مردم روسیه از بارش برف آبی بهت زده شدند+عکس

اهالی سنت‌پترزبورگ، پنجم دی‌ماه سال گذشته رویداد عجیبی را تجربه کردند. در این تاریخ از ‌آسمان به جای برف سفید، برف آبی‌رنگ بارید. مردم این شهر نیز با مشاهده این رویداد نگران شدند که شاید دانه‌های آبی برف به مواد سمی آلوده شده‌ باشد.

این رویداد کارشناسان هواشناسی Meteorology را بهت‌زده کرد و بنا به گزارشی که پایگاه خبری ABC News منتشر کرد، از آن زمان تاکنون دانشمندان مختلفی به‌دنبال دلایل باریدن برف آبی‌رنگ در روسیه هستند. به‌همین‌علت شاهد نظریه‌های مختلفی هستیم که دلایل بارش برف آبی را در روسیه توضیح می‌دهند. ساکنان این شهر بر این باور هستند که بارش برف آبی به‌دلیل تخریب یکی از انستیتوهای شیمیایی دارویی‌ست. دانشمندان نیز حدس می‌زنند که مجاورت تکه‌های یخ و برف در برابر فلز کبالت باعث شده تا برف آبی‌رنگ را در سنت‌پترزبورگ شاهد باشیم؛ کبالت عنصری‌ست که مصرف دارویی و صنعتی دارد.

شهروندان سنت‌پترزبورگ که با مشاهده برف آبی‌رنگ نگران و مضطرب شده‌ بودند چاره‌ای نداشتند به‌غیر از اینکه این برف را پارو کنند و با بازکردن معابر به زندگی دوباره خود بازگردند.

گونلارا گودولوا (Gunlara Gudolova)، یکی از مقامات زیست‌محیطی روسیه، در این زمینه اعلام کرد که آن‌ها قادر نیستند نوع این برف و دلیل ایجادشدن آن را به‌سرعت حدس بزنند. این مقام ارشد ادامه داد که نمونه‌هایی از برف آبی‌رنگ برای تحقیقات بیشتر به آزمایشگاه‌های مجهز ارسال شده است.

جالب است بدانید مردم روسیه اولین بار نیست که بارش برف آبی را تجربه می‌کنند. سال ۲۰۱۵ نیز ساکنین شهر چلیابینسک (Chelyabinsk)، بارش برف آبی‌رنگ را گزارش دادند. این شهر در ۲۵۰۰ کیلومتری سنت‌پترزبورگ قرار دارد.

در زمان بارش برف آبی در شهر چلیابینسک، کارشناسان اعلام کردند که آبی‌بودن این برف به‌دلیل حضور رنگ‌دانه‌های غذایی در تخم‌مرغ‌های عید پاک بوده است. این‌گونه که پیداست رنگ آبی که برای رنگ‌کردن تخم‌مرغ‌ها استفاده می‌شد از طریق خروجی‌های تهیه در کارخانه‌ای که تخم‌مرغ عیدپاک تولید می‌کرد، به بیرون انتشار پیدا کرده و باعث رنگ‌گرفتن دانه‌های برف شده است.

در مجموع باید گفت از آنجایی که سنت‌پترزبورگ شهری سرد است و برف مدت‌های زیادی در این شهر روی زمین باقی می‌ماند، شهروندان ترجیح دادند تا زمانی که دلیل اصلی آبی‌بودن دانه‌های برف مشخص نشده است، از تماس با این برف رمزآلود برحذر باشند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

لانه فساد وفحشا با پوشش قهوه خانه بانوان در جیرفت / خواننده مرد زنان را می رقصاند!

شکنجه های بی رحمانه یک دختر در سرویس بهداشتی / عکس این دختر اشک همه را درآورد

اعتراف به آزار 41 دختر ایرانشهری / مرا به زور به یک خانه بردند و 4 نفری به جانم افتادند!

ثلاث امروز، فردا اعدام می شود+ عکس

دستگیری نو عروس‌17‌ساله با ملافه خونین در تهران + عکس

تهرانی ها این مرد را می شناسید / او ساعت ها می چرخید تا شما را شناسایی کند +فیلم گفتگو و عکس

ازدواج همزمان مرد جوان با 2 دختر / آن ها در یک خانه عاشقانه باهم زندگی می کنند+عکس

جزییات جدید و تکاندهنده از پرونده ربایش و آزار 41 زن ایرانشهری / 4 مرد تحت تعقیب هستند!

اعتراف دختر جوان به آتش زدن امیرعلی 7 ساله در جاده فرودگاه آبادان+ عکس

درگیری مرگبار 3 شرور در نیمه شب تهران با پلیس کلانتری شهر زیبا / زن جوان اعتراف تلخی کرد + عکس

پسر کوچکترم با عروس بزرگم ارتباط پنهانی داشت / پسرم را می بخشم!

استاندارتهران: خبرهایی درباره پیش‌فروش نوزاد شنیده ایم

لحظه جزغاله شدن تازه عروس داماد در داخل ماشین + فیلم 16+

 

کدخبر: 389980 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟