جایگزین 5 قاشق برنج چیست؟

به گزارش رکنا، اگر به تناسب اندام خود اهمیت می دهید باید بدانید که 5 قاشق غذاخوری برنج کته دارای 28/9 گرم کربوهیدرات است، پروتئین به میزان 2/7 گرم و 1/3 گرم چربی است در حالی که 2 کف دست نان سنگک دارای 28/2 گرم کربوهیدرات و 4/8 گرم پروتئین و 1/2 گرم چربی است. 2 عدد نان تست کربوهیدرات 26/9 گرمی دارد و 6/2 گرم پروتئین و 2/1 گرم چربی. 2 کف دست نان بربری 26/5 گرم کربوهیدرات، 4/2 گرم پروتئین و 1/2 گرم چربی دارد. بنابراین به عنوان جایگزین های برنج یکی از این 3 نان را که گفتیم در اندازه های ذکر شده مصرف کنید.

کل چربی و چربی اشباع چیست؟ و چه میزان از آن در برنج سفید وجود دارد؟

برنج سفید محصولی است که در آن چربی های اشباع وجود دارد. چربی های اشباع به چربی هایی می گویند که شامل تری گلیسریدها هستند و تنها حاوی اسیدهای چرب می باشند. بدن انسان به مواد مغذی زیادی برای رشد صحیح نیازمند است که چربی های کل و چربی های اشباع شده از جمله آنها هستند اما میزان زیادی آن باعث ایجاد مشکلاتی در بدن انسان می شود. برنج سفید محصولی است که میزان چربی اشباع در صد گرم برنج به میزان 0.1 گرم است و این میزان چربی برای بدن انسان مفید بوده و هیچگونه اثرات سویی بر سلامت بدن انسان ندارد.

برنج سفید محصولی است که چربی های زیادی در آن وجود ندارند و به همین دلیل چربی اشباع هم در آن به میزان لازم وجود دارد و نباید از مصرف آن برای اضافه وزن نگران بود چون، برنج و ویتامین های موجود در آن برای بدن لازم و ضروری هستند و اگر از آن ها به میزان مناسب استفاده شود هیچ گونه اثر سویی بر بدن اعمال نمی شود.

کدخبر: 951993 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟