علت سرد شدن مرد نسبت به زن چیست؟

به گزارش رکنا، زن ها ذاتا موجوداتی حساس و بسیار احساساتی هستند. به علاوه آن ها خیال پرداز و دارای روحیاتی لطیف هستند. تلاش می کنند همه چیز را از دریچه نگاه خود ببینند و نسبت به همسر و زندگی مشترک هم نگاه رمانتیک دارند. وقتی یک دختر از دامن گرم خانواده جداشده و وارد زندگی مشترک می شود، خود را در زیباترین دوران زندگی می بیند و انتظار دارد در کنار شاهزاده رویاهایش زندگی بسیار شادتر و پر آرامش تر از گذشته داشته باشد.

اما بعد گذشت مدتی از زندگی مشترک متوجه سردی رابطه و یکنواختی در روابط می شود و این برای یک زن یعنی فاجعه تمام عیار است. اما این فاجعه ممکن است ریشه در نوع رفتار آگاهانه و ناآگاهانه خود زن داشته باشد. در این بخش از خانواده و زناشویی چشمک، شما را با رفتارهای اشتباهی آشنا می کنیم که عامل سرد شدن مرد تان نسبت به شما و زندگی مشترک تان می شود. با ما همراه باشید.

۱۰ رفتار اشتباه زن که موجب سرد شدن مرد می شود

۱.اهمیت ندادن به ظاهر و بهداشت

بهداشت شخصی، آراستگی ومرتب بودن برای هر فردی مهم است به خصوص در زندگی مشترک. معمولا مردان از طریق بینایی جذب خانم ها می شوند و ابتدا به ظاهر و سپس اخلاق زن اهمیت می دهند. متاسفانه بسیاری از خانم ها بعد از ازدواج اهمیت زیادی به ظاهر خود نمی دهند و فقط در زمان مهمانی یا عروسی یا بیرون رفتن به خودشان رسیدگی میکنند درصورتی که باید در خانه آراسته باشند تا همیشه برای همسر شان جذاب باشند.

البته منظور ما از آراستگی و توجه به ظاهر آرایش غلیظ وسنگین نیست، چون این روش به پوست در دراز مدت آسیب وارد می کند. منظور ما اصلاح هفتگی موهای صورت وبدن و حمام یک روز درمیان، توجه به تنوع لباس و حفظ رژیم غذایی و ورزش روزانه ومراقب سلامتی خود بودن است.

۲.بی توجهی

علت سرد شدن مرد نسبت به زن، بی توجهی بدترین مخرب رابطه عاشقانه و زناشویی است. یک تصور بسیار غلط در جامعه وجود دارد و آن این است که مردان به دلیل روحیات خشن به محبت و ابراز علاقه احتیاجی ندارند. باید بگویم که همه انسان ها صرف نظر از مرد بودن و زن بودن مانند گل هستند به مراقبت و رسیدگی و محبت و احساس ارزشمند بودن احتیاج دارند.

به علاوه همه ما انسان ها برابر هستیم وحقوق برابری در رابطه داریم و نباید به دلیل روحیات متفاوت کسی از حقوق اش محروم بماند. اگر در محیط کار، با دوستان، اقوام و… روابطی گرم و صمیمانه دارید اما نسبت به همسرتان بی توجه هستید، نباید انتظار واکنشی گرم و عاشقانه و بدون اشتباه از او را داشته باشید.

۳.نداشتن اعتماد به نفس

اگر شما خودتان را قبول نداشته باشید و بر روی حرف خودتان و چهار چوبی که برای رابطه تان گذاشتید، پایبند نباشید نباید توقع احترام به حرف های تان را از طرف همسرتان را داشته باشید.

اگر زیبایی ها و توانایی های تان را باور  نداشته باشید و به خودتان رسیدگی نکنید و به خودتان اهمیت ندهید و عشق و محبت بیش از حد به طرف مقالبتان بدهید به زودی باید شاهد خورد شدن تان در طول رابطه از سمت همسرتان باشید. پس عشق و علاقتان را کنترل کنید و خودتان را عالی ببینید چرا که شما بهترین هستید و لایق بهترین ها هستید. در واقع مردان دوست دارند که حداقل با کسانی در رابطه باشند که حداقل هم سطح خودشان باشد وقتی شما خودتان را کمتر از او بدانید باید منتظر پس زده شدن از طرف او باشید.

۴.انتظارات و توقعات بی جا

توقعات بی جا و انتظارات دور از دسترس یکی از مشکلات زناشویی است که درصد زیادی براثر چشم هم چشمی اتفاق می افتد. جدا از این ما در عصر جدید زندگی میکنیم و نظامی که مرد کار کند و زن و بچه او تامین باشند کارایی ندارد، امروزه بین زن ومرد باید اصل برابری برقرار باشد و هر دو برای رفاه وآرامش خانواده تلاش کنند.

بهتر است واقع بین و عادل باشید و انتظارات بجایی از همسرتان داشته باشید و او را تحت فشار نگذارید. همچنین توقع نداشته باشید که همسرتان نیاز ها و مشکلات شما را بشناسد و درک کند که شما چه توقعاتی از زندگی مشترک دارید پس از شوهر تان انتظار نداشته باشید مانند یک غیب گو از انتظارات و نیازهای شما مطلع شود. در مواقع مناسب در مورد نیاز ها و انتظارات تان با او حرف بزنید.

۵.انتقاد های نابجا

عموما مردان از انتقاد بی زارند مخصوصا اگر انتقاد بی جاباشد، پس اگر عادت به غرزدن و انتقاد از شریک تان را دارید حتی اگرعاشقانه ترین خاطره ها را باهم ساخته اید، باید منتظر یک جدایی ناگوارباشید. مردان از زنانی که سعی در تغییر آنها دارند متنفرند و معتقدند که همه باید همان گونه که هستند آنها را بپذیرند.

۶.بدبینی بیش از حد نسبت به آینده

مردان عاشق زنانی هستند که بتوانند شب به شب برای شان از رویاهای شان بگویند و مشوق و موافق با آرزوهای شان باشند کسی که جاه طلبی هایش را درک کرده و همیشه نیمه پر لیوان را ببیند و او را در مسیر رسیدن به رویاهایش همراهی کند. مردان از زنان منفی نگر و بد بینی که همیشه آیه یاس می خوانند، خوششان نمی آید.

۷.بی حالی و آشفتگی

بیحالی  و آشفتگی دلیل اصلی از چشم همسر افتادن است، مردان دوست دارند که همسرشان همیشه سرزنده و شاد و خوشحال باشند و دوست دارند آنها هر روز زیبا تر از دیروز ببینند. مردان خود را عامل اصلی خوشحالی و ناراحتی های همسرشان می دانند و هیچ چیز برای آنان آزاردهنده تر از این نیست که ببینند همسرشان افسرده و نا امید است.

زیرا اینگونه احساس می کنند فردی بی لیاقت و ناتوان هستند که نتوانسته اند همسرشان را شاد نگه دارند. البته در مواقعی بی حالی و آشفتگی زن ممکن است ناشی از بیماری جسمی یا روحی باشد. اگر چنین حالتی دارید بهتر است هرچه سریع تر اقدام کنید و با کمک پزشک شروع به درمان کنید.

۸.بی توجهی به رابطه جنسی

رابطه جنسی از اهمیت ویژه ای در زندگی مشترک برخوردار است و باعث بهبود روابط عاطفی بین زن و شوهر می شود. رابطه جنسی سبب آزاد سازی هورمون اکسی توسین و افزایش ایجاد عشق و اعتماد در افراد می شود. اختلال یا کمبود میل جنسی باعث احساس طردشدگی در طرف مقابل می شود که در طول زمان منجر به دوری و فاصله گرفتن زن و شوهر می شود.

۹.غر زدن مداوم

واقعیت این است که غرغرو بودن باعث دور شدن و خراب شدن رابطه میشود. قبض گاز را پرداخت کردی؟، مادرت پشت من حرف می زد؟، از من زده شدی؟ و… مردان قبل از ازدواج از مادر خود کلی غر شنیده اند و حالا میخواهند با شما خوش باشند.

پس مستقل زندگی کردن را سخت نکنید و نقش یک مادر را برای او بازی نکنید، راحت باشید و نگرش تان را عوض کنید. اگر یک چیز وجود داشته باشد که یک مرد از باخت تیم ورزشی مورد علاقه اش، بیشتر از آن متنفر باشد، داشتن یک شریک زندگی غرغرو است.

۱۰.بی احترامی به همسر و خانواده او

خانم های عزیز باید بدانید که همان طور که خانواده شما برای تان مهم و عزیز است خانواده همسرتان نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. احترام به خانواده یکی از رکن های اساسی رابطه است وقتی شما خانواده او را دوست ندارید چگونه میتوانید عاشق فردی با همان تربیت خانوادگی باشید.

همیشه حرمت واحترام خانواده همسر تان را چه در مقابل شان چه در پشت سرشان رعایت کنید. چرا که آنها اصالت همسر شما هستند و احترام آنها برای حفظ آرامش رابطه شما ضروری است. به هیچ عنوان در درگیری های لفظی با همسرتان به خانواده او بی احترامی نکنید. زیرا به زمان زیادی برای فراموشی نیاز دارد. همچنین شما باید احترام همسرتان را نیز داشته باشید و او را در جمع دوستان و خانواده مورد انتقاد قرار ندهید و توانایی هایش را زیر سوال نبرید زیرا با زیر سوال بردن توانایی های شوهرتان او در می یابد که شما به او اعتماد ندارید.

سخن آخر

 آیا شما هم سردی را در رابطه عاطفی یا زندگی مشترک تان تجربه کرده اید؟ آیا متوجه شده اید که پس از مدتی، مرد مورد علاقه یا همسرتان دیگر همان مرد عاشق و دل خسته سابق نیست؟ محبت ها و رفتارهای عاشقانه او نسبت به شما کم رنگ شده؟ کم تر تمایل نشان می دهد که با شما وقت بگذراند یا از ظاهر و سلیقه شما تعریف کند؟ او نسبت به گذشته چقدر تغییر کرده؟ آیا گاهی احساس می کنید که او مثل یک غریبه با شما سرد و سر سنگین برخورد می کند؟ برای این که این سردی را از رابطه تان از بین ببرید چه اقداماتی کرده اید؟

مریم رضایی/ چشمک

کدخبر: 855573 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟