ترفندهای موثر والدین برای قانع کردن کودکان

گروهی از والدین در برخورد با فرزندشان گفته اند : این کار برای ما جواب داد اما در مورد شما نمی دانم ؟

به گزارش رکنا ، چکیده ای از اقدامات جالب مادرها و پدرها را در ازای واکنش های کودکان در زمینه های مختلف آورده ایم.

1. من برای اینکه پسر 3 ساله ام هنگامی که من در حال رانندگی هستم مشغول باشد تعدادی از شخصیت های کارتونی را که او دوست دارد برایش می خرم و او آنها را به شیشه ماشین می چسباند و و شروع می کند با ساختن داستان های جدید در مورد آنها و یک داستان جذاب و جالب را خلق می کند . البته تنها چند دقیقه بیشتر طول نمی کشد که می توانم آنها را بکنم این کار به او کمک می کند تا در موقع رانندگی مشغول باشد و کار خطرناکی انجام ندهد و اینکه حس خلاقیت او تقویت می شود .

2. من نقاشی هایی را که فرزندانم می کشند در کامپیوترم ذخیره می کنم و بر روی صفحه کامپیوتر می گذارم. با این کار من نقاشی های دوران کودکی آنها را در جایی مطمئن ذخیره کردم و دیگر اینکه وقتی آنها نقاشی های خود را روی صفحه کامپیوتر می بینند بسیار ذوق زده و خوشحال می شوند و البته به این کار تشویق می شوند .

3. سریا دختر 9 ماهه من خیلی دوست دارد که دست من را بگیرد و قدم بزند و به همین خاطر من باید خم شوم و دست او را بگیرم. به همین علت مجبورم برای مدت طولانی خم شوم اما الان از یک ملاقه استفاده می کنم قسمت قاشقی آن را خودم می گیرم و دسته ملاقه را به دست او می دهم و به این ترتیب دیگر لازم نیست خسته شود خیلی ساده است اما جواب می دهد .

4. دختر 2 ساله من همیشه از اینکه یک غول در اتاقش وجود دارد احساس ترس و نگرانی می کند به همین دلیل ما از او خواستیم که بگوید غولی را که از آن حرف می زند کجا است و ما توانستیم غول را در سطل آشغال پیدا کنیم سپس ما سطل آشغال را بیرون بردیم و آن را ریختیم توی سطل مخصوص زباله ها به این ترتیب او توانست شب را راحت بخوابد .

5. من برای اینکه پسر و دختر 3 و 5 ساله ام را وادار کنم که آب بیشتری بخورند دو بطری زیبا و کارتونی یکسان برای آنها خریدم و اسمشان را روی هر کدام نوشتم و آنها خیلی دوست دارند به سراغ آنها بروند و به یکدیگر کمک کنند تا بطری مخصوص شان را پیدا کنند که البته باعث می شود آب بیشتری بخورند .

6. وقتی که پسر 16 ماهه در پایان روز برای خوابیدن طفره می رود یک فیلم ویدئویی از او در کنار خانواده داریم که برایش می گذارم تا ببیند. وقتی فیلم را می بیند آرامش می گیرد و برای خوابیدن حاضر می شود بنابراین باید راه خواباندن کودکان را پیدا کنیم .

7. وقتی که یکی از فرزندانم می خواست با عروسکی بازی کند که دیگری نیز می خواست بازی کند من آن را گرفتم و از هر کدام پرسیدم چند دقیقه می خواهید با آن بازی کنید و نهایتا 1 تا 5 دقیقه با عروسک بازی کردند با این کار کودکان یاد گرفتند که در هرکاری باید عدالت را رعایت کنند حالا دیگر بدون هیچ جنگ و جدالی با اسباب بازی هایشان بازی می کنند .

8. پسر 1/5 ساله من از اینکه روی صورتش کرم ضد آفتاب بمالم متنفر است به همین دلیل یک اسفنج آرایشی به شکل ستاره گرفته ام و از آن استفاده می کنم زیرا رنگی و قشننگ است و اینکه بسیار نرم و لطیف می باشد حالا می توانم به وسیله آن به راحتی کرم را روی صورتش بمالم .

9. دنبال راهی می گشتیم تا روز را به خوبی به پایان ببریم و البته به دخترها یاد بدهیم تا بتوانند به راحتی احساسات خود را بیان کنند . 3 ورقه بزرگ رنگی تهیه کردیم و آن ها را روی دیوار نصب کردیم در آخر هر شب از دخترها سوال می کنیم به عنوان مثال : چه کسی امروز شما را خنداند ؟ دوست داری امشب چه خوابی بینی؟ ما امیدواریم با این کار دخترها را تشویق می کنیم همچنان که سنشان بیشتر می شود بهتر بتوانند احساسات خود را بیان کنند .

10. زمانی که می خواهم فرزند 11 ماهه خود را در هنگام غذا خوردن سرگرم کنم تا کمتر تکان بخورد پشت چند بشقاب کاغذی یک بار مصرف اشکال گوناگون و صورتک های مختلفی را کشیده ام و در طول خوردن غذا به او نشان می دهم . به این ترتیب او حواسش به آنها پرت می شود و من می توانم به او غذا بدهم .

11. ما برای اینکه پسر 2 ساله مان بداند که موقع خواب رسیده است یک زنگ در اتاق او نصب کرده ایم و روی ساعت 8:30 دقیقه تنظیم شده است . هر شب وقتی که صدای زنگ به صدا در می آید او بلافاصله خودش را برای خواب آماده می کند و بلافاصله می گوید شب بخیر !آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

ترجمه: مهسا مقدمی

کدخبر: 649823 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟