اگر به رم سفر کردید این اشتباهات را هرگز انجام ندهید +عکس

از موزه‌ واتیکان صرف نظر کنید
اگر نمی‌توانید سحر بیدار شوید تا با هجوم جمعیت روبرو نشوید از دیدن این موزه صرف نظر کنید و به جای آن به موزه‌های کاپیتولین و گابریلا بورگس بروید. در اولی با مجسمه‌های مرمری باستانی، مجسمه‌های برنینی، نقاشی هایی مثل کارواجیو و منظره بی نظیر فروم‌های رومی روبرو می‌شوید. دومی یکی از موزه هایی است که حتما باید بروید تا شاهکارهای کانوا، رافائل، بلینی و تیتان را ببینید. سپس در باغ‌های این موزه قدم بزنید، یک قایق تفریحی بگیرید و از ماکت تئاتر گلوب لندن دیدن کنید.

سفر به رم

بعد از صبحانه کاپوچینو سفارش ندهید و هرگز لته سفارش ندهید
ایتالیایی‌ها مشهورند که بهترین کافه‌های جهان را دارند، بنابراین بهتر است باور کنید که آن‌ها قوانین ناگفته‌ای برای چگونگی و زمان سفارش دارند. صبحانه در ایتالیا معمولا به معنی یک کاپوچینو و یک شیرینی است و این تن‌ها زمان روز است که نوشیدن کاپوچینو قابل قبول است. بعد از آن می‌توانید یک اسپرسو یا قهوه ماکیاتو سفارش دهید. در ضمن هیچوقت لته سفارش ندهید لته در زبان ایتالیایی به معنای شیر است.

سفر به رم

به دام رستوران‌های گردشگری پارتنون و پیازا ناونا نیفتید
به رستوران‌های ایتالیایی معتبر و ارزان بروید و خوردن مشهورترین میان وعده‌های خیابانی روم Supplì را فراموش نکنید. یک توپ برنجی سوخاری پوشیده شده با موتزارلا.

سفر به رم

هتل دور از ایستگاه مترو رزرو نکنید.
مرکز تاریخی رم نسبتا جمع و جور است، اما کل شهر بزرگ است و شما نمی‌خواهید پس از ساعت‌ها سفر با اتوبوس و تاکسی در شب و هزینه و شلوغی یک ساعت پیاده روی کنید. محله‌ای که می‌خواهید در آن بمانید را مشخص کنید و همان جا یک هتل پیدا کنید.

سفر به رم

از باسیلیکای سنت پیتر صرف نظر کنید
مطمئنا شما می‌توانید در یک صف طولانی منتظر بمانید تا آثار شگفت انگیز میکلانژ و برنینی را ببینید، اما رم بیش از ۹۰۰ کلیسا پر از آثار ارزشمند پنهان دارد مانند نقاشی‌های قرون وسطایی، موزاییک کاری‌های پیچیده و دخمه‌های زیرزمینی. برای اینکه به عمق معماری قرون وسطی بروید از سن جوانی در لاترانو، اسکالا سانتا و باسیلیکای سن کلمنت دیدن کنید که با نام کلیسای لازانیا نیز شناخته می‌شود، زیرا از سه لایه تشکیل شده است.

سفر به رم

فکر نکنید که رم تماما یک شهر تاریخی باستانی است
زیبایی رم به این است که دوران باستان و مدرن را به معنای واقعی در مقابل هم مشاهده کنید. از جنبه معاصر شهر مثل موزه MAXXI که توسط زا‌ها حدید طراحی شده و گالری‌های مونتی دیدن کنید یا پیاده شوید و در خیابان‌های شهر از تورهای هنر Art خیابانی بازدید کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

سفر به رم

کدخبر: 278645 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟