5 ضرر اصلاح صورت با تیغ برای خانم ها / روش استفاده از تیغ

به گزارش رکنا، اصلاح صورت با تیغ در خانم ها معایبی دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

۱. ایجاد موهای زیرپوستی

یکی از معایب اصلاح صورت با تیغ برای خانم ها ایجاد مو های زیر پوستی است. موهای زیرپوستی در شرایطی ایجاد می‌شوند که شما موهای خود را از ته بتراشید. در این صورت اگر دهانه فولیکول با سلول های مرده بسته شود، مو دیگر نمی‌تواند از پوست بیرون بزند و در نتیجه در زیر پوست رشد می‌کند.

۲. احتمال بریدن پوست

یکی دیگر از معایب اصلاح صورت با تیغ می‌توان به بریدن پوست صورت و زخم شدن آن اشاره کرد. اگر هنگام اصلاح صورت خود مراقب نباشید یا زاویه قرارگیری تیغ روی صورت درست نباشد، به احتمال زیاد صورت خود را زخم خواهید کرد.

۳. التهاب پوست

التهاب و قرمز شدن پوست صورت بعد از استفاده از تیغ از دیگر معایب این روش محسوب می‌شود. شما با این روش سطح پوست خود را خراش می‌دهید. در این صورت اگر پوست حساسی داشته باشید، ممکن است دچار التهاب و قرمزی شود.

۴. ایجاد جوش

یکی دیگر از واکنش‌هایی که پوست شما ممکن است در برابر تیغ از خود نشان دهد، ایجاد جوش های زیر پوستی یا جوش های سرسفید است.

۵. انتقال میکروب

سطح تیغ بعد از مدتی تبدیل به محلی برای تجمع میکروب ها و باکتری ها می‌شود، در نتیجه، در صورت عدم رعایت بهداشت و ضد عفونی نکردن تیغ ها، ممکن است میکروب‌ها را به پوست خود منتقل کرده و باعث بروز مشکلات پوستی شوید.

موارد منع استفاده از تیغ برای اصلاح صورت

    استفاده از تیغ برای افرادی که در سطح پوست آنها جوش و آکنه وجود دارد توصیه نمی‌شود. زیرا تیغ باعث تشدید جوش شده و حتی ممکن است جوش های فعلی صورت شما را نیز بکند.

    استفاده از تیغ برای پوست های حساس ممنوع است.

نحوه استفاده از تیغ برای اصلاح صورت

    برای اصلاح صورت با تیغ، ابتدا باید نسبت به تیز بودن تیغ مطمئن شوید.

    قبل از استفاده باید تیغ را با استفاده از الکل ضدعفونی کنید.

    صورت خود را مرطوب کنید. برای مرطوب کردن پوست صورت می توان از آب و صابون استفاده کرد.

    تیغ را در جهت رویش مو های صورت به آرامی و با دقت روی سطح پوست بکشید.

    بعد از اتمام کار، صورت خود را به خوبی بشویید و خشک کنید.

    در نهایت از محصولات مخصوص برای جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه استفاده کنید.( استفاده از افتر شیو برای خانم های توصیه نمی‌شود. خانم ها برای تامین رطوبت مورد نیاز پوست خود بعد از اصلاح می توانند از روغن های گیاهی مانند روغن نارگیل، روغن زیتون و … استفاده کنند.)

آیا زیاد شدن موها بعد از اصلاح صورت با تیغ برای خانم ها درست است؟

عده ای بر این باور هستند که استفاده از تیغ برای از بین بردن موهای زاید باعث افزایش آنها و تقویت ریشه های آنها می باشد. اما این باور غلطی است. در حقیقت، تراشیدن یا بریدن مو های بیرون آمده از سطح پوست هیچ تغییری در میزان رویش مو ها ایجاد نمی کند و هیچ تاثیری در ریشه موها ندارد.

کدخبر: 954066 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟