8 تمرین یوگا برای بهترین خواب شما

به گزارش رکنا، من اغلب در خوابیدن در شب مشکل دارم چون ذهنم هنوز از روزم سر و کله می زند و نگران روز بعد هستم. با این حال می دانم که تنها نیستم و خوشبختانه ترفندهای زیادی وجود دارد که می تواند در هنگام خواب به من کمک کند (مانند خواندن ، نوشیدن یک فنجان چای گیاهی داغ یا یادداشت برداری) اما اگر این نکات کافی نباشد و من هنوز هم برای گرفتن چشم بسته تلاش می کنم من چند حالت یوگا را تمرین خواهم کرد تا سعی کنم بخوابم.

برای راه های طبیعی تر برای خواب بهتر، این 8 روش کمک خواب را برای درمان بی خوابی امتحان کنید یا نکات خواب ما را از ویرایشگران سلامتی CNET بررسی کنید.

یوگا درست مانند هر ورزش دیگری می تواند به ذهن شما کمک کند تا از روز استرس خود را از بین ببرد و از حالت فشرده خارج شود. مطالعات نشان داده اند که کسانی که یوگا را تمرین می کنند ممکن است سطوح پایین تری از کورتیزول، هورمون استرس را نشان دهند. همان نتایج به این نتیجه رسید که یوگا تاثیر مشابهی بر افسردگی به عنوان داروهای ضد افسردگی دارد.

این برای خواب شما چه معنایی دارد؟ خب، مشخص شده است که سطح کورتیزول رابطه مستقیمی با خواب شما دارد. اغلب خوابیدن با سطوح بالای کورتیزول در جریان خون سخت تر است. یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که تمرین یوگا تأثیر مثبتی بر درمان و بهبود بی خوابی دارد.

8 تمرین یوگا که باید قبل از خواب انجام دهید

این حالت ها برای هر سطح تجربه ای هستند و برای یوگی های مبتدی به اندازه کافی آسان هستند. در حین حرکت بین این حالت ها ، به یاد داشته باشید که به نفس خود و جایی که بیشترین تنش را در بدن خود احساس می کنید توجه کنید. اگر احساس ناراحتی کردید نفس بکشید و سعی کنید استراحت کنید. قبل از خواب حدود 20 تا 30 دقیقه از این حالت ها عبور کنید. تمرینات یوگا برای خواب را در ادامه فرا می گیرید.

حالت گربه و گاو

برای ورود به این حالت، روی دست ها و زانوها شروع کنید. دست های شما باید به عرض شانه از هم فاصله داشته باشند و زانوها باید زیر باسن شما باشند. نفس عمیق بکشید و سر خود را به سمت سقف خم کنید و در عین حال لگن خود را بالا ببرید. این باید شبیه یک "گاو" باشد. بعد با نفس کشیدن، پشتت را خم کن و سر و لگن را مثل یک گربه پایین بیاور. شما می توانید این دو حرکت را چند بار قبل از حرکت تکرار کنید.

تا جلو

این حالت به سادگی ایستادن مستقیم و خم شدن برای رسیدن به انگشتان پا است. اگر قادر هستید دستان خود را روی زمین قرار دهید. اگر نتوانستید انگشتان پای خود را لمس کنید، می توانید یک تاشو نیمه جلو انجام دهید و زیر زانوهای خود بگیرید. به دنبال یک چالش هستید؟ سعی کنید به مچ پای خود برسید و نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که کمر شما صاف است و نفس عمیق می کشید.

حالت پل

با دراز کشیدن روی پشت، پاها و بازوهای کشیده و روی زمین شروع کنید. نفس عمیق بکشید، هسته مرکزی خود را از زمین بلند کنید و بازوهای خود را به بدن خود نزدیک کنید تا تعادل برقرار شود. زانوها باید در زاویه 90 درجه باشند. دستان شما می توانند صاف دراز بکشند یا می توانید آنها را زیر هسته خود جمع کنید.

عزیزم مبارک

یک حالت آسان برای انتقال به بعد از پل؛ این حالت را روی پشت خود شروع کنید. پاهای خود را به سقف بلند کنید و کمی از شانه های خود عبور کنید (یا هر چقدر که می توانید بروید). سپس با هر دو دست خود را به قسمت بیرونی پا بگیرید. به آرامی به چپ و راست تکان دهید تا تنش در قسمت پایین کمر شما کاهش یابد.

پاها-بالا-دیوار

شما باید یک فضای کنار دیوار را برای این حالت پاک کنید. رو به دیوار ، روی پشت دراز بکشید و پاهایتان را بالا ببرید یا با بازوها باسن خود را بلند کنید. باسن شما می تواند در برابر دیوار یا کمی دور باشد. وقتی به یک مکان راحت رسیدید و احساس کردید می توانید تعادل برقرار کنید، بازوهای خود را در کنار خود دراز کنید. این حالت برای کاهش فشار و بهبود گردش خون شما عالی است.

حالت کودک

می توانید این حالت را با زانو زدن یا روی دست و زانو زدن شروع کنید. پاهای خود را زیر باسن خود قرار دهید و سر خود را به زمین نزدیک کنید. دست های خود را در مقابل تان دراز کنید و چرخش خود را دراز کنید. هرچه بیشتر به بیرون برسید کشش برای شما بهتر خواهد بود.

پیچ و تاب نشسته

اگر برای عکس بعدی از حالت کودک بیرون می آیید دوباره بنشینید و پاهایتان را در مقابل خود دراز کنید. یک پا را روی پای دیگر بچرخانید و پاشنه پای متقاطع ران بیرونی خود را بکشید. با بازوی مخالف، بدن خود را عبور دهید و خود را بچرخانید، با آرنج خود را بر روی زانوی بالا فشار دهید. بچرخید و نفس بکشید. قبل از حرکت با طرف دیگر تکرار کنید.

ژست پروانه

از حالت نشسته، وضعیت بدن خود را صاف کرده و کف هر دو پا را به هم فشار دهید. دستان خود را روی پاهای خود قرار دهید، سعی کنید باسن خود را تا جایی که می توانید به زمین فشار دهید. هرچه پایین تر بروید، کشش بزرگتر است. اگر به دنبال چالش بیشتری هستید پاهای خود را به بدن خود نزدیک کنید.

اطلاعات موجود در این مقاله فقط برای اهداف آموزشی و اطلاعاتی است و به عنوان مشاوره بهداشتی یا پزشکی در نظر گرفته نشده است. همیشه در مورد هر سوالی که در مورد یک وضعیت پزشکی یا اهداف بهداشتی دارید با پزشک یا سایر ارائه دهندگان خدمات بهداشتی واجد شرایط مشورت کنید.

کدخبر: 987491 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟