شود. برای دیدن تصاویر و اطلاعات بیشتر از پروژه اوشن‌ایکس در دریای سرخ می‌توانید به وب‌سایت آن‌ها مراجعه کنید.

کدخبر: 743152 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟