پیام یک معلم به دانش آموز؛ تو این عدد نیستی + فیلم

به گزارش رکنا، مجتبی شکوری در یکی از برنامه های کتاب باز مهمان سروش صحت بود و مطالب زیبا و مهمی را در زندگی امروزی ما بیان کرد که به درد آینده مان هم می خورد.مجتبی شکوری فارغ‌التحصیل مهندسی مکانیک از دانشگاه شریف و فارغ‌التحصیل دکترای علوم سیاسی از دانشگاه تهران، معلم و یک کتاب‌باز واقعی است. او متولد 1366 است و با حرف‌هایی که از دل کتاب‌ها بیرون می‌آید همه را ابتدا دعوت به فکر کردن و در بعد تشویق به مطالعه کتاب می‌کند.

مجتبی شکوری در برنامه کتاب باز گفت: امتحان ادبیاتم را یک بار در دوران تحصیل 2 شده بودم که معلم یک جمله زیر برگه ام نوشت؛ پسرم! تو این عدد نیستی. احساس می کردم کسی مرا می بیند و من برایش مهم هستم. من فکر می کردم آقای صادقی معلمم با این سطح دانش برای چه 40 سال کیف کهنه اش را برمی دارد و می آید با ما سر و کله می زند؟! در مراسم ختم او این موضوع را فهمیدم آقای صحت!

وقتی آقای صادقی از دنیا رفت هزاران آدم را دیدم که با نفس آقای صادقی زندگی شان متحول شده بود؛ هزاران مرد که حال شان و مسیرشان بهتر شده بود. یک جایی هست در آمریکا که به آن دره مرگ می گویند. جایی بود که هیچ آب و علفی نداشت و هیچ گیاهی در آن رشد نمی کرد. چند سال پیش یک هفته از این باران های موسمی آنجا بارید. باران بارید و بارید و بعد از یک هفته یک معجزه رخ داد. کل دشت سبز سبز و پر از گیاهان مختلف شده بود. دره مرگ نمرده بود، فقط خوابیده بود. زیر آن خاک پر از بذر بود. پر از امکانات و پتانسیل بود. پر از تنوع بود و فقط چشم انتظار باران. خیلی ها از خودشان می پرسند این نسل چشه؟ چرا هدفی ندارند و کاری نمی کنند؟ من می گویم این دره نمرده؛ خوابیده است. اگر ما باران باشیم بیدار می شود و اگر به تنوع شان احترام بگذاریم بیدار می شود.

کدخبر: 953402 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟