این راننده اتوبوسش را گلستان کرد + عکس

به گزارش رکنا، گل و گیاه در زندگی همه افراد تاثیر مثبتی می گذارد. شاید تعجب کنید که بگوییم در یک اتوبوس پایتخت گل و گیاه وجود دارد! بله؛ رضا غلامی راننده اتوبوس است که در جلوی اتوبوس خود یک جعبه پر از کاکتوس در انواع مختلف و گل های دیگر را قرار داده است. وقتی این حرکت زیبا نظرم را جلب کرد بر آن شدم تا مصاحبه ای را با او انجام دهم و علت این کارش را جویا شوم. او گفت که از سال 1389 تا پایه یک را گرفت شاغل شد و سریع در حمل و نقل عمومی مشغول کار شد. کار اتوبوسرانی و مشاهده انواع و و اقسام رفتار مسافران و ترافیک او را کلافه کرده است ولی خدمت به مردم را دوست دارد. آقای غلامی خاطرات تلخ و شیرین بسیاری را در حرفه اش دارد که به قدری زیاد است که مورد خاصی را نمی تواند برایمان تعریف کند.

پسر فوتبالیست راننده اتوبوس

وقتی از درآمدش پرسیدم خدا را شکر کرد و گفت فعلا درآمدش خوب شده است. او ازدواج کرده و 2 فرزند دارد؛ پسرش به اسم امیرحسین 13 سال دارد و فوتبالیست است که در لیگ تهران با مربیگری عابدزاده مشغول فراگیری بهتر ورزش فوتبال است. او قصد دارد در آینده نه چندان دور برای ادامه فوتبالش به طور حرفه ای به اروپا برود. نام دختر این آقای راننده محدثه است که حدودا 9 سال دارد. خانم او هم شاغل و معلم است. با توجه به اینکه شغل او و همسرش اصلا هم رده نیست اوایل زندگی خیلی برایشان سخت بود اما تولد بچه ها باعث شد که باهم کنار بیایند.

او با توجه به مشغله کاری اش سعی می کند تاحدودی رسیدگی به خانواده را مدیریت کند و به خصوص برای فوتبال پسرش خیلی وقت گذاشته که 9 سال از آن می گذرد. وقتی از او درباره کاکتوس ها و گیاهانی که جلوی اتوبوسش گذاشته پرسیدم گفت که حدود 5،6 سال در این کار است و خودش گیاهان را پیوند می زند و در خانه هم حدود یکصد کاکتوس و گیاهان متنوع دارد. آقای غلامی حتی به مسافران هم اگر نظرشان را این کاکتوس ها جلب کند و خوش شان بیاید یکی از گلدان هایش را هدیه می دهد که البته در انتهای مصاحبه و موقع پیاده شدن از اتوبوس به من هم یک گلدان زیبای کاکتوس را تقدیم کرد. گفتنی است که او فقط کاکتوس ندارد و گیاهان دیگر مانند سانسوریا یا زبان مادرشوهر، گل شمشاد و ... را هم که خودش پیوند زده است در اتوبوسش دارد.

تاثیر گل و گیاه بر انگیزه راننده اتوبوس و مسافران

این راننده زحمتکش می گوید که انگیزه اش را گلکاری و وجود آنها در اتوبوسش زیاد کرده است و این کار را اگر بتواند گسترش می دهد. او باغبانی هم بلد است و این کار خیلی در روحیه خودش و مسافران تاثیر گذاشته و خود مسافران به او گفته اند که وقتی ما این گیاهان را می بینیم خدا را شکر می کنیم. او وقتی به گل و گیاهان موجود در اتوبوسش نگاه می کند عصبانیتش از کار و زندگی می خوابد چون کارش طوری است که کلا اعصابش درگیر می شود اما این گل و گیاه به او انگیزه می دهد تا عصبانیتش خنثی شود.

جالب است بدانید که آقای غلامی آنقدر مشغول رانندگی خودروهای سنگین است که دیگر رانندگی خودروهای سبک برایش سخت شده است و گاهی که با خودروی سبک شخصی با خانواده بیرون می روند ناخودآگاه و به طور اتوماتیک وار گاهی اوقات در ایستگاه های اتوبوس می ایستد!

تقاضای راننده اتوبوس از مسئولین شرکت واحد

او تقاضایش از مسئولین شرکت واحد این است که اتوبوس های آنها را نو کنند و با ناراحتی اعلام کرده که 15 سال است قولش را به آنها داده اند اما عملی نشده است. ضمنا او خودش را بیمه کرده است نه ازسوی شرکت واحد.

آقای غلامی، راننده خوش ذوق و اهل گل و گیاه آرزو کرد که همیشه مردم کشورمان سلامت باشند و به گل و گیاه هم روی بیاورند که خیلی در زندگی روزانه انگیزه می دهد. برای او و خانواده محترمش آرزوی سلامت و موفقیت داریم.

راننده اتوبوس عاشق گل

گل های اتوبوس یک راننده

کاکتوس های اتوبوس

راننده عاشق کاکتوس

گل های راننده اتوبوس

کاکتوس های راننده اتوبوس

راننده گلکار

گل های کاکتوس اتوبوس

راننده عاشق گلکاری

کدخبر: 953976 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟